2020-11-23, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
I innlegget du siterer skriver jeg: "I denne saken så ser jeg en annen mulighet, at AEH kan ha gått på B eller C preparater."
Jeg skriver IKKE at jeg tror - jeg skriver at det er en mulighet at AEH KAN ha gått på B eller C preparater.
Hvordan du tolker mine forbehold til noe jeg tror skjønner jeg ikke.
Den er grei. Jeg forstår at du mener det er en teoretisk mulighet, for å være mer presis.
Ok, min mening er at den teoretiske muligheten er karakterdrap av AE, og å vise vinterveien til de jeg ser som plausible vitner.
Citera
2020-11-23, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Kvinnedagen (den dagen som noen her i diskusjonen skrev at AE ble meldt inn i eller lagt til i den FB-gruppen) var 8. mars 2018.
Do'h! det er derfor jeg får kjeft av kjerringa minst et par ganger i året... Beklager feilen. Men det ligger fryktelig nærme i tid uansett.
Planleggingen må vel nødvendigvis ha begynt enn viss stund før det blir gjort noe aktivt som setter spor, uansett om det er amatør-kidnappere, familie, julenissen, og nå sist fantomet?
Citera
2020-11-23, 21:02
Medlem
Citat:
I en tråd hvor:
TH diagnostiseres som psykopat.
BOs barn blir beskyldt for å kidnappe og drepe sin mor.
THs kollegaer blir beskyldt for å ha drept AEH.
Deres faste elektriker og hans far blir beskyldt for å ha drept AEH.
THs lønnsansvarlige skal ha løyet om telefonsamtalen med AEH for å dekke over hennes elsker TH.
TH selv blir beskyldt for å ha drept sin kone, kappet henne opp, skrudd av toalettet og tredd kroppsdelene ned i kloakken.
TH selv blir beskyldt for å ha oppløst AEHs lik i syre.
TH selv blir beskyldt for å ha murt ned liket av AEH i kjelleren.

Er det altså nedrig av meg å ta forbehold om at AEH sin i følge vitner varierende sinnsstemning kan komme av piller hun kan ha fått av legen.

Det er helt utrolig, og avslører hatet mot TH.

AEHs angivelige rusproblem er tabubelagt. Et rusproblem oppstår vanligvis ikke over et kort tidsrom. Det kan faktisk ha vært en av årsakene til ekteskapsproblemene på 90-tallet. Og det kan faktisk hende at begge ektefellene har/har hatt et høyt forbruk, kanskje helt fra barna var små. Dette kan ha ført til barna lenge har hatt et veldig ambivalent til foreldrene. I perioder rasende på foreldrene, for deretter å få dårlig samvittighet for sine eventuelle raseriutbrudd.
Og, hvis AEH for eksempel har hatt et alkoholproblem, så kan det hende at hun har hatt kortere eller lengre sprekker. Da kan det faktisk være noe i at AEH har blitt observert på en lokal pub. På disse pubene er det ofte variert klientell, noen er bare slitne og tørste, andre er i tillegg kriminelle. Jeg husker gamle Rocky på Skårersletta, der vanka det mye rart!
Hvorfor skal man ikke kunne snakke om dette?
Citera
2020-11-23, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurenskog
Do'h! det er derfor jeg får kjeft av kjerringa minst et par ganger i året... Beklager feilen. Men det ligger fryktelig nærme i tid uansett.
Planleggingen må vel nødvendigvis ha begynt enn viss stund før det blir gjort noe aktivt som setter spor, uansett om det er amatør-kidnappere, familie, julenissen, og nå sist fantomet?
Det er ikke noe å beklage
Ja, du har rett i at det er nærme i tid og jeg tror også at planleggingen må ha begynt en viss tid før datoen for det første kryptosporet.
"Ifølge politiets undersøkelser kjøpte noen Bitcoin gjennom de to vekslingstjenestene KuCoin og Huobi den 7. juli og 10. juli 2018"
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/505d4m/nye-detaljer-slik-var-kontakten-med-motparten
Artikkelen krever innlogging

Her er innlegg fra en bruker som bekrefter det med innmeldingen:

Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Ser lett for meg at AE kunne fått mye ut av livet på sine egne premisser, også etter fylte 70.
Ny valp, sitt eget hjem på Gjøvik, hvor barn og barnebarn hadde vært hjertelig velkomne. Kanskje en ny mann også. Det kan da ikke være tilfelle at så mange forskjellige kilder lyver om at hun snakket om skilsmisse før hun forsvant. Meldt inn i gruppen der man kan se etter leilighet på Gjøvik 8. mars 2018, selveste kvinnedagen!
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-23 kl. 21:08.
Citera
2020-11-23, 21:07
Medlem
brukerinnes avatar
Citat:
I en tråd hvor:
TH diagnostiseres som psykopat.
BOs barn blir beskyldt for å kidnappe og drepe sin mor.
THs kollegaer blir beskyldt for å ha drept AEH.
Deres faste elektriker og hans far blir beskyldt for å ha drept AEH.
THs lønnsansvarlige skal ha løyet om telefonsamtalen med AEH for å dekke over hennes elsker TH.
TH selv blir beskyldt for å ha drept sin kone, kappet henne opp, skrudd av toalettet og tredd kroppsdelene ned i kloakken.
TH selv blir beskyldt for å ha oppløst AEHs lik i syre.
TH selv blir beskyldt for å ha murt ned liket av AEH i kjelleren.
Slik er det dessverre overalt her på FB.
Nær familie og kjente relasjoner, inkludert vitner, blir inngående gransket og mistenkeliggjort på ekstremt tynt grunnlag.
Det har vel med psykologiske mekanismer å gjøre dette også.
Vi tar fatt i de opplysningene vi har og skaper sammenhenger.
Eventuelt involverte som vi ikke har opplysninger om er vanskelig å diskutere.
Så finnes det dem som lar fantasiene løpe løpsk.
Noen ganger til ettertanke, -andre ganger mer eller mindre bevisst avsporing.
Senast redigerad av brukerinne 2020-11-23 kl. 21:13.
Citera
2020-11-23, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Ja, men vid avgiftning eller nykterhetsbehandling är antihistaminpreparat vanligtvis bättre, i vissa fall också melatonin,men helt klart bara C-preparat...
och nu är vi långt OT

Nei, jeg synes ikke dette er OT. Et evt. medikamentmisbruk rammer ikke bare brukeren, men hele familien. Et evt. misbruk kan også forklare at AEH har hatt aktive perioder, men også tafatthet og passitivitet, nærmest en depressiv tilstand.
Blir dette ille nok, over tid, kan dette føre til tanker om at man er en klamp om foten. Det er mange eksempler på at misbrukeren tror hen "sparer " familien ved å bryte ut av ekteskapet, og enda verre, ta sitt eget liv.
Dette kan også forklare hvorfor venninner har forskjellige oppfatninger om ekteskapet. I gode perioder, kan AEH gitt uttrrykk for at ekteskapet var bra, i dårlige perioder kan hun ha ytret noe helt annet.
Forskjellige oppfatninger om livet og ekteskapet, farget av hennes psykiske helse.
Senast redigerad av Hellsculls 2020-11-23 kl. 21:16.
Citera
2020-11-23, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Nei, jeg synes ikke dette er OT. Et evt. medikamentmisbruk rammer ikke bare brukeren, men hele familien. Et evt. misbruk kan også forklare at AEH har hatt aktive perioder, men også tafatthet og passitivitet, nærmest en depressiv tilstand.
Blir dette ille nok, over tid, kan dette føre til tanker om at man er en klamp om foten. Det er mange eksempler på at misbrukeren tror hen "sparer " familien ved å bryte ut av ekteskapet, og enda verre, ta sitt eget liv.

Har du link eller dokumentasjon for denne påstanden?
Citera
2020-11-23, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Har du link eller dokumentasjon for denne påstanden?

Ikke gjør deg dummere enn du er!
Og apropos linker: Jeg har etterspurt en link for din på stand om bråk i S4 kvelden før AEH forsvant.
Har du en link eller dokumentasjon for denne påstanden, eller var det en bløff?
Har du en link eller dokumentasjon for dine mange påstander om at TH har drept AEH?
Citera
2020-11-23, 21:24
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
det är en tomte som är trött på henne,
men måste komma ihåg att saker inte är som de alltid verkar, även om det gradvis kommer mer och mer som visar hur saker har varit I detta fallet...
det tar tid och tror inte att det blir bara trevligt, men han kommer att tas...
Det kan hende den trøtte tomten i luke 8 er akkurat hva det er. Din oppfatning av juleevangeliet. En historie du tror på fordi nissemor og den slemme alven lurte alle
Citera
Medlem
Citat:
Ikke gjør deg dummere enn du er!
Og apropos linker: Jeg har etterspurt en link for din på stand om bråk i S4 kvelden før AEH forsvant.
Har du en link eller dokumentasjon for denne påstanden, eller var det en bløff?
Har du en link eller dokumentasjon for dine mange påstander om at TH har drept AEH?

Haha, du avslører deg selv nå
Citera
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Dette kan også forklare hvorfor venninner har forskjellige oppfatninger om ekteskapet. I gode perioder, kan AEH gitt uttrrykk for at ekteskapet var bra, i dårlige perioder kan hun ha ytret noe helt annet.
Forskjellige oppfatninger om livet og ekteskapet, farget av hennes psykiske helse.

Jag tänker på det allmänna medicinprat som vi hade är OT,
men det medicinprat som handlar om personer i denna tråden är inte OT
Jo håller med om att både medicinering och andra saker som påverkar det mentala kan ha något att säga, men nu vet jag inte om hon ens har använt fluortabletter
Citera
2020-11-23, 21:32
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Hørte ingenting om BMW'en i podcasten.
Har du en link til ryktene om Holden, eller er det på ny eksklusiv kunnskap.
Edit: Politiets totalvurderinger har hittil ikke løst denne saken.
Du hørte ingenting om den røde bilen i dagens podcast fra Krimpodden? Da tror jeg du må høre på den en gang til, for det var ett av hovedtemaene. Link til rykter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in