2020-11-24, 16:02
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Om man lämnar in stämning på stämning som inte innehåller ett piss och som bara tycks ha till syfte att lura Trump-supporters att donera pengar så är det ett sabotage mot demokratin.

Om man däremot har bevis för storskaligt valfusk så har man naturligtvis en demokratisk plikt att lägga fram sin sak i domstol, men det visade sig inte vara fallet.

Trumps handlande efter valet saknar motstycke bland demokratiska stater. Något liknande tror jag aldrig hänt.

Tiden är knapp. Det gäller att få fallet till högsta avgörande instans, alltså SCOTUS och där få det prövat. Att flera fall gått dem emot verkar inte bekymra team Trump ett dugg. Dessutom återkommer team Trump till att de inte alls lämnat in några 25 eller 30 stämningar utan att det är privatpersoner som gjort det. Team Trump har lämnat in 5 tyckte jag de sa. Tex ett fall så fick de visst ha en valobservatör i rummet men 100 feet bort. Det begiper ju alla att den valobservatören blir fullständigt meningslös. Det är den typen av fall domarna avvisat. I vissa fall har de inte ens fått presentera sina bevis utan det har blivit avslag på stående fot.
2020-11-24, 16:03
Medlem
WolfmanJackSrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Vad jag kan se var befolkningen 65 pers år 2000 och 85 pers 2018

Man blandade ihop Benville i Michigan med Benville i Minnesota.

Innevånarantal: Benville Michigan 3 800, Benville Minnesota 85.
2020-11-24, 16:04
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Kongressman Gary Palmer (R-AL) forordrar att riksåklagarna för en grupptalan mot de delstater som brutit mot vallagarna medelst egenpåhittade undantag och förbiseelser:

https://www.breitbart.com/clips/2020/11/23/rep-palmer-state-ags-should-consider-class-action-against-other-states-for-violating-equal-protectio n-clause-with-election-rule-manipulation
Tack för det! Absolut — en rad stämningar mot alla stater som åsidosatt konstitutionen och tagit saken i egna händer, vilket påverkar andra stater. 14th amendment. En framkomlig väg?
The Alabama Republican lawmaker insisted this legal pathway would expedite the process because it would go directly to the U.S. Supreme Court.

“This is why the attorneys general need to file this as a class action because when one state sues another state — when I say file for class action, that would be multiple states or individual states like Alabama or Mississippi, Tennessee — their AGs getting together and suing Pennsylvania, suing Georgia, suing Michigan, suing Wisconsin, and maybe even Nevada, and arguing that those states did harm,” Palmer added. “Then that goes straight to the Supreme Court. When one state sues another, you don’t go through this long, drawn-out start with the local federal court, then go to the circuit, then go to the Supreme Court. You go straight to the Supreme Court.”
2020-11-24, 16:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Tiden är knapp. Det gäller att få fallet till högsta avgörande instans, alltså SCOTUS och där få det prövat. Att flera fall gått dem emot verkar inte bekymra team Trump ett dugg. Dessutom återkommer team Trump till att de inte alls lämnat in några 25 eller 30 stämningar utan att det är privatpersoner som gjort det. Team Trump har lämnat in 5 tyckte jag de sa. Tex ett fall så fick de visst ha en valobservatör i rummet men 100 feet bort. Det begiper ju alla att den valobservatören blir fullständigt meningslös. Det är den typen av fall domarna avvisat. I vissa fall har de inte ens fått presentera sina bevis utan det har blivit avslag på stående fot.

Kan du snälla länka till ovanstående "fakta"? Och helst inte deras egna. Fox funkar
2020-11-24, 16:06
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Nu sa han iof uttryckligen att han INTE stöttade Trump och antydde redan för ett år sedan att Biden var hans kandidat. Likväl förstår han innebörden och allvaret i att låta presidenkandidater (även om det är "ens egen") sno valvinsten medelst fusk. Det får man väl säga hedrar honom. Dock kommer du aldrig få läsa om honom och hans fynd i svensk MSM då det solkar ned narrativet om Biden som ofelbar messias.

