Citat:
Jeg kjenner til personer som har startet på 25 mg Quetiapin, laveste startdose. Dette har blitt indisert for søvnproblemer. Etter et år har de gått opp til 100-150 mg, i håp om ønsket effekt. Dette har resultert i veldig dårlig søvnkvaltet, og man går rundt i en evig døs. I stedet for å øke ytterligere, velger noen å kutte ut medisinen i en uke. De opplever da kraftige abstinenser, men når de starter på 25 mg igjen, får de bedre søvn. Etter kort tid må dosen økes. Dette er en evig runddans.
Etter å ha lest om tidligere alkoholproblemer, tenker jeg at dette kan ha blitt avløst av medikamentindusert rus. Typisk for dette misbruket, er perioder hvor ting fungerer "greit", avløst av perioder hvor misbrukeren er "utilgjengelig".
Jeg skrev tidligere at AEHs kallenavn kunne være "svima". Jeg tror ikke jeg er så veldig lang unna sannheten.
Etter å ha lest om tidligere alkoholproblemer, tenker jeg at dette kan ha blitt avløst av medikamentindusert rus. Typisk for dette misbruket, er perioder hvor ting fungerer "greit", avløst av perioder hvor misbrukeren er "utilgjengelig".
Jeg skrev tidligere at AEHs kallenavn kunne være "svima". Jeg tror ikke jeg er så veldig lang unna sannheten.
Ja men då är det vanligtvis fel medicin de får, många människor som har gått på samma doser i många år utan att bli känslomässigt platta eller bygga någon tröskel men då justeras medicinen korrekt och det försöks på rätt sätt, till förberedelser mot sömn då måste en använda huvudregeln i början: alltid 12 timmar från att en tar en sömndos tills en står upp och jobbar nästa dag, detta tills en får reda på hur det fungerar på sig själv...
Citat:
Ja, du har sikkert rett i det med C-preparater. Lykkepiller for eksempel skal ha en humørstabiliserende effekt og man kan få en nedtur hvis man slutter brått.
Men jeg synes ikke noe om at Norrmann1 forsøker å degradere AEs fortvilelse og historien hun fortalte i plenum ved å henvise til at hun "kanskje" brukte medikamenter og var på en nedtur. Hun er død, og hun kan ikke forsvare seg. Jeg er overbevist om at hun var dypt fortvilet og fortalte møtedeltagerne om ektepakt og at hun ikke fant noen vei ut av ekteskapet uten å stå på bar bakke.
Om det var medisiner eller ei som gjorde at hun tilslutt åpnet seg vet jeg ikke, men realitetene i historien taler for seg.
Men jeg synes ikke noe om at Norrmann1 forsøker å degradere AEs fortvilelse og historien hun fortalte i plenum ved å henvise til at hun "kanskje" brukte medikamenter og var på en nedtur. Hun er død, og hun kan ikke forsvare seg. Jeg er overbevist om at hun var dypt fortvilet og fortalte møtedeltagerne om ektepakt og at hun ikke fant noen vei ut av ekteskapet uten å stå på bar bakke.
Om det var medisiner eller ei som gjorde at hun tilslutt åpnet seg vet jeg ikke, men realitetene i historien taler for seg.
Ja C är receptbelagt

Lyckapiller kan ge fel effekt både i början och när man slutar,
åh det är inte heