2020-11-23, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Michigan Certified mfckas!
Yes!

När PA också certifierat är Bidens succession i praktiken säkrad. Inte en chans att HD i december ger sig på att riva upp en redan fastlagd valseger för Biden på elektorsplanet utifrån några skrangliga, sensationalistiska och illa underbyggda teorier om massivt valfusk, som dessutom presenteras som att även ett dussin tidigare val varit hackade. Det vore liktydigt med att slänga in osäkrade minor i hela systemet, och det vet domarna.

Dessutom har ju Trumpgänget fått nej på i stort sett allt av domare på delstatsnivåer så här långt. SCOTUS kommer inte att gå emot så många ärrade proffs på lägre nivåer.
2020-11-23, 22:40
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
Även Demokraterna säger att man bör titta på hur valet går till. Det är uppenbart många problem med tanke på nya tider, ny teknik osv. Demokraterna röstar för audit.

Fråga: Ganska många säger att Michigan kräver enhälligt för certifiering. Stämmer det? Eller är det bara att historiskt har de alltid haft det?

Republikanen som inte vill certifiera körde en "Abstain"

De kallas för RINOs, Republican In Name Only.
Medlem
Citat:
Även Demokraterna säger att man bör titta på hur valet går till. Det är uppenbart många problem med tanke på nya tider, ny teknik osv. Demokraterna röstar för audit.

Fråga: Ganska många säger att Michigan kräver enhälligt för certifiering. Stämmer det? Eller är det bara att historiskt har de alltid haft det?

Framför allt är amerikanska val ett jävla lapptäcke av skiftande, ofta motsägelsefulla lagar och ad hoc-regler. De borde göra en ordentlig valreform, modernisera och kasta ut en del av sin heliga antika bråte - och upprätta en federal Valmyndighet med ordentliga muskler och auktoritet som inte är ett offer för dragkampen mellan de båda stora partierna.

Detta är idag politiskt omöjligt, och har länge varit det.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Uppdatering Sidney Powell

Jag sa något liknande häromdagen. Antar att jag hade rätt, igen.

Advokat Sidney Powell har i flera uttalande presenterat att hon skall leta fram var och en av de som varit med i detta "pay for play scheme" med avsikt att väcka kriminella rättegångar.

Powell kommer att använda bevis som avslöjar brott i hennes civilrättsliga mål och hänvisa allt till District Attorneys och hennes tidigare kollegor vid DOJ (Department of Justice). Detta mina vänner är Episkt, Powell har över 350 vunna federala case som Åklagare hon känner alla och vet till vilka hon kan passa dessa ärenden

Förklarar också varför Trump Legal inte är med i denna process.

...för att göra detta ännu mer roligt skall de första tre casen (som jag förstår det) lämnas in på BLACK FRIDAY

#Fightback
#TeamSidney
Men blir inte detta lite som att plocka ett bi i taget? Vill man bli av med dem så måste man gå på "Queen Bee" för att resten ska försvinna. Dvs. hur hjälper det Trump här och nu om man stämmer lite skurkar här och var? Det säkerställer inte hans vinst som den rätmätige presidenten, eller hur? Jag tänker att man måste kunna påvisa att det skett ett brott/brist på systematisk nivå för att det ska kunna tippa tillbaka balansen?
2020-11-23, 22:42
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:

Räcker med 3-1. Det är klart.
2020-11-23, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Yes!

När PA också certifierat är Bidens succession i praktiken säkrad. Inte en chans att HD i december ger sig på att riva upp en redan fastlagd valseger för Biden på elektorsplanet utifrån några skrangliga, sensationalistiska och illa underbyggda teorier om massivt valfusk, som dessutom presenteras som att även ett dussin tidigare val varit hackade. Det vore liktydigt med att slänga in osäkrade minor i hela systemet, och det vet domarna.

Dessutom har ju Trumpgänget fått nej på i stort sett allt av domare på delstatsnivåer så här långt. SCOTUS kommer inte att gå emot så många ärrade proffs på lägre nivåer.
Haha du har uppenbarligen ingen koll på alls hur Scotus fungerar. Deras jobb är inte att följa "the popular demand". Det blir intressant att se om Trumpgänget lyckas få en session med Scotus i PA. Nu har de ju fått godkänt att visa sitt material till 3rd circuit iaf.
Jag ger en halvsvag chans till Trump att nå dit.

