2020-11-25, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dandelion91
Varför skulle han inte få jobba där? Har du hittat på egna regler? Jag känner familjen. Han jobbar och bor på gården. Körde häst senast igår. Pappan visste det som senast i våras. Ev tidigare. Flytten var väldigt snabb och forcerad till "egen" gård. Helt plötsligt jätte viktigt att JG skulle jobba på gården. Med största sannolikhet pga han visste att han inte skulle få jobb nån annanstans när det här kom ut.

Pappan hade två hästar i ett kvallopp den 20/11 på Kalmar. Båda godkända. Han körde den ena och en tjej som också bor på gården den andra. Så, i varje fall körde inte JG. Vet du om han är avstängd eller ej. Noteringen på ST togs bort lika snabbt som den dök upp.
Citera
2020-11-25, 13:38
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Varför skulle han inte få jobba där? Har du hittat på egna regler? Jag känner familjen. Han jobbar och bor på gården. Körde häst senast igår. Pappan visste det som senast i våras. Ev tidigare. Flytten var väldigt snabb och forcerad till "egen" gård. Helt plötsligt jätte viktigt att JG skulle jobba på gården. Med största sannolikhet pga han visste att han inte skulle få jobb nån annanstans när det här kom ut.

Så det du säger att han fortsätter att jobba med djur som inget har hänt? Du vet va det står i reglerna på svensk travsport och vad det gäller hantering med djur? 100m avstånd från djur.

Skulle han fortsätta på gården och djuren så borde någon hämta in honom. Tror inte riktigt på din info att han är kvar på gården.. Själv har jag fått PM om att ingen vet var han är och han är försvunnen även för sin omgivning. Jag kan inte säga med 100% att det är så men PM jag fick var seröst.
Citera
2020-11-25, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Pappan hade två hästar i ett kvallopp den 20/11 på Kalmar. Båda godkända. Han körde den ena och en tjej som också bor på gården den andra. Så, i varje fall körde inte JG. Vet du om han är avstängd eller ej. Noteringen på ST togs bort lika snabbt som den dök upp.

Jag syftar inte på att köra lopp på bana utan träna hemma.
Citera
2020-11-25, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannabe
Men är inte familjen oroliga över att han ger sig på deras djur?

Om du läst fup så står där klart och tydligt att de installerat kameror (vilket de aldrig haft förr) och att han inte bor ensam.
Citera
2020-11-25, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Så det du säger att han fortsätter att jobba med djur som inget har hänt? Du vet va det står i reglerna på svensk travsport och vad det gäller hantering med djur? 100m avstånd från djur.

Skulle han fortsätta på gården och djuren så borde någon hämta in honom. Tror inte riktigt på din info att han är kvar på gården.. Själv har jag fått PM om att ingen vet var han är och han är försvunnen även för sin omgivning. Jag kan inte säga med 100% att det är så men PM jag fick var seröst.

Han har inget djurförbud så han får vara hur nära djur han än vill. Han har en ny hund sen någon månad tillbaka.
Citera
2020-11-25, 19:05
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Han har inget djurförbud så han får vara hur nära djur han än vill. Han har en ny hund sen någon månad tillbaka.

Tack för info. Då hoppas jag folk i denna tråd samt övriga Sverige anmäler honom. Med tanke på vad han erkänt och gjort med djur så ska han fan inte ha något djur. Men grymt att du berättar så man kan sätta ditt han. Tack.
Senast redigerad av Waji 2020-11-25 kl. 19:29.
Citera
2020-11-25, 20:20
Medlem
Citat:
Tack för info. Då hoppas jag folk i denna tråd samt övriga Sverige anmäler honom. Med tanke på vad han erkänt och gjort med djur så ska han fan inte ha något djur. Men grymt att du berättar så man kan sätta ditt han. Tack.

Han är ju dock redan dömd så jag tror inte att en anmälan från någon annan utan mer bevis än det som står i fupen skulle göra varken till eller från. Djurförbud osv är det länsstyrelsen som utfärdar. Brotten är inte begångna i länet han bor just nu så det är nog rätt lönlöst.
Citera
2020-11-29, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmånglaren
Jag vill veta etniciteten på utpressarna.
Har du nån gissning?

Klart du vill. Etnicitet för er är viktigt bara när ni misstänker det är invandrare. Inte beroende på hur grovt brottet är. Knulla små barn är ingenting jämfört med utpressning i er värld om det är en vit som blir utpressad.
Citera
2020-11-29, 17:33
Medlem
hängballens avatar
Lever karln än?
Man mår nog piss om man torskar på att knulla hundar och hästar..
Citera
2020-11-29, 17:50
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hängballen
Lever karln än?
Man mår nog piss om man torskar på att knulla hundar och hästar..

Ryktet är att inte ens anhöriga vet var han är och flera runt han är oroliga för honom. Men han har väl hittat någon ny hund eller häst och leka med. Jag har ingen sympati för denna Jocke. Människor som förgriper sig på barn eller djur förtjänar att bara dö.
Citera
2020-12-01, 10:00
Medlem
Citat:
Ryktet är att inte ens anhöriga vet var han är och flera runt han är oroliga för honom. Men han har väl hittat någon ny hund eller häst och leka med. Jag har ingen sympati för denna Jocke. Människor som förgriper sig på barn eller djur förtjänar att bara dö.
Man kan väll bara hoppas på att någon har kört ner han i en myr
Citera
2021-03-20, 15:21
Medlem
Citat:

Någon som vet hur det har gått och vad som händer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in