2020-11-25, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Nej, han fick 1500 fler röster efter omräkning.
Var?
2020-11-25, 08:32
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Rykten säger att Biden tappar nu flera röster i AZ. Någon som kan bekräfta detta?
2020-11-25, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Rykten säger att Biden tappar nu flera röster i AZ. Någon som kan bekräfta detta?
Länka gärna till ryktena.
2020-11-25, 08:43
Medlem
Den här artikeln var också rätt så bra och tar upp statistiska avvikelser i valet.

Det som man främst tar upp är att Biden 2020 bara lyckas bättre än Clinton 2016s val i de större städerna: Milwaukee, Detroit, Atlanta och Philadelphia som alla ligger i swing states. Lite märkligt att Biden just skulle göra mycket bättre ifrån sig än Clinton i dessa när han inte gjort det i andra stora städer.

Dessutom har Biden förlorat på nästan alla platser som brukar välja vinnaren, i 18 av 19 platser.

Citat:
Candidate Joe Biden was so effective at animating voters in 2020 that he received a record number of votes, more than 15 million more than Barack Obama received in his re-election of 2012. Amazingly, he managed to secure victory while also losing in almost every bellwether county across the country. No presidential candidate has been capable of such electoral jujitsu until now.

While Biden underperformed Hillary Clinton’s 2016 totals in every urban county in the United States, he outperformed her in the metropolitan areas of Georgia, Michigan, Wisconsin, and Pennsylvania.
https://thefederalist.com/2020/11/23/5-more-ways-joe-biden-magically-outperformed-election-norms/
Senast redigerad av Favoritgame 2020-11-25 kl. 08:49.
2020-11-25, 08:46
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Var?
Eh, jag skrev och frågade efter någon som har följt med detta bättre än jag själv. Om inte du har det ser jag inte vitsen att vi två gissar fram och tillbaka. Jag efterfrågar omräkningssiffrorna i de delstater som är färdiga.

Någonstans hade Trump i alla fall fått 1500 fler vid omräkning men det räckte inte då differensen från början hade varit ännu större, typ 10-15000 röster fler för Biden. Var det Georgia? Michigan? Minns inte riktigt vart detta rapporterades ifrån. Men jag skulle vilja se en sammanställning för att kunna bedöma ifall omräkningarna påvisar några tydliga mönster.
2020-11-25, 08:55
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland

Det är en för stor skillnad i AZ för att det tappet ska bli tillräckligt stort ovanpå att Biden har råd att tappa AZ
2020-11-25, 08:56
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Var?

Georgia fick han 1500 fler röster efter att man räknade röster som hade missats men även Biden fick fler röster
2020-11-25, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Eh, jag skrev och frågade efter någon som har följt med detta bättre än jag själv. Om inte du har det ser jag inte vitsen att vi två gissar fram och tillbaka. Jag efterfrågar omräkningssiffrorna i de delstater som är färdiga.

Någonstans hade Trump i alla fall fått 1500 fler vid omräkning men det räckte inte då differensen från början hade varit ännu större, typ 10-15000 röster fler för Biden. Var det Georgia? Michigan? Minns inte riktigt vart detta rapporterades ifrån. Men jag skulle vilja se en sammanställning för att kunna bedöma ifall omräkningarna påvisar några tydliga mönster.
I Georgia tillkom 5800 röster som inte var med i första räkningen. Det blev en nettoändring på 1400 röster till Trumps favör.
https://www.theguardian.com/us-news/2020/nov/19/joe-biden-president-georgia-recount

Googla recount results och den delstat du undrar över.
Är det ens klart att det blir omräkning i nån annan delstat?
Senast redigerad av ilikepancakes 2020-11-25 kl. 08:58.
2020-11-25, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Den här artikeln var också rätt så bra och tar upp statistiska avvikelser i valet.

Det som man främst tar upp är att Biden 2020 bara lyckas bättre än Clinton 2016s val i de större städerna: Milwaukee, Detroit, Atlanta och Philadelphia som alla ligger i swing states. Lite märkligt att Biden just skulle göra mycket bättre ifrån sig än Clinton i dessa när han inte gjort det i andra stora städer.

Dessutom har Biden förlorat på nästan alla platser som brukar välja vinnaren, i 18 av 19 platser.

Nu har jag inte den förankringen hos en stor del av befolkningen i dessa områden, men jag har en del kontakter i ett par av dessa städer. Och skall jag tro dem så var det många politiskt ointresserade som gick och röstade mot Trump.
2020-11-25, 09:07
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Och skall jag tro dem så var det många politiskt ointresserade som gick och röstade mot Trump.
Tror du det är sannolikare än att det har begåtts valfusk?
2020-11-25, 09:08
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Han lyssnar i alla fall inte likt jag på alla er Trumphatare i tråden som trasar sönder den med OT. Kan du inte avvakta tills du ser vilket case Trump har vilket kommer presenteras i domstol och inte på Twitter där f.ö. inlägg om valfusk censureras.
Om man kommer med allvarliga anklagelser, så skall man ha bevis eller åtminstone tydliga tecken på det man klagar på. Det är vanlig, normal anständighet.

Trumps anklagelser om valfusk framstår som fullkomligt grundlösa och det är mycket märkligt att en del tror honom ändå. Det borde ni inte göra. Visst, avvakta, men se valfusket som påhittat tills bevis har visats upp och blivit bekräftat.
2020-11-25, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Tror du det är sannolikare än att det har begåtts valfusk?

Nu kan jag bara svara för mig själv och de personer jag har kontakt med, men ett antal personer som aldrig tidigare har diskuterat politik(Under de dryga 20åren jag kännt dem) har tagit upp frågan om Trump under de senaste 4 åren och min uppfattning är att det kan ha påverkat valet.
Senast redigerad av SkogsSaab 2020-11-25 kl. 09:27.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in