För övrigt, intressant att Demokraterna i Michigan även dom anser det var så mycket problem så de rekommenderade en audit. Alla röstade även igenom att utreda och göra om valförfarandet inför midtrems om möjligt, då alla är rörande överens om problem.
2020-11-23, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Update Sidney Powell

Med lite eftrtanke kommer här några väl valda ord...

Tror att Sidneys bevis kommer att överlämnas till DOJ (med District Attorneys).
Hade hon jobbat för Trump Legal Team hade hon per definition skapat en intressekonflikt då Barrs chef är just Trump..

Som jag nu förstår det är Georgia först och Sidney kan lägga in denna redan nu på onsdag till 57-årsjubileet för JFKs begravning.

Smart.
Jo, om det är så så är det ju genialiskt, men håller det? Dvs. finns inte den potenitella "intressekonflikten" redan där i och med att hon jobbade på teamet när hon samlade in bevismaterialet?

Och hur är det med Barr? Han har väl i allra högsta grad en intressekonflikt i och med att han i så fall utreder ett brott som hans chef har ett personligt intresse i att se lösas?
2020-11-23, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
De kallas för RINOs, Republican In Name Only.
Japp, han kommer inte vara den siste heller. Tror han kommer få en hel del skit av sina väljare nu då han hade så bråttom att rösta ja, så han till och med demonstrativt tryckte på knappen 15 min innan de ens börjat omröstningen

Otaktiskt.
2020-11-23, 22:45
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Som jag har förstått det hela så när väl en stat har gjort en Certifiering så krävs det mycket för att kunna ifrågasätta den, det faller naturligt att när en stat har gjort en verifiering på ett valresultat så är det ungefär som Boom=klart. För hur ska annars en republik med 50 stater få ett avslut på en folkomröstning? Det måste krävas något extraordinärt för att en Certifiering ska ifrågasättas och eventuellt ändras. Det behövs ett stabilt case där många röster har manipuleras och då finns det som jag förstår bara SCOTUS kvar som kan göra något.
Det låter som en rimlig förklaring. Vad återstår då om man vill ifrågasätta valresultatet i en stat?

Beslut från SCOTUS som underkänner förfarandet i flera delstater, kanske? På samma grunder, så klart. T.ex en eller annan metod — rösträkning, poströster, osv.
2020-11-23, 22:46
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EGH
Ja det håller jag med om. Men det finns inget som tyder på valfusk i specifikt swingstaterna (vilket vore det rimliga att satsa på bid valfusk, och också vad anklagelserna omfattar). Förutom Phoenix i Arizona då som ju ser lite misstänkt ut, men även Trump har fått mycket fler röster där.

Min teori är att fuskarna måste hålla nere på antalet injecerade röstare innan det blir orimligt. T.ex. Wisconsin så var det inte så mycket fler som röstade (ca 13%). Om t.ex. antalet registrerade röstare är från början högt har fuskarna inte så stort spelrum och måste finlira mera. Sedan är det frågan om de hittar en stor flock potentiella soffliggare osv.

Arizona gick full retard med ökning av registrerade röstare och kanske de hade bättre utrymme för att öka dessa där. Arizona kommer definitivt åka dit på valfusk eftersom det är så orimligt. Börjar de köra registren med registrerade röstare kommer de hitta massor av lik (bokstavligen också). Om Trump är smart lägger han ner resurserna där för faller Arizona på valfusk så faller hela valet också.

Listorna med registrerade röstare innehåller svaret vi behöver för att bevisa fusk.
2020-11-23, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Fast Trump har ju överklagat detta vilket stoppar den processen. För övrigt finns det inget som heter president-elect. Det är ett fabricerat begrepp.
Ja, jag kommer ihåg hur du stormade när Trump kallades för det under den här perioden 2016.

Trump har överklagat, har inte stoppat några processer. Michigan är nu certifierad också.
2020-11-23, 22:47
Medlem
https://www.cnbc.com/amp/2020/11/23/trump-fears-giuliani-and-other-biden-vote-challenge-lawyers-are-fools.html
Trump fears Giuliani, other lawyers in Biden vote challenge are 'fools that are making him look bad'

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in