2020-11-23, 23:12
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Men varför var det förtydligandet så viktigt att skicka ut just då?

Som jag tror är det för att Powell kan agera oberonde av GOP och kan eventuellt även åtala RINOs utan att det stör Trumps parti, och de pengar hon har är inte politiskt bundna.

Det är inte så dumt egentligen, en Kraken i bakgården som Trump inte är ansvarig för som kommer rensa det egna partiet på överlöpare.

Jag tycker att det är ett geni-drag och ja, jag spelar schack.
2020-11-23, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Men varför var det förtydligandet så viktigt att skicka ut just då?

Min gissning är att efter att ha backat Powell och inkluderat henne i början för att de trodde att hon var en tillgång och trott på hennes uttalanden så har de slutligen fått ta del av hennes bevis och insett att det där vill de inte bli förknippade med det hon tänker göra de kommande dagarna.
För inte nog med att de påpekar att hon inte är anställd av Trump eller kampanjen så vill de till och med distansera sig från att någonsin ha jobbat med henne.
Så agerar man när man mot någon man inte vill skall bli förknippad med en av någon orsak.

De som tror på valfusk och konspirationer tror att det skulle vara någon sort legal manövrering för att ge henne friare tyglar men det är så klart fel.
Det ger inga legala fördelar alls, hon kan företräda flera klienter samtidigt så allt det här gör är att ge henne mindre standing, dvs som privatperson kan hon bara företräda sina klienter eller sig själv.
Hon har nu ingen standing att lämna in stämningar som handlar om GOP/Trump/trumpkampanjen.
Hon har ingen rätt att lämna in stämningar som representant för "folket".
Hon kan heller inte åtala folk för brott som vissa här verkar tro.
Senast redigerad av Aramir2 2020-11-23 kl. 23:26.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Som jag tror är det för att Powell kan agera oberonde av GOP och kan eventuellt även åtala RINOs utan att det stör Trumps parti, och de pengar hon har är inte politiskt bundna.

Det är inte så dumt egentligen, en Kraken i bakgården som Trump inte är ansvarig för som kommer rensa det egna partiet på överlöpare.

eller så är det precis det vi ser: hennes Dominionspår var så snurrigt att tom såna diehard-trumpers somTucker Carlsson ifrågasatte det, och det gjorde att hålen i hela den legala strategin började bli väldigt väldigt synliga för folk och de hoppas på att bättra sitt anseende genom att klippa den galnaste länken.
Det är enklaste förklaringen, men ni som tror de spelar 8d-tic-tac-toe ser ju andra linjer här...
Medlem
Citat:

Jaha, så du menar att Powell ska vara Trumps Judge Dredd, ledare för Trumps självutnämnda folkdomstol? Det är *det* som är tanken, ju!

Har du tänkt på att ett sådant agerande lär göra henne till än mer av en belastning inne i (den riktiga) rättssalen om hon ska vara med och försvara Trump?
Senast redigerad av HepCat-X 2020-11-23 kl. 23:21.
2020-11-23, 23:19
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
Game set and Match
Michigan board certifies Nov. 3 election, cementing Biden victory

Undra om vem som ska berätta för Trumpeten?

Jag är inte säker om Biden vann, vi får se.
2020-11-23, 23:19
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Sidney har ju aldrig varit knuten till Trump Legal, meddelandet som Rudy skickade ut var ett förtydligande.
Aha, antar att han ville förtydliga det Trump skrev:
I look forward to Mayor Giuliani spearheading the legal effort to defend OUR RIGHT to FREE and FAIR ELECTIONS! Rudy Giuliani, Joseph diGenova, Victoria Toensing, Sidney Powell, and Jenna Ellis, a truly great team, added to our other wonderful lawyers and representatives!
https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1327811527123103746?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E1327811527123103746%7Ctwgr% 5E&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.abc.net.au%2Fnews%2F2 020-11-23%2Fsidney-powell-distanced-from-trump-team-f or-voter-fraud-claims%2F12910384
2020-11-23, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Som du ser i artikeln finns YouTubeklippet där, men vägrar man ta in information som man inte gillar är det såklart svårt
Jag har sett klippet där Biden talar fritt ur hjärtat, att det senare bortförklaras som en felsägning ändrar ingenting.
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Det är inte så dumt egentligen, en Kraken i bakgården som Trump inte är ansvarig för som kommer rensa det egna partiet på överlöpare

Det är ändå lite förvirrande. Varför nu och inte för 3 år sedan? Sen var hon ju med på PKn och pratade tillsammans med Rudy. Kan det inte bli för mycket rök ibland?

Mike Pence
Medlem
Citat:
Som du ser i artikeln finns YouTubeklippet där, men vägrar man ta in information som man inte gillar är det såklart svårt
Jag har sett klippet där Biden säger det han säger, att det senare bortförklaras som en felsägning ändrar ingenting.
2020-11-23, 23:22
Medlem
Med största säkerhet kommer en recount/audit eller både och att utföras i Michigan. Alla 4 i Board of certification var överens om det och röstade igenom preliminära beslutet att man nu kan begära det.
Sedan om det leder till något får framtiden utvisa dock. Man pekade på att flera vittnen trädde fram under mötet nu, och deras vittnesmål gav ammunition för en audit. Democrats var faktiskt väldigt tillmötesgående och förstående för situationen under mötet, vilket är bra för optics i den delstaten iaf.
2020-11-23, 23:25
Medlem
Citat:

Powell kan inte åtala någon, hon är inte en åklagare.
Enskilda individer eller GOP kan hon stämma även om hon företräder Trump personligen eller Trumps kampanj.
Men det kan bara ske om hon har standing, dvs hon måste antingen själv eller ha klienter som är inblandade på något sätt. Dvs hennes röst eller hennes klients röster måste ha påverkats av fusk för att hon skall ha någon standing.

Att Trumps kampanj och jurister tar avstånd från henne och nu verkar vilja påskina att de aldrig ens jobbat med henne är klassiskt avståndstagande som man gör mot folk som antingen redan är dåligt att bli förknippade med eller som man vet kommer bli illa att bli förknippade med.

Personligen tror jag det handlar om att Trumps advokater slutligen fick ta del av hennes "bevis" och genast insåg att det där kan vi inte bli förknippade med, här gäller det att distansera sig och det snabbt.
2020-11-23, 23:27
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
eller så är det precis det vi ser: hennes Dominionspår var så snurrigt att tom såna diehard-trumpers somTucker Carlsson ifrågasatte det, och det gjorde att hålen i hela den legala strategin började bli väldigt väldigt synliga för folk och de hoppas på att bättra sitt anseende genom att klippa den galnaste länken.
Det är enklaste förklaringen, men ni som tror de spelar 8d-tic-tac-toe ser ju andra linjer här...

Nu är det inte så att Tuckers fråga om bevis inför pressen är avgörande på något vis, men jag ska förklara för dig hur det fungerar om man ska lämna in ett åtal om ett brott så talar man absolut inte om målet till pressen om det inte kan gynnas och då läcker små små saker ut, men kärnan i åtalet lägger man fram i rätten.
Så att Powell inte kan säga något snaskigt eller visa någon bevis inför Tucker beror på av samma förklaring som jag nämnde ovan, sånt lägger man fram i rätten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in