2020-11-23, 20:01
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
nej, inget av alternativen har tillräckligt med verklighet i sig, så om jag måste ta en av de fyra, så väljer jag 8...
Da åpner vi luke 8
Det var en marsipangris!

= betyr kanskje at du tror på julenissen?

Eller har du en annen løsning du mener er mer logisk enn de andre alternativene?
Citera
2020-11-23, 20:09
Medlem
brukerinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Jeg bruker ingenting, jeg fratar ingen deres rasjonelle tanke.

JEG TAR FORBEHOLD OM AT FLERE FORHOLD KAN PÅVIRKE VITNER!!!

JEG TILLEGGER IKKE DEM DEN KVINNELIGE KAKLEEFFEKTEN, JEG TAR FORBEHOLD OM AT DEN KAN HA PÅVIRKET!!!

JEG VISER IKKE TIL MEDIKAMENTRBRUK - JEG TAR FORBEHOLD OM AT DET KAN HA PÅVIRKET!!!

Jeg har også begrunnet dette.

Til å påberope deg å undervise andre mennesker virker du særdeles tungnem!
Gidder ikke lese alt en gang til.
Men beklager hvis jeg har misforstått deg.
Citera
2020-11-23, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Glad det er flere enn meg som reagerer. Det er rett og slett nedrig.

Rett og slett.
Citera
2020-11-23, 20:12
Medlem
Citat:
Du er langt fra den eneste. Og litt merkelig å se angrepene om og om igjen...
Men hvorfor ikke bare bekrefte at hun var med i ** "forening", så folk forstår litt bedre hvorfor de vitnene kan være spesielt interessante? Om de vil tro det er noe annet, men er det så farlig å snakke om? Jeg legger det ut som min hypotese snart uansett. Men da som spekulasjon...
Jeg er sikker på at det går rundt på PM nå, og jeg forstår ikke hvorfor ha to diskusjoner... En åpen, og en på PM. Det er litt imot hva jeg har sett før på fb før, ang å grave frem info fra de nærmeste i kretsen som finner veien hit, og det gjør det vanskelig å følge diskusjonen...
"Strunta i trollorna(?)", og legg ut ALL relevant informasjon som flyr på PM. Uten det kan en bare legge ned alle diskusjoner og spekulasjoner. Min femma
Citera
2020-11-23, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Ja men då är det vanligtvis fel medicin de får, många människor som har gått på samma doser i många år utan att bli känslomässigt platta eller bygga någon tröskel men då justeras medicinen korrekt och det försöks på rätt sätt, till förberedelser mot sömn då måste en använda huvudregeln i början: alltid 12 timmar från att en tar en sömndos tills en står upp och jobbar nästa dag, detta tills en får reda på hur det fungerar på sig själv...

Ja C är receptbelagt
Lyckapiller kan ge fel effekt både i början och när man slutar,
åh det är inte heller Lycka piller, det är en hjälp att klara av livet när det behövs, inget hokus pokus
förmodligen var det inte mediciner som fick AEH att öppna sig för någon men ändå lyckades urskilja vem hon sa det till...

Ja, du kan kalle det feil medisin, men det er dette mange blir tilbudt. Noen for søvnproblemer, andre for angst og uro.
Disse preparatene brukes i stedet for b-preparater, som regnes for langt mer avhengighetsdannende. En oppegående lege vil skrive ut b-preparater for en kort, avgrenset periode. Den samme legen vil normalt ikke kvie seg for anbefale disse c-preparatene til en tørrlagt alkoholiker, eller til pasienter med søvnproblemer. Den tørrlagte vil ha nytte av c-preparatene, og det er mer allment akseptert. Haken ved hele er økt toleranse, dette er velkjent problem, samt at det brukes høyere dose enn foreskrevet.
Legene er godt kjent med dette, og har ingen motforestillinger mot å øke dosen. Noen har lang halveringstid, ofte er ikke medikamentene ute av kroppen, før det er tid for påfyll.
Den tørrlagte pasienten blir på en måte ruset. Ikke i den forstand at hen raver rundt, men det er lett å se kognitiv svikt, og mange er trøtte hele døgnet. Medisinen legger et teppe over angst og uro, og kan oppleves ubehagelig for de pårørende. Disse preparatene blir også mye brukt på institusjoner, som for eksempel på aldershjem, hvor det er "urolige" pasienter.
Citera
2020-11-23, 20:25
Medlem
Citat:
I en tråd hvor:
TH diagnostiseres som psykopat.
BOs barn blir beskyldt for å kidnappe og drepe sin mor.
THs kollegaer blir beskyldt for å ha drept AEH.
Deres faste elektriker og hans far blir beskyldt for å ha drept AEH.
THs lønnsansvarlige skal ha løyet om telefonsamtalen med AEH for å dekke over hennes elsker TH.
TH selv blir beskyldt for å ha drept sin kone, kappet henne opp, skrudd av toalettet og tredd kroppsdelene ned i kloakken.
TH selv blir beskyldt for å ha oppløst AEHs lik i syre.
TH selv blir beskyldt for å ha murt ned liket av AEH i kjelleren.

Er det altså nedrig av meg å ta forbehold om at AEH sin i følge vitner varierende sinnsstemning kan komme av piller hun kan ha fått av legen.

Citera
2020-11-23, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Jeg er skeptisk til alle vitner i slike saker.

Det skjer alltid i profilerte uoppklarte drapssaker, folk mener seg å vite og kommer med veldig stygge påstander om involverte.
Vi ser det tydelig i denne tråden hvor bygdedyret stempler TH på groveste vis og tar stadig frem grøvre stempler, uten at de har fundament utenfor egen fantasi.

I tillegg så har du den kvinnelige kakle effekten.
Foreningens medlemmer kommer sammen etter at et medlem har blitt savnet i en profilert sak og tar frem alt som kan ha vært negativt.
Fantasier og veldig subjektive oppfatninger blir fasit fundamentert i at alle er enige.

Du har også den motsatte effekten, at de som kjenner TH og ser subjektivt på sitt gode forhold til TH og vil stille som karaktervitner uten at de egentlig vet hvordan ting står til.
De kan se vekk fra ting som er negative både bevisst og ubevisst.

I denne saken så ser jeg en annen mulighet, at AEH kan ha gått på B eller C preparater.
På bilder av henne ser vi at hun har blitt sliten de siste årene, hår og hud har forfalt og når det vitner forteller spriker så til de grader går mistankene mine i den retningen.
Hun veksler mellom solskinn og katastrofe noe som minner veldig om av og på medikamenter.

Lurer på om ikke hun har vært på nedtur i det foreningsmøtet.
Takk for at du foret meg med teskje👀😳🤯
Jeg derimot, tror vitnene som gikk til politiet er troverdige, at hennes utsagn stammet fra årelang bunnløs sorg og fortvilelse, og at hun endelig åpnet seg opp om hvordan hun virkelig hadde det. Og hun har tydeligvis åpnet seg opp for de rette personene: folk med ryggrad, personlig integritet og to fungerende hjerneceller. I motsetning til deg, tror jeg ikke hennes fortvilelse var medikamentbasert eller abstinenssymptomatisk.
Citera
2020-11-23, 20:28
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Ja, du kan kalle det feil medisin, men det er dette mange blir tilbudt. Noen for søvnproblemer, andre for angst og uro.
Disse preparatene brukes i stedet for b-preparater, som regnes for langt mer avhengighetsdannende. En oppegående lege vil skrive ut b-preparater for en kort, avgrenset periode. Den samme legen vil normalt ikke kvie seg for anbefale disse c-preparatene til en tørrlagt alkoholiker, eller til pasienter med søvnproblemer. Den tørrlagte vil ha nytte av c-preparatene, og det er mer allment akseptert. Haken ved hele er økt toleranse, dette er velkjent problem, samt at det brukes høyere dose enn foreskrevet.
Legene er godt kjent med dette, og har ingen motforestillinger mot å øke dosen. Noen har lang halveringstid, ofte er ikke medikamentene ute av kroppen, før det er tid for påfyll.
Den tørrlagte pasienten blir på en måte ruset. Ikke i den forstand at hen raver rundt, men det er lett å se kognitiv svikt, og mange er trøtte hele døgnet. Medisinen legger et teppe over angst og uro, og kan oppleves ubehagelig for de pårørende. Disse preparatene blir også mye brukt på institusjoner, som for eksempel på aldershjem, hvor det er "urolige" pasienter.

Ja, men vid avgiftning eller nykterhetsbehandling är antihistaminpreparat vanligtvis bättre, i vissa fall också melatonin,men helt klart bara C-preparat...
och nu är vi långt OT
Citera
2020-11-23, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Takk for at du foret meg med teskje👀😳🤯
Jeg derimot, tror vitnene som gikk til politiet er troverdige, at hennes utsagn stammet fra årelang bunnløs sorg og fortvilelse, og at hun endelig åpnet seg opp om hvordan hun virkelig hadde det. Og hun har tydeligvis åpnet seg opp for de rette personene: folk med ryggrad, personlig integritet og to fungerende hjerneceller. I motsetning til deg, tror jeg ikke hennes fortvilelse var medikamentbasert eller abstinenssymptomatisk.
I innlegget du siterer skriver jeg: "I denne saken så ser jeg en annen mulighet, at AEH kan ha gått på B eller C preparater."
Jeg skriver IKKE at jeg tror - jeg skriver at det er en mulighet at AEH KAN ha gått på B eller C preparater.
Hvordan du tolker mine forbehold til noe jeg tror skjønner jeg ikke.
Citera
2020-11-23, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Barnehage-mentalitet.
ok
Citera
2020-11-23, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Her tror jeg du er inne på noe. Det går tydelig et skarpt skille mellom de AE har valgt å betro seg til, og de som ikke har fått vite noe av frykt for Tom.

Det kan være noen som har fått vite, i velmenende hensikt har røpet seg, enten til barna eller til Tom. Det kan ha skjedd som du skriver gjennom medlemsskap i facebook-gruppa eller annet.

Edit: Få trodde sikkert at de ikke kunne stole på hennes egne barn, men det at barna kategorisk nekter for at det var noe galt med ekteskapet, tilsier det motsatte.

Enten har ikke barna fått vite noe fordi hun var redd pga deres lojalitet til Tom, eller de fornekter og viser at de ikke støtter sin egen mor.

Tenk for et helvete stakkars AE levde i, hun visste hun ikke kunne stole på NOEN av sine nærmeste, med god grunn vet vi nå.
Ja, fikk som sagt vondt i magen av å lese det. Hvis vi er inne på noe her, så er det noen som sitter et sted med en helt utenkelig forferdelig følelse tenker jeg.
Fy faen for et liv Anne må ha hatt ja. Umulig å sette seg inn i situasjonen...
Citera
2020-11-23, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurenskog
Vet TH hva Facebook er? Han gir inntrykk av å ikke bruke det særlig aktivt om han har hørt om det. Både pga interesse og kunnskap...
Men det var nok ikke særlig lurt. Og et godt poeng. Jeg vet ikke om man blir varslet på noe måte om andre melder en inn i en gruppe? En burde jo det? De med FB vet sikkert. Vi har bare fått opplyst at hun ble meldt inn, og det har ikke stått noe om at hun eventuelt hadde meldt seg ut igjen.
Det kan faktisk ha vært utslagsgivende, at noen trodde de gjorde noe for å hjelpe da de uten Annes vitende meldte henne inn i den gruppen, og satte TH igang med å finne ut av hva hun drev med, om hun pratet, og med hvem.
Faen! nå fikk jeg vondt i magen! Dette var i mai, og planleggingen kunne spores tilbake til juli, eller var det juni?
Kvinnedagen (den dagen som noen her i diskusjonen skrev at AE ble meldt inn i eller lagt til i den FB-gruppen) var 8. mars 2018.

"Ifølge politiets undersøkelser kjøpte noen Bitcoin gjennom de to vekslingstjenestene KuCoin og Huobi den 7. juli og 10. juli 2018"
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/505d4m/nye-detaljer-slik-var-kontakten-med-motparten

Artikkelen krever innlogging.
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-23 kl. 20:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in