2020-11-24, 00:26
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Flott at du har svaret. Da er det ingen gåte alikevell. Saken kan avsluttes.
Post gjerne hele løsningen når du har tid.
God natt

Ja, om jag hade hela lösningen, skulle du inte ha varit den första jag hade sagt det til
Men god natt
Citera
2020-11-24, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Jeg bruker ingenting, jeg fratar ingen deres rasjonelle tanke.

JEG TAR FORBEHOLD OM AT FLERE FORHOLD KAN PÅVIRKE VITNER!!!

JEG TILLEGGER IKKE DEM DEN KVINNELIGE KAKLEEFFEKTEN, JEG TAR FORBEHOLD OM AT DEN KAN HA PÅVIRKET!!!

JEG VISER IKKE TIL MEDIKAMENTRBRUK - JEG TAR FORBEHOLD OM AT DET KAN HA PÅVIRKET!!!

Jeg har også begrunnet dette.

Til å påberope deg å undervise andre mennesker virker du særdeles tungnem!

Kanskje det var Mike Tyson som var i Sloraveien da det er tydelige spor ett stor voldskapasitet?
Citera
2020-11-24, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Politiet har etterforsket episoden svært grundig og lagt observasjonen til side. Du kan også lytte til dagens podcast. Det ryktes også at selv Holden&co ikke lenger anser observasjonen som interessant, så du kan nok trygt stole på totalvurderingen.
Fornuftig å ikke kaste bort mer ressurser på dette såkalte åssporet. Det er et ikkespor. Vitner er som regel dårlige bevis isolert sett. Først dersom de understøttes av andre faktiske forhold vil de tillegges vekt. Flere vitner som uavhengig av hverandre sier det samme kan tillegges vekt men må være i overenstemmelse de faktiske forhold. I dette tilfelle passer ikke vitneobservasjonene verken på stedet eller på åstedet. Se hva minnie skriver om dette.
Citera
2020-11-24, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Glad det er flere enn meg som reagerer. Det er rett og slett nedrig.
De har en klar agenda. Rasjonelle vurderinger oppheves. Dette er vanlig i kjente mediasaker. Det er alltid noen som tar parti med drapsmannen. Feks fasting torgersen som hadde en rekke støttespillere inkl eskeland, orderud, jensen etc.
Citera
2020-11-24, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Om dette sier jeg de burde skamme seg.

Jeg har selv erfaring med hvor raskt man kan få det for seg at en bestemt person er skyldig i en forbrytelse.

Dessuten var ikke tanken deres særlig original. Hver eneste gang en kvinne blir drept, burde 90 prosent anta at den skyldige er partneren/ektemannen, for det er nemlig virkeligheten.

At noen umiddelbart gikk til politiet fordi de syntes eller hadde hørt at AEH var bekymret - kanskje til og med hadde snakket om TH som en plageånd som hun drømte seg bort fra, er altså ikke et bevis.

Enig?

Nei.
Citera
2020-11-24, 01:09
Medlem
Om observasjonen på Ås.

I månedene etter at det ble kjent at AEH hadde forsvunnet fra hjemmet sitt, mulig kidnappet, snakket jeg tilfeldigvis med flere godt voksne og eldre damer som var sterkt berørt av forsvinningen. Fra femti-årene og oppover.

Mange tenkte mye på Anne-Elisabeth. Noen gråt. Noen slet med nattesøvnen. De bekymret seg.

Dette er helt vanlige kvinner, mødre, bestemødre, kanskje oldemødre også. Som ikke hadde noen som helst personlig kjennskap til Anne-Elisabeth.

De måtte snakke om det, selv om de knapt greide å snakke om det. Du så det i øynene. Frykten. Og smerten. Medfølelsen. Noen fryktet for at hun led vondt. På ukjent sted. Eller var drept og lå i skjul et mørkt sted. Tiden gikk. Ingen funn. Ingen begravelse.

Jeg kan ikke huske noen sak som har berørt så mange så sterkt som forsvinningen på Lørenskog. Kanskje voksne damer identifiserer seg med henne. At de tenker det-kunne-ha-vært-meg. Menn synes ikke å bli like engasjerte. Ihvertfall ikke i dagliglivets tilfeldige møter.

Og nå forekommer knapt tilfeldige møter lenger. Corona og covid19 har satt en midlertidig stopp for tilfeldig småprat om det som skjer i nyhetsbildet.
Senast redigerad av kornblomst 2020-11-24 kl. 01:11. Anledning: skrivefeil
Citera
2020-11-24, 01:20
Medlem
Det blir etterhvert interessant å se hva bistandsadvokaten til aeh vil foreta seg mht arveoppgjøret. Dette må han ta stilling til også om straffesaken blir henlagt. Th skal som et utgpkt minst arve 4G eller 25% av aeh. Barna resten om det er mer enn minstearv. Videre om advokaten krever vederlag eller utfordrer ektepakten på annen måte. Blir th dømt i straffesaken vil han også trolig fradømmes arveretten. Det er gunstig for barna om advokaten får has på ektepakten. Ellers er det lettest å manipulere de nærmeste. Derfor kan det ikke utelukkes at th har manipulert ett eller flere av barna til ulike roller i forsvinningen. Andre utenforstående må motiveres av penger noe th ikke liker særlig bra og øker risiki.
Citera
2020-11-24, 01:20
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg leste noe i en artikkel som jeg dessverre ikke finner nå, jeg tror det sto noe slikt som at AE hadde skrevet på et bursdagskort eller kort til bryllupsdagen til TH at hun håpet at de ville ha gullbryllupsdag. Jeg forsto det slik på dette som at AE ikke hadde ønske om å skilles.