Det var det jag menade. Team Trump, patrioter och de flesta på rätt sida här i tråden kan acceptera att Trump förlorar om han gör det ärligt. Jag hörde också att demokraten vid upprepade tillfällen sa att han höll på demokraternas kandidat och absolut inte Trump. Det är att vara anständig och intellektuellt hederlig.

Om valet stjäls eller om misstanken kvarstår att valet stulits, så är det nog många som inte kommer acceptera det.
2020-11-24, 16:10
Medlem
HipToBeSquares avatar
En sak vad de ska kolla upp är att kontrollera hur många av de registrerade röstare sitter i fängelse. Det går att rösta om man sitter i fängelse i USA men få gör det så där har man plötsligt flock soffliggare man kan utnyttja. Vad man borde göra är att samköra registrerade röstare och brottsregister för att se om man hittar en ökning av kåkfararröstare.
2020-11-24, 16:11
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluemellonme
Kan du snälla länka till ovanstående "fakta"? Och helst inte deras egna. Fox funkar

Ledsen. Söker jag på Rudi Giuliani på youtube för att hitta klippet så finns det nästan bara klipp på RG och Borat, RG och svett, RG och hårfärg, RG som recenseras av fejknews. Hittar jag klippet så länkar jag.
2020-11-24, 16:11
Medlem
klybans avatar
Nu när valet är helt klart, så har vi bara två valfusk av trumpen kvar.
Ändra elektorerna så de inte röstar på valresultatet i delstaten, och byta ut generaler för den mer handgripliga valfusket.
Ska bli spännande och se vilket om nått blir av, och tror vi kan räkan med trumpen kommer försöka.

Det mest intressanta i valfuskanklagelerna av trumpen och hans minions, det var den makalösa substanslösheten mellan vad de sade och vad som de lämnade i stämningarna.
Och Joe Biden bör ögonblickligen starta upp en valfuskutredning, nått säger mig att trumpnissar kommer inte gilla svaret på den, då det komemr nog visa sig man har projicerat.
2020-11-24, 16:12
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WolfmanJackSr
Man blandade ihop Benville i Michigan med Benville i Minnesota.

Innevånarantal: Benville Michigan 3 800, Benville Minnesota 85.

Ja. Som jag skrev
2020-11-24, 16:12
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluemellonme
Du kan köra upp din anomali i där bak.

https://en.wikipedia.org/wiki/Benville_Township,_Beltrami_County,_Minnesota

There were 28 households, out of which 39.3% had children under the age of 18 living with them

Så år 2000 kunde 40% inte rösta då de var under 18. Menar du att det skulle vara en omöjlighet, (och detta utan att räkna folkökningen), att på 20 år inte en enda av dessa under 18 inte uppnått en ålder av 18 och få rösta?

Det om något skulle vara en statistisk MEGANOMALI.
Jag menar att det vore en anomali om andelen under 18 (icke röstberättigade) minskar drastiskt under 20 år. Detta eftersom livsbetingelserna i stort sett ser likadana ut, folk föder barn, flyttar för jobb och studier med mera. Men du får helt enkelt hitta lite info om andelen under 18 för 2020 för att det ska bli en givande diskussion. Enligt statistiska anomalier har c:a 72 % plötsligt blivit röstberättigade och registrerar sig. Fantastiskt!
2020-11-24, 16:13
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
En sak vad de ska kolla upp är att kontrollera hur många av de registrerade röstare sitter i fängelse. Det går att rösta om man sitter i fängelse i USA men få gör det så där har man plötsligt flock soffliggare man kan utnyttja. Vad man borde göra är att samköra registrerade röstare och brottsregister för att se om man hittar en ökning av kåkfararröstare.

Även hemlösa har använts har det rapporterats om, bortsett från äldre människor på äldreboenden, och psyksjuka på avdelningar och döda.
2020-11-24, 16:14
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jag har försökt, men vet inte var jag hittar befolkningsinfon för Belleville 2020. Faktum är att Belleville är ganska obetydlig för resultatet, med tanke på att där bor så få.

Som jag skrev i mitt första svar till dig: Angående en av punkterna på kiwiblog: Thousands of precincts all reporting significant over vote in Michigan så har personen som gjort den skarpa analysen helt fel. Statistik har blandats ihop med Minnesota. Du länkade till en blogg som tog upp den så kallade faktan

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in