2020-11-23, 20:49
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EGH
Vissa driver tesen att Demokraterna ökat orimligt mycket i Swingstaterna jämfört med 2016, kollade igenom datan i typ alla större städer i alla stater och jämförde. Detta kom jag fram till.

Detta är alltså skillnaden i det rapporterade resultatet mellan 2016-2020 i county/ies som ligger i anslutning till resp. stad (vissa städer innehåller flera counties). Vet dock inte om detta innefattar poströster (men poströsterna läggs väl på totalen i sitt county)?

Hoppas det inte är alltför oläsligt.

Stat Stad Rep Dem
Utah Provo 115% 209%
Arizona Phoenix 69% 90%
Utah Salt Lake C 95% 87%
California Monterey 75% 76%
California San Diego 45% 70%
Oregon Salem 45% 66%
Idaho Boise 39% 59%
California Sacramento 57% 59%
Colorado Denver 24% 57%
Washington Spokane 43% 56%
Arizona Tucson 41% 56%
Washington Tacoma 45% 56%
California Fresno 44% 55%
Idaho Nampa 32% 55%
California Los Angeles 57% 55%
Virginia Virginia beach 25% 53%
Colorado Colorado Spr. 15% 53%
Maryland Annapolis 12% 49%
South Dakota Rapid City 18% 46%
Oregon Portland 34% 43%
Nebraska Omaha 17% 43%
Texas Austin 27% 42%
Montana Missoula 21% 41%
Texas San Antonio 29% 40%
Washington Seattle 36% 38%
Montana Helena 28% 38%
New Jersey Middlesex 32% 37%
New Mexico Albuquerque 24% 36%
South Carolina Charleston 24% 36%
Georgia Atlanta 15% 36%
Kansas Wichita 16% 36%
Hawaii Honolulu 51% 36%
Nebraska Lincoln 16% 36%
Arkansas Fayetteville 18% 36%
California San Francisco 48% 35%
Oregon Eugene 21% 34%
Tennessee Nashville 18% 33%
California Santa Cruz 32% 33%
Georgia Savannah 22% 33%
South Dakota Sioux Falls 17% 32%
North Dakota Bismarck 7% 32%
North Carolina Raleigh 17% 32%
Wyoming Cheyenne 12% 31%
Texas Houston 29% 30%
Kentucky Lexington 3% 30%
Missouri/Kansas Kansas City 12% 30%
North Carolina Charlotte 16% 29%
North Dakota Fargo 7% 29%
New York Rochester 13% 29%
Montana Great Falls 21% 28%
Minnesota St Paul 9% 28%
California San Jose 56% 28%
New Mexico Las Cruces 31% 28%
Maryland Baltimore 12% 26%
Kansas Topeka 13% 26%
California Santa Barbara 18% 26%
Oklahoma Oklahoma City 3% 26%
New Mexico Santa Fe 29% 25%
Maine Portland 3% 25%
Georgia Columbus 12% 25%
Oklahoma Tulsa 5% 24%
Minnesota Minneapolis 7% 24%
Virginia Richmond 8% 24%
Florida Jacksonville 11% 24%
New Hampshire Manchester 5% 23%
Florida Tampa 23% 23%
West Virginia Charleston 7% 23%
Texas El Paso 55% 22%
South Carolina Columbia 11% 22%
Iowa Des Moines 14% 22%
Ohio Columbus 10% 22%
Georgia Augusta 10% 21%
Florida Orlando 26% 20%
Delaware Wilmington 3% 20%
Kentucky Louisville 5% 20%
Wisconsin Madison 11% 20%
Alabama Birmingham 6% 19%
Connecticut New Haven 7% 19%
Tennessee Memphis 13% 19%
Ohio Cincinnati 5% 19%
Pennsylvania Pittsburgh 10% 18%
DC Washington DC 57% 18%
Pennsylvania Philadelphia 16% 17%
North Carolina Greensboro 10% 17%
Massachusetts Boston 5% 17%
Rhode Island Providence 14% 17%
Indiana Indianapolis 3% 16%
Michigan Lansing 7% 16%
New Jersey Newark 22% 15%
Michigan Detroit 16% 15%
Missouri St Louis 1% 15%
Arkansas Little Rock 4% 14%
Illinois Chicago 24% 14%
Mississippi Jackson 1% 13%
Florida Tallahassee 7% 13%
Louisiana Baton Rouge 4% 13%
Louisiana New Orleans 10% 10%
Wisconsin Milwaukee 7% 10%
Alabama Montgomery -2% 9%
Texas Dallas 17% 9%
Ohio Cleveland 13% 8%
Florida Miami 39% 8%
Texas Laredo 86% 8%
Ohio Toledo 10% 7%
New York Buffalo 3% 4%
New York Albany 3% -2%
New York NYC 32% -14%

Förutom Phoenix kan jag inte se några suspekta avvikelser. Det enda storstadsområde Dems tycks ha minskat är i NYC, och det ganska rejält. Städer i swingstaterna (Michigan, Wisconsin, Pennsylvania) kommer ju faktiskt ganska långt ner i listan.

Ok, då kanske man har fuskat överallt, säger någon. Jag tycker på sätt och vis att det, om man nu vill fuska, verkar osmart att sprida ut fusket eftersom sannolikheten att bli upptäckt ökar ju mer utspritt det är. Å andra sidan vill man ju sopa bort den här typen av statistiska spår. Så jag vet inte, men jag tycker det verkar långsökt.

Hur kan en skillnad vara i %. Kan du förklara mer hur du räknade.
2020-11-23, 20:51
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Man får önska Sidney Powell och team Trump god jaktlycka. Undrar hur svensk och amerikansk MSM ska rapportera om det här.
Jag tror att hela Powell-affären och valfuskpresskonferensen med Guiliani är ett lockbete till att få media att förlöjliga trumpkampanjens påståenden om valfusk, allt för att än mer förarga alla amerikaner som känner sig blåsta på sin röst.

På presskonferensen svettades nämligen Giuliani som en gris medans alla andra var kruttorra. Om ni tittar på Giuliani så ser det ut som han har någonting under sin kostym, typ några lager extra plagg. Det är som om han ville svettas och att han ville att "hårfärg" skulle rinna ner för hans tinningar.
2020-11-23, 20:55
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Vi får se hur hon lägger upp detta. Skall bli mycket intressant. Hittade denne Trump knutna person som bekräftar strategin.

https://mobile.twitter.com/CortesSteve/status/1330904014788186114

Javisst, om Powell har vittnen som kan leverera så kan hon lämna över vittnet till en åklagare som för ärendet vidare med det skydd som kan behövas för vittnet.
Som jag förstår det hela när Sidney vart fristående så beror det på att hon kan även åtala RINOS, dvs republikaner som har problem med lagen och även är oberoende från GOP och då kommer det inte Trump påverkas intern i partiet. Han har ryggen fri som man säger och The Kraken is released.
2020-11-23, 21:01
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Exakt, allt prat om konspirationsteorier är bara svammel eller hur? Så varför kallas det för konspirationsteorier hela tiden när det finns ofta, men inte alltid en viss sanning bakom vissa påståenden, är det för att förlöjliga och förminska åsikter som inte följer vad MSM tycker.
Det är väl aldrig fel att saker och ting ifrågasätts, även solklara fakta bör granskas.
Hur annars ska du veta vad du tycker?

Jag tror inte vi kommer så mycket längre eftersom min ursprungliga kommentar rök

Vad du skriver nu är en intressant fråga, men det är inte det jag ville ha, vilket handlade om kopplingen mellan ditt exempel om fed, och dagens val, och som du uppenbarligen har en uppfattning om.

Jag skall kanske inte trycka på det, men du har inte visat hur FEDs skapande är relevant för dagens val. Vi skiter i det nu.

Problemet är att folk ifrågasätter de mest självklara saker, som i det här valet. "En demokrat vann med 6 miljoner röster... typiskt fusk". Att någon vinner är det allra mest naturliga, och även om den man själv hejar på förlorar, är det inte bevis för fusk.

Vi har haft en massa diagnosbarn i tråden som tror sig kunna finna fusk genom att titta på förändringar av röstetal. Vad de nästan alla har gemensamt är att de helt enkelt inte tror att deras favorit skulle kunna förlora. Det är så mycken bortkastad möda. Det enda det visar är att folk i storstan röstar för demokraterna, och att den kulturen sprids med ökad urbanisering.
2020-11-23, 21:03
Medlem
https://twitter.com/marceelias/status/1330964425323503619?s=19
Inte bara står Pennsylvania Supreme Court fast vid Team Trumps förluster i 5 fall, dom drog också av en av deras två vinster.

Ställningen har alltså gåt från 2-34 till 1-35
Senast redigerad av joxmoose 2020-11-23 kl. 21:07.
2020-11-23, 21:03
Medlem
Citat:
Så det blir en form av flankstrid där man breddar åtalspunkterna. De som flabbat åt att Powell "sparkats" har garanterat flabbat för tidigt.

Eller särar på dom. Sidneys case kommer förmodligen bli ett criminal case, som inte har tiden emot sig på samma sätt som Trumps teams case, medans Trumps team jobbar med ett konstitutionellt case, där klockan tickar och det är bråttom.

Tror detta är en strategi som man valt för att få ut så mycket som möjligt av båda. Det utesluter ju inte att man kan dela information och bevis vad jag kan förstå.

Jaa, den som skrattar sist skrattar bäst....
2020-11-23, 21:05
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Jag tror att hela Powell-affären och valfuskpresskonferensen med Guiliani är ett lockbete till att få media att förlöjliga trumpkampanjens påståenden om valfusk, allt för att än mer förarga alla amerikaner som känner sig blåsta på sin röst.

På presskonferensen svettades nämligen Giuliani som en gris medans alla andra var kruttorra. Om ni tittar på Giuliani så ser det ut som han har någonting under sin kostym, typ några lager extra plagg. Det är som om han ville svettas och att han ville att "hårfärg" skulle rinna ner för hans tinningar.

Just en sån sak kan enkelt iscensättas om man är lite klurig, extra varma strålkastare och en sminkös som penslar lite med kajalpennan i polisongerna innan PK. Nu säger jag inte att det var så men det är möjligt.
Sedan kan jag väl nämna att Rudy gillar att ta en whisky och kan svettas därefter.
Senast redigerad av Lyckligagatanden 2020-11-23 kl. 21:07.
2020-11-23, 21:07
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Eller särar på dom. Sidneys case kommer förmodligen bli ett criminal case, som inte har tiden emot sig på samma sätt som Trumps teams case, medans Trumps team jobbar med ett konstitutionellt case, där klockan tickar och det är bråttom.
Jag misstänker att Powells uppgift är att vinna i den allmänna domstolen – att väcka folket genom att åskådliggöra den korruption som ligger bakom valfusket.
2020-11-23, 21:13
Medlem
Citat:

Vi har nu nått "de kan inte vara så här dåliga så det måste vara en del i deras PLAN"-nivån i konspirationsteorin.

Låt säga att du har rätt: är det inte extremt dumt att medvetet skada sitt förtroende innan sitt livs viktigaste rättegång?
2020-11-23, 21:15
Medlem
Vittnen och statistiska analyser är nog inte tillräckligt för att bevisa det Powell sagt. Det krävs nog en videoinspelning eller något liknande och det verkar hon inte ha. Detta har Trump-teamet insett och det är nog därför de vill distansera sig från henne. Det skulle vara kul att se etablissemangets reaktion om Trump skulle vända på det här, men det kommer knappast att hända. Han verkar för det mesta vara dåligt förberedd utan strategisk plan och tar dagen som den kommer. Det enda som skulle kunna rädda honom är om justitiedepartementet fångat upp något, men majoriteten där vill nog bli av med honom. Jag dock svårt att förstå de som tycker att Biden är ett bra val. Speciellt de som är vänsterinriktade. Det är bara att titta på de personer som han nu föreslår för olika positioner. Det är krigshetsare, lobbyister och byråkrater av den allra värsta sorten. Många av den står nog till höger av Trump-administrationen.
2020-11-23, 21:16
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:

Tanken har aldrig slagit dig att du möjligtvis firar för tidigt? Du vet att det är ett maraton och inte ett hundrameterslopp de springer?

Vet inte om du följer livesändningen eller inte men om man följer den så inser man snabbt att Aaron (1 av 2 republikaner) kommer att rösta FÖR certifiering. Därmed blir det 3-1, eftersom Trumps lille pojkvänwannabe Shinkle kommer att rösta mot.

Med 3-1 så är det klart.
2020-11-23, 21:16
Medlem
Citat:
Jag misstänker att Powells uppgift är att vinna i den allmänna domstolen – att väcka folket genom att åskådliggöra den korruption som ligger bakom valfusket.
Möjligt, säkert finns det flera syften med detta.

Men jag tror (men det är min egen gissning) att det främst handlar om olika jurisdiktion, vilket det ju har gjort hela tiden, men att man nu gått ut med det på det här sättet för att skapa ett scenario som dels lurar pressen att göra bort sig än mer, dels skapar starkare stöd för Trump hos hans väljare.

Samtidigt vad jag förstår så blev folk (Trumps väljare) väldigt oroliga när detta kom ut.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in