2020-11-23, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Politiet har etterforsket episoden svært grundig og lagt observasjonen til side. Du kan også lytte til dagens podcast. Det ryktes også at selv Holden&co ikke lenger anser observasjonen som interessant, så du kan nok trygt stole på totalvurderingen.
Hørte ingenting om BMW'en i podcasten.
Har du en link til ryktene om Holden, eller er det på ny eksklusiv kunnskap.
Edit: Politiets totalvurderinger har hittil ikke løst denne saken.
Citera
2020-11-23, 19:26
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Ok, jeg ser på saken som legobrikker i et puslespill. Derfor jeg satte opp de ulike alternativene slik at man kan ta stilling til hva man mener er mest logisk

Ja, då blir det onödigt komplicerat, det som är komplicerat i det här fallet är bedrägeri /villedningen det visar att det inte finns några brottslingar bakom det, en brottsling vill inte spendera mer energi på en dimtäcke /villedning än själva brottet, det är en av de stora problem, det här är en fantasi om hur brottslingar tänker och agerar ...
så naturligtvis ser jag huvudpersonen bakom detta och det är inte AEH
Citera
2020-11-23, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Edit: Politiets totalvurderinger har hittil ikke løst denne saken.
To år er ingenting hva gjelder tidsbruk etter min mening.

Her om dagen gikk det over 4 år fra drap til rettssak i en sak med en norsk pakistansk drosjesjåfør som leide morder til å drepe kona. Det var en enklere sak fordi leiemorderen tilstod umiddelbart.

Bra for rettsikkerheten at dette ikke skal være enkelt!
Senast redigerad av StonesThrow81 2020-11-23 kl. 19:36.
Citera
2020-11-23, 19:31
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Politiet har ikke sjekket ut denne bilen.
Å sjekke ut betyr at de finner bilen og de 3 personene og forsikrer seg om hva og hvorfor.
Det har de ikke gjort.

Politiet sier:

De har altså ikke fått verifisert eller bekreftet vitneopplysningen.
De har ikke fått sjekket bilen inn i saken.

Nå ble denne saken kjent for eventuelle vitner først etter mer enn 2 mnd etter at den ble utført.
I 2018 var det forbud (lov eller forskrift, usikker) mot å lagre opptak lengre enn 7 dager.
Jeg ser ikke noen grunn til at politiet skulle ha sikret seg opptak fra Ås innledningsvis eller klart å få tak i det etter 9 uker.

Politiet sier også:

De har tydeligvis ikke trodd på denne bilen fra start av.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Gar2XV/loerenskog-saken-politiet-legger-bort-aasted-norge-spor

Eks-KRIPOS Asbjørn Hansen anser vitnet for å være troverdig.

"Hun ble etter noen dager avhørt over telefon", det tyder vel også på at politiet hele tiden har tvilt
https://www.tv2.no/a/11499053/

Når jeg hørte om den bilen første gangen tenkte jeg på Englas drapsmann Anders Eklund.
Han kidnappet og drepte Engla (10) og dumpet henne på en skogsbilvei.
Når han kommer kjørende ut på hovedveien blir han fotografert av en mann som tester sitt nye kamera, griseflaks.

Jeg håpet at politiet hadde samme flaksen her og er kjempeskuffet over at de ikke sjekker ut dette.

Norge saknar inte några fler gamla damer då?

Kanske ingen make som har klagat..?
Citera
2020-11-23, 19:38
Medlem
Citat:
Ta deg sammen!
Sånn, nå har jeg tatt meg sammen og jeg redigerte bort det siste🙃😉
Så da spør jeg igjen: hva er poenget ditt med å skandalisere mordofferet i denne saken, og avfeie hennes siste fortvilte utsagn med diverse teorier om at de var tuftet på abstinens etc fra medisiner?
Citera
2020-11-23, 19:40
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Ja, då blir det onödigt komplicerat, det som är komplicerat i det här fallet är bedrägeri /villedningen det visar att det inte finns några brottslingar bakom det, en brottsling vill inte spendera mer energi på en dimtäcke /villedning än själva brottet, det är en av de stora problem, det här är en fantasi om hur brottslingar tänker och agerar ...
så naturligtvis ser jag huvudpersonen bakom detta och det är inte AEH
Ok, du går ikke for alternativ 4
Hvilken alternativ bestemmer du deg for?
Citera
2020-11-23, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Så da spør jeg igjen: hva er poenget ditt med å skandalisere mordofferet i denne saken, og avfeie hennes siste fortvilte utsagn med diverse teorier om at de var tuftet på abstinens etc fra medisiner?
Nå har jeg redegjort for mine motiver med teskje over flere innlegg.
Når du nå forteller meg at du ikke er i stand til å forstå hva jeg skriver kan ikke jeg hjelpe deg.
Citera
2020-11-23, 19:47
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Ok, du går ikke for alternativ 4
Hvilken alternativ bestemmer du deg for?

nej, inget av alternativen har tillräckligt med verklighet i sig, så om jag måste ta en av de fyra, så väljer jag 8...
Citera
2020-11-23, 19:49
Medlem
brukerinnes avatar
Citat:
Vitnepsykologi er et universitetsfag.
Jeg har ikke studert det der men avlagt eksamen i det i arbeidslivet.
Fikk mange store overraskelser underveis, vi misoppfatter fortløpende og minnet endrer seg.
Jeg har undervist i psykologi, inkludert vitnepsykologi og kognitiv psykologi.
Ja, det stemmer at hukommelse fordreies over tid, og at den påvirkes av andres oppfatninger.
(I tillegg finnes flere andre mekanismer innen persepsjon).
Dette er viktig for etterforskere å være seg bevisst. Men vær forsiktig med overdrivelser.
Slik du bruker det blir vitnenes observasjoner redusert til rent subjektive oppfatninger.
Det er å frata dem deres rasjonelle tanke.
Hører lignende misbruk av psykologi i mange sammenhenger, f.eks. når politikere underkjenner argumenter med at "alle er redd for endring". Viktig kunnskap brukes som hersketeknikk.
Jeg reagerte også på at du betegnet dem som karaktervitner.
I tillegg tillegger du dem "den kvinnelige kakle effekten."
Og til slutt umyndiggjøres AEH ved å vise til medikamentmisbruk.
Håper du ser selv hvor det bærer.
Citera
2020-11-23, 19:49
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Glad det er flere enn meg som reagerer. Det er rett og slett nedrig.
Citera
2020-11-23, 19:55
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Har du sett nedturen de får når de går av?
Ikke lekkert og veldig tvilsomt at de gis kategori C

Mike Tyson brukte Zoloft, før kamp kuttet han ut og fikk et raseri uten like med seg i ringen.

Ja han hade ansiktstatuering också. Kanske hade vart nåt för Anne-Elisabeth att pröva. För att stå upp mot stålgutten o hans avkomma, i 49 år.

Det hade vart nåt att visa upp på Karl Johan på 17/5...

Det hade ju samtidigt kunnat fungera som ett slags hemlig och ljudlös kommunikationsväg till omvärlden, om att hon hölls som gisslan och höll på att stryka med. Det finns flera javanesiska ikonografiska skriftbilder att välja bland som uttolkar lidandet hos den genomsnittliga norska miljardärsfrun.

Ihärdigt flaggviftande kan ibland dölja fruktansvärda hemligheter som aldrig får flyta upp.

Det är djupt och allvarligt och sannskyldigt tragiskt att människan utsattes för detta vidriga brott — utfört som om Nordens och Resteuropas ihärdiga folkstammar och övriga medborgare skulle både behöva se på och tvingas svälja denna oförrätt stillatigande. Det är icke greit.

Jag tycker man kan vara försiktig med vilka missbruk man tillskriver damen innan hon är återfunnen och uppgrävd och sorgfälligt analyserad. Och vad de beror på.

Därmed inte sagt att missbruk är prima. Det hörs nästan på namnet. Men namnet är som gjort för förändring till det bättre.
Senast redigerad av Lonnrot 2020-11-23 kl. 19:57.
Citera
2020-11-23, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brukerinne
Jeg har undervist i psykologi, inkludert vitnepsykologi og kognitiv psykologi.
Ja, det stemmer at hukommelse fordreies over tid, og at den påvirkes av andres oppfatninger.
(I tillegg finnes flere andre mekanismer innen persepsjon).
Dette er viktig for etterforskere å være seg bevisst. Men vær forsiktig med overdrivelser.
Slik du bruker det blir vitnenes observasjoner redusert til rent subjektive oppfatninger.
Det er å frata dem deres rasjonelle tanke.
Hører lignende misbruk av psykologi i mange sammenhenger, f.eks. når politikere underkjenner argumenter med at "alle er redd for endring". Viktig kunnskap brukes som hersketeknikk.
Jeg reagerte også på at du betegnet dem som karaktervitner.
I tillegg tillegger du dem "den kvinnelige kakle effekten."
Og til slutt umyndiggjøres AEH ved å vise til medikamentmisbruk.
Håper du ser selv hvor det bærer.
Jeg bruker ingenting, jeg fratar ingen deres rasjonelle tanke.

JEG TAR FORBEHOLD OM AT FLERE FORHOLD KAN PÅVIRKE VITNER!!!

JEG TILLEGGER IKKE DEM DEN KVINNELIGE KAKLEEFFEKTEN, JEG TAR FORBEHOLD OM AT DEN KAN HA PÅVIRKET!!!

JEG VISER IKKE TIL MEDIKAMENTRBRUK - JEG TAR FORBEHOLD OM AT DET KAN HA PÅVIRKET!!!

Jeg har også begrunnet dette.

Til å påberope deg å undervise andre mennesker virker du særdeles tungnem!
Senast redigerad av norrrrrmannn1 2020-11-23 kl. 20:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in