2020-11-23, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Vad är Nurse Rachet för nånting?

Jag har tittat från början till slut och kommit fram till att jag mådde dåligt av det :P jag ska fan inte kolla fullt avsnitt idag

Det är väl inget fel på Super Svario? problemet är att F&F har dåligt omdöme & droppar för
svåra namn varje gång.

Nurse Rachet är sköterskan i Gökboet med Jack Nicholson i huvudrollen.
Citera
2020-11-23, 22:49
Bannlyst
Synvinkel.. Really?

Att Filip berättade att det är något hantverkare säger för att driva gjorde inte direkt saken bättre.
Citera
2020-11-23, 22:51
Bannlyst
Vad var det Schulman sa att Guillou hade sagt/gjort, i början av programmet som alla garvade som fan åt?

Syftar inte på det där att han sa "Nu slår vi töntarna". Utan det var något kort Schulman sa som jag ej hörde.
Citera
2020-11-24, 00:04
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Är det det då?

https://www.worldnomads.com/travel-safety/eastern-asia/mongolia/crime-in-mongolia

Beror väl på hur man räknar. Jag blir ju hellre bestulen på plånkan än halshuggen. Men har svårt att tänka mig att det är en av de mest kriminella städerna öht. i Asien?

Enligt både den och många andra källor där ute står det att Mongoliet (hela landet då) är ett av de minst kriminella i Asien. Konstigt då om man påstår totalt tvärtom.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_intentional_homicide_rate

Enligt denna wikipedia-sida ligger Mongoliet rätt högt i mordfrekvens, bland de högre i Asien, nästan lika hög som Afghanistan. Kan det vara närheten till alkandet i Sibirien som smittar av sig på Mongoliet?
Citera
2020-11-24, 00:09
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
Synvinkel.. Really?

Att Filip berättade att det är något hantverkare säger för att driva gjorde inte direkt saken bättre.

Tyckte lite synd om Olof där faktiskt. Var även nåt förra gången där hon körde över Olof och de fick fel. Filip håller sig dock tyst av någon anledning. Han brukade ju säga "där kör du över Olof Ebba, ajabaja" nåt i den stilen. Lite irriterande att han inte kan vara konsekvent där
Citera
2020-11-24, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
Jag tittade just på måndagens avsnitt (Alex & Jan, Peter & Christin) via Telias playtjänst. Det var en jäkla massa censureringar i programmet, är det så på Dplay och på Kanal 5:s sändning kl 22 också? Antar att det var ett antal fuck som vi inte fick höra.
Det görs på Comhems playtjänst också. Störigt eftersom svaren försvinner ibland om de tycker att de skall censureras.
Citera
2020-11-24, 00:13
Medlem
peterZiipens avatar
Det är för mig en gåta hur Josefine kan ha vunnit På Spåret. Totalt har hon typ kunnat 4-5 frågor genom alla program av AMA. Moberg-nivå.
Citera
2020-11-24, 01:07
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Det är för mig en gåta hur Josefine kan ha vunnit På Spåret. Totalt har hon typ kunnat 4-5 frågor genom alla program av AMA. Moberg-nivå.
Det var Johar Bendjellouls förtjänst främst.
Citera
2020-11-24, 07:31
Medlem
Rökhostas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
Vad var det Schulman sa att Guillou hade sagt/gjort, i början av programmet som alla garvade som fan åt?

Syftar inte på det där att han sa "Nu slår vi töntarna". Utan det var något kort Schulman sa som jag ej hörde.

Guillou hade kallat motståndarlaget för vrak.
Citera
2020-11-24, 10:20
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Det var Johar Bendjellouls förtjänst främst.

För att vara lite mer precis så var nog styrkeförhållandet 85-15 i kunskapsinsats till Johars fördel.
Citera
2020-11-24, 10:32
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ville815
Jag snabbspolar alltid över Super Svario och Under Pressure. Två bedrövliga programpunkter.

Ärligt talat skulle jag aldrig palla att se ett AMA från början till slut på grund av den ojämna nivån, så jag spelar in och tittar lite i efterhand.

Jag tror faktiskt att jag aldrig sett ett helt avsnitt och har just samma känsla som du där. Jag kollar ofta på det i efterhand och spolar friskt.

---

Svaret synvinkel igår är i nivå med den gamla sketchen där Suzanne Reuter ber om »legimitation«. Att Ebba var så tjurig att hon körde över Olof där med ett så hjärdött svar var nästan ännu mer komiskt.

Illa att ingen kunde gradskiva.
Citera
2020-11-24, 11:43
Medlem
Kollade slaviskt tidigare, men har sista månaden tappat lite av intresset. Känns som att det är en del trista och osympatiska lag med nu, t ex Kakan/Gardell, Schulman/Guillo.

Dessutom en del trista deltävlingar som "Super Svario", samt att Under Pressure ger så mycket poäng att matcherna så gott som alltid är avgjorda efter det momentet.

Dags att hitta på lite nya moment (gärna lite mer visuella) samt att man minskar poängutdelningen i UP samt/eller lägger det allra sist så att spänningen lever in i det sista.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in