Fylte TH 67 år våren 2017?
"I et bursdagskort til hans 67-årsdag skriver hun at hun var glad i ektemannen og ønsket å leve sammen med ham, får VG opplyst. Men hun gir også uttrykk for at samlivet til tider har vært vanskelig og turbulent."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/WOOO3G/politiets-motivjakt-bursdagskort-og-private-notater-om-konflikter

Dette innholdet er vel på et kort skrevet av AE til TH, hvis jeg har forstått rett?
"«Tilgi at jeg har gjort deg vondt», skal det stå skrevet i ett av kortene, uten at det kommer tydelig fram hva det bes om tilgivelse for. Samtidig skal innholdet også dreie seg om håp for kjærligheten og fortsatt sterke følelser."

"Dagbladet er kjent med at det også i milliardærens notater skal komme fram beskrivelser av sviktende tillit i det nesten 50 år lange ekteskapet. Det skal imidlertid også finnes notater av helt motsatt karakter. Notater hvor Tom Hagen takker kona for det gode forholdet og ekteskapet de har sammen."

"Dagbladet har spurt politiet om de har noen kommentar til funnet av kortene og betydningen de har for etterforskningen. Der holdes informasjonen svært tett til brystet når det kommer til bevisbildet i saken.
- Mener politiet at man kan bruke kort eller andre notater, som man ikke vet hvilken sinnsstemning er skrevet i, til å bevise ekteskapsproblemer?
- Politiet har ingen kommentarer til spørsmålene, skriver politiinspektør Hemiø i en e-post.
"

https://www.dagbladet.no/nyheter/tilgi-at-jeg-har-gjort-deg-vondt/73018449

Osökt tänker man på att TH började hålla skenet uppe på vissa plan för att undvika att hon skulle framtvinga separation ”för tidigt”.
Citera
2020-11-24, 01:54
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Det blir etterhvert interessant å se hva bistandsadvokaten til aeh vil foreta seg mht arveoppgjøret. Dette må han ta stilling til også om straffesaken blir henlagt. Th skal som et utgpkt minst arve 4G eller 25% av aeh. Barna resten om det er mer enn minstearv. Videre om advokaten krever vederlag eller utfordrer ektepakten på annen måte. Blir th dømt i straffesaken vil han også trolig fradømmes arveretten. Det er gunstig for barna om advokaten får has på ektepakten. Ellers er det lettest å manipulere de nærmeste. Derfor kan det ikke utelukkes at th har manipulert ett eller flere av barna til ulike roller i forsvinningen. Andre utenforstående må motiveres av penger noe th ikke liker særlig bra og øker risiki.

Jag hoppas att han redan har börjat titta på de juridiska frågorna kring både äktenskapspakten och stugan i Biri, det borde verkligen intressera biståndsadvokaten för barnen med
Citera
2020-11-24, 02:16
Medlem
Eventuelt rusmisbruk hos AEH kan forklare hvorfor TH ikke gav henne mye midler og hvorfor hun ikke jobbet til faste tider. Det kan også gi forståelse for hvorfor de 200.000 ble låst til hun ble pensjonist.

Det er en mulighet for TH er den som har vært tålmodig i ekteskapet og tatt de grep han mener er nødvendig for AEHs beste.
Citera
2020-11-24, 02:34
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sundayleague
Eventuelt rusmisbruk hos AEH kan forklare hvorfor TH ikke gav henne mye midler og hvorfor hun ikke jobbet til faste tider. Det kan også gi forståelse for hvorfor de 200.000 ble låst til hun ble pensjonist.

Det er en mulighet for TH er den som har vært tålmodig i ekteskapet og tatt de grep han mener er nødvendig for AEHs beste.

man blir inte mindre missbrukare genom att inte ha ett permanent jobb att gå till eller inte ha möjlighet att flytta för sig själv...
möjligheten finns där ja, men ser inte det finns något som försvarar annat än att ge personen möjlighet att stå på sina egna ben om AEH ville, i många fall är det bara när man står ensam man ser man behöver hjälp för sådana problem, så om hon hade sådana svårigheter så behövde hon hjälp och inte att dödas---
Citera
2020-11-24, 05:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
man blir inte mindre missbrukare genom att inte ha ett permanent jobb att gå till eller inte ha möjlighet att flytta för sig själv...
möjligheten finns där ja, men ser inte det finns något som försvarar annat än att ge personen möjlighet att stå på sina egna ben om AEH ville, i många fall är det bara när man står ensam man ser man behöver hjälp för sådana problem, så om hon hade sådana svårigheter så behövde hon hjälp och inte att dödas---

Mye tyder på hun hadde stor frihet til å jobbe når hun ville. Hva taler for hun ikke hadde en permanent jobb?

Hun hadde borett i Sloraveien 4 så det er uomtvistelig hun hadde sted å bo selv etter en skilsmisse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in