2020-11-24, 18:10
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radjaidjah
Nu stödköper vi boken allesammans så den knuffar ner Barack Obama's bok från förstaplatsen!!!
I helvete heller, här stödsköps inte ett skit! Jag ger blanka faan i Margot och henns familj på vitt äventyr i Sydafrika tillsammans med 40 apor. Vem faan är intresserad av sånt? "Skildrar min familj på resa", jaha men du var tvungen att ge ut skiten i stället för att hålla det inom familjen?
Stödköpa? Pfhh...
Citera
2020-11-24, 18:33
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HVIT.
Men va fan. Om man tecknar en neger så blir det ju ramaskri för det!!! Dårar!!! Tintin, Nötcreme och allt var det är.

Hahah förstår du inte skillnaden här så är du riktigt jävla efterbliven..
Citera
2020-11-24, 18:39
Medlem
Imnshos avatar
Vad tror ni, kommer boken att stoppas på biblioteken för att den är olämplig?

Kommer bokhandlarna att ta bort boken från sortimentet? Om inte, kommer vänsterextremisterna att smasha fönsterrutorna eller sätta sig i kedjor utanför?

Och den viktigaste frågan av alla, får Margaux stöd av sin väninna Ebba Busch i sakfrågan, eller kommer deras vänskap nu att vara slut? (Personligen tror jag mer på det första).

Vi ser fram mot spänningen på den pudel som Margaux snart kommer att göra! PK-eliten rör man inte ostraffat.
Citera
2020-11-24, 18:47
Medlem
FelGuds avatar
Glöm inte att det finns 5 st större stammar och alla ska vara representerade på lika många sidor.

Sen är syd-Afrika det land mest högst andel hiv-smittade och står för en fjärde del av alla nya hiv-positiva. Margaux borde åtminstone Kunna få med en hiv smittad, allt annat är kränkande.
Citera
2020-11-24, 18:57
Medlem
Hade hon tecknat en färgad som t.ex. chaufför på deras safari så hade det blivit samma tramsiga pk:ande.
Citera
2020-11-24, 19:15
Medlem
JymdKjams avatar
Det råder yttrandefrihet här i landet, så nog borde det väl råda konstnärlig frihetmed. Om hon väljer att skriva om sin familj på besök bland djuren så är det inget någon ska komma med pekpinnar på. Att utomstående personer tycker det skulle finnas med andra karaktärer än de författaren valt är ju smått bisarrt. Små barn har förmodligen även ett begränsat utbyte av ett alltför brokigt persongalleri, men vad vet jag....
Citera
2020-11-24, 19:24
Medlem
qups avatar
De människor som porträtteras i boken är uteslutande hennes egen familj? Är dom inte i nån stad eller nåt? Vilken skittråkig semester att bara gaffla runt med varandra en hel vecka.
Citera
2020-11-24, 19:30
Medlem
Gronladans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerniWha
I helvete heller, här stödsköps inte ett skit! Jag ger blanka faan i Margot och henns familj på vitt äventyr i Sydafrika tillsammans med 40 apor. Vem faan är intresserad av sånt? "Skildrar min familj på resa", jaha men du var tvungen att ge ut skiten i stället för att hålla det inom familjen?
Stödköpa? Pfhh...

Köp den inte och håll käften då? Vad är problemet?
Citera
2020-11-24, 19:49
Medlem
fyllds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Hahah förstår du inte skillnaden här så är du riktigt jävla efterbliven..
Kan inte du som är negerexpert förklara skillnaden för oss efterblivna?
Citera
2020-11-24, 19:53
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qup
De människor som porträtteras i boken är uteslutande hennes egen familj? Är dom inte i nån stad eller nåt? Vilken skittråkig semester att bara gaffla runt med varandra en hel vecka.

Det är en barnbok för typ 3-åringar
Citera
2020-11-24, 19:54
Medlem
SeanPenns avatar
Det bor vita i sydafrika
Hade hon haft med svarta i boken hade hon blivit anklagad för cultural appropriation dvs att hon inte har koll på svart kultur som vit...

Jag börjar tro att folk inte har några hobbies..för vem fan har tid att bli upprörd över sånt här? Folk har fan inga liv i huvudtaget
Citera
2020-11-24, 19:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SeanPenn
Det bor vita i sydafrika
Hade hon haft med svarta i boken hade hon blivit anklagad för cultural appropriation dvs att hon inte har koll på svart kultur som vit...

Jag börjar tro att folk inte har några hobbies..för vem fan har tid att bli upprörd över sånt här? Folk har fan inga liv i huvudtaget

Det är i slutet på en välfärdscykel som samhällen imploderar, för många har inget viktigt eller substantiellt att göra. De behövs helt enkelt inte. Det är vad vi ser nu och därför Biden vann valet, Greta hyllas som en ny Jesus och pseudodebatter som denna dominerar folks och medias engagemang. Man kommer att skratta även åt vår tid, så småningom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in