2020-11-23, 22:48
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Framför allt är amerikanska val ett jävla lapptäcke av skiftande, ofta motsägelsefulla lagar och ad hoc-regler. De borde göra en ordentlig valreform, modernisera och kasta ut en del av sin heliga antika bråte - och upprätta en federal Valmyndighet med ordentliga muskler och auktoritet som inte är ett offer för dragkampen mellan de båda stora partierna.

Detta är idag politiskt omöjligt, och har länge varit det.

Ja tyvärr, US är en republik som man måste acceptera, det är ett land men med olika lagar i varje stat framröstade av dess medborgare i varje stat.
2020-11-23, 22:48
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Jag tror att hela Powell-affären och valfuskpresskonferensen med Guiliani är ett lockbete till att få media att förlöjliga trumpkampanjens påståenden om valfusk, allt för att än mer förarga alla amerikaner som känner sig blåsta på sin röst.

På presskonferensen svettades nämligen Giuliani som en gris medans alla andra var kruttorra. Om ni tittar på Giuliani så ser det ut som han har någonting under sin kostym, typ några lager extra plagg. Det är som om han ville svettas och att han ville att "hårfärg" skulle rinna ner för hans tinningar.

Nu väntar jag bara på att någon Trump-tomte ska komma och säga att Borat-klippet också ingår i Giulianis masterplan...

Nä, allvarligt: här låter det ju som om gamle Donald inte är så imponerad av sin elitstyrka:
Citat:
While President Donald Trump has publicly praised his legal team’s efforts, he has privately expressed frustration with the slapdash nature of his election defense fight, according to several people familiar with the discussions.

The president has been complaining to aides and allies about his personal attorney Rudy Giuliani and recently-removed lawyer Sidney Powell’s over-the-top performances at a news conference at the Republican National Committee headquarters last week, these people said.
https://www.nbcnews.com/politics/2020-election/behind-scenes-trump-frustrated-his-legal-team-s-maneuvers-n1248650
2020-11-23, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
Om beviset är det som står i artikeln "It was a slip of the tongue" så ger jag inget för det. Det torde vara standard att skylla på när omgivningen reagerar.
Som du ser i artikeln finns YouTubeklippet där, men vägrar man ta in information som man inte gillar är det såklart svårt
2020-11-23, 22:49
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frymybrain
Precis, du ignorerade allt för att spela dum. Men hörrö! Du behöver inte spela dum för du är rätt dum! Va dumt av dig!

Vore det inte mycket bättre att du berättade om vad din guru har sagt?

Det blir väldigt svårt för oss att veta, om du dumpar runt hundra länkar, och tycker att vi alla skall läsa dem.

Som sagt, ingen gör det.
2020-11-23, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Querner
Republikanerna verkar stå fast vid att blocka.
Osis för Biden.
Nrj, det gick precis som väntat - certifierad nu!
2020-11-23, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Nu väntar jag bara på att någon Trump-tomte ska komma och säga att Borat-klippet också ingår i Giulianis masterplan...

Nä, allvarligt: här låter det ju som om gamle Donald inte är så imponerad av sin elitstyrka:

https://www.nbcnews.com/politics/2020-election/behind-scenes-trump-frustrated-his-legal-team-s-maneuvers-n1248650
Samma journalister har använt anonyma källor för att hitta på lite vad som helst som sedan visade sig vara osant. Men jag avfärdar inte det helt, men förhåller mig väldigt skeptisk till påstådda källor som aldrig träder fram.
2020-11-23, 22:51
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Min teori är att fuskarna måste hålla nere på antalet injecerade röstare innan det blir orimligt. T.ex. Wisconsin så var det inte så mycket fler som röstade (ca 13%). Om t.ex. antalet registrerade röstare är från början högt har fuskarna inte så stort spelrum och måste finlira mera. Sedan är det frågan om de hittar en stor flock potentiella soffliggare osv.

Arizona gick full retard med ökning av registrerade röstare och kanske de hade bättre utrymme för att öka dessa där. Arizona kommer definitivt åka dit på valfusk eftersom det är så orimligt. Börjar de köra registren med registrerade röstare kommer de hitta massor av lik (bokstavligen också). Om Trump är smart lägger han ner resurserna där för faller Arizona på valfusk så faller hela valet också.

Listorna med registrerade röstare innehåller svaret vi behöver för att bevisa fusk.

Du låter självsäker med tanke på bevisläget. Är det mest förhoppningar eller tror du på detta verkligen?
2020-11-23, 22:53
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Klart i Michigan nu, inlåst på Biden
2020-11-23, 22:55
Medlem
HomoDeuss avatar
Så här skrev SCOP,

”Here we conclude that while failures to include a handwritten name, address or date in the voter declaration on the back of the outer envelope, while constituting technical violations of the Election Code, do not warrant the wholesale disenfranchisement of thousands of Pennsylvanian voters.”

Som väntat alltså. Lika bra att alla vänjer sig vi detta svar. Det kommer låta likadant i alla utfall.

Powell kan ta sin krake och massera sig med den, mer tillfredställelse än så får hon inte ut av den.
Medlem
happyhippoxs avatar
-
Senast redigerad av happyhippox 2020-11-23 kl. 23:04.
Medlem
IsraelWatchs avatar
michigan certifierat idag och troligtvis även Pennsylvania.
Haha nixter gråter nog ut just nu, men imorgon skriver han om hur allt det härärplanerat av Trump .Han låter dem certifiera rent strategiskt :P

Nä men skämtåsido.
Hur blir det nu då? Hade vi några bevis ifrån Michigan? Ingen som sitter på några videoklipp med soptunnor och valarbetare?
2020-11-23, 22:59
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det låter som en rimlig förklaring. Vad återstår då om man vill ifrågasätta valresultatet i en stat?

Beslut från SCOTUS som underkänner förfarandet i flera delstater, kanske? På samma grunder, så klart. T.ex en eller annan metod — rösträkning, poströster, osv.

Jag tror att det var för 5 dar sedan att man gjorde en fördelning på SCOTUS över hela USA, där varje domare fick några stater att ansvara över, och där finns det något att prata om. Tänk dig själv om en HD-domare kommer in till en lokal domare och synar hans beslut om att inte göra en omräkning och sedan blir det en audit. Nu kanske det inte händer men vem vet.

Hade jag suttit som högsta domare så hade jag en gång för alla rensat bort alla frågetecken.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in