2020-11-24, 14:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rökhosta
Guillou hade kallat motståndarlaget för vrak.

Tack! Trodde det skulle vara roligare med tanke på hur det garvades
Citera
2020-11-24, 15:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag tror faktiskt att jag aldrig sett ett helt avsnitt och har just samma känsla som du där. Jag kollar ofta på det i efterhand och spolar friskt.

---

Svaret synvinkel igår är i nivå med den gamla sketchen där Suzanne Reuter ber om »legimitation«. Att Ebba var så tjurig att hon körde över Olof där med ett så hjärdött svar var nästan ännu mer komiskt.

Illa att ingen kunde gradskiva.

Intressant att hon var så säker på "synvinkel". Detta måste väl betyda att folk drivit med denna blondin hela hennes liv och förklarat för henne att det heter "synvinkel".

Direkt när hon sa det lät det ju åt helvete fel och hjärndött med tanke på att man aldrig någonsin hört "synvinkel" benämnas som en fysisk sak, utan enbart som en synonym till t.ex. "perspektiv". Pinsamt.
Citera
2020-11-24, 15:50
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
Intressant att hon var så säker på "synvinkel". Detta måste väl betyda att folk drivit med denna blondin hela hennes liv och förklarat för henne att det heter "synvinkel".

Direkt när hon sa det lät det ju åt helvete fel och hjärndött med tanke på att man aldrig någonsin hört "synvinkel" benämnas som en fysisk sak, utan enbart som en synonym till t.ex. "perspektiv". Pinsamt.

Visst, men samtidigt kan man ju tycka att Olof Lundh också var usel som inte stod på sig eller rättare sagt var säkrare på en så grundläggande kunskap.
Citera
2020-11-24, 15:54
Bannlyst
Citat:
Visst, men samtidigt kan man ju tycka att Olof Lundh också var usel som inte stod på sig eller rättare sagt var säkrare på en så grundläggande kunskap.

Kanske för att man är en kvinnomisshandlare och våldtäktsman i Sverige om man gör så, medans kvinnan betraktas som en stark självständig frisk fläkt som vågar stå på sig mot manssvinen när hon kör över med sina felaktiga svar.
Citera
2020-11-24, 15:56
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Kanske för att man är en kvinnomisshandlare och våldtäktsman i Sverige om man gör så, medans kvinnan betraktas som en stark självständig frisk fläkt som vågar stå på sig mot manssvinen när hon kör över med sina felaktiga svar.

Hade han varit säker skulle det inte vara något problem att stå på sig. Han var emellertid inte säker och därför lät han henne bestämma.
Citera
2020-11-24, 19:23
Bannlyst
Citat:
Hade han varit säker skulle det inte vara något problem att stå på sig. Han var emellertid inte säker och därför lät han henne bestämma.

Han har väl blivit skrämd till tystnad. Han var väl inte helt säker att det hette vinkelhake och hon sa att hon var helt hundra, klart han inte vågar stå på sig då.. Männen blir ju skrämda till tystnad i detta program eftersom det ska tjatas om att "mannen kör över kvinnan" så fort en man insisterar över ett svar och det ej råkar vara rätt.
Citera
2020-11-24, 20:26
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Han har väl blivit skrämd till tystnad. Han var väl inte helt säker att det hette vinkelhake och hon sa att hon var helt hundra, klart han inte vågar stå på sig då.. Männen blir ju skrämda till tystnad i detta program eftersom det ska tjatas om att "mannen kör över kvinnan" så fort en man insisterar över ett svar och det ej råkar vara rätt.

Jag tror att flera män inordnar sig i det mönstret utan att ifrågasätta eller känna sig »skrämda«. Det är trots allt så att det alltid funnits en stark kraft när det gäller att vara »gentlemen«.

Det väsentliga i detta fall var dock att han inte var säker på namnet och kunde inte ens argumentera emot. Jag tror att han gjort likadant om han haft en manlig lagkamrat som agerat som Ebba.
Senast redigerad av HerrGickhan 2020-11-24 kl. 20:33.
Citera
2020-11-24, 22:03
Bannlyst
Citat:
Jag tror att flera män inordnar sig i det mönstret utan att ifrågasätta eller känna sig »skrämda«. Det är trots allt så att det alltid funnits en stark kraft när det gäller att vara »gentlemen«.

Det väsentliga i detta fall var dock att han inte var säker på namnet och kunde inte ens argumentera emot. Jag tror att han gjort likadant om han haft en manlig lagkamrat som agerat som Ebba.

Hur argumenterar man mot något som låter så otroligt idiotiskt, samtidigt är hon så säker.. Han överskattade väl hennes intelligens.

Gentleman.. Olof är det va, som brukar sucka högt över sin dåliga medtävlande.

Inte så mysigt att låta sin medtävlande skämma ut sig dock, men kvinnor vill ju bli behandlade som män behandlar män.. Man kan vara gentlemannamässig utan att vara en pk-toffel, så illa med pk-fasoner var det faktiskt inte förr.
Citera
2020-11-24, 23:20
Medlem
Jag stör mig på Nikes partner. Han utstrålar framgång på ett sätt som är så uppenbart att det blir äckligt. Faktum är att han ser ut exakt som en kille som ligger med tjejer som Nike. Vilket antagligen inte är någon slump. Hatar den jäveln.

Håller med om att "super svario" inte var något lyckat moment. Men jag måste erkänna att jag drar lite på munnen varje gång det dyker upp en referens till Robinson-Jochen...
Citera
2020-11-24, 23:21
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Hur argumenterar man mot något som låter så otroligt idiotiskt, samtidigt är hon så säker.. Han överskattade väl hennes intelligens.

Hon var inte säker, men kunde få igenom det genom att han var så osäker.

Citat:
Gentleman.. Olof är det va, som brukar sucka högt över sin dåliga medtävlande.

Han är PK. Har hört det flera gånger i andra sändningar.

Citat:
Inte så mysigt att låta sin medtävlande skämma ut sig dock, men kvinnor vill ju bli behandlade som män behandlar män.. Man kan vara gentlemannamässig utan att vara en pk-toffel, så illa med pk-fasoner var det faktiskt inte förr.

Skillnaden nu mot då var att kvinnor numera ska ha två roller: offer och maktägande.
Citera
2020-11-25, 01:47
Bannlyst
Citat:
Hon var inte säker, men kunde få igenom det genom att han var så osäker.

Han är PK. Har hört det flera gånger i andra sändningar.

Skillnaden nu mot då var att kvinnor numera ska ha två roller: offer och maktägande.

Sa hon inte att hon visste att det heter synvinkel, men att hon inte visste varför hon kunde det?
Citera
2020-11-25, 07:56
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Sa hon inte att hon visste att det heter synvinkel, men att hon inte visste varför hon kunde det?

Ebba: Jag tror jag vet och jag vet inte varför jag tror att jag har koll på det?

Olof: Är det inte en vinkelhake, vad är en synvinkel?

Ebba: Vi säger synvinkel.

Olof: Okej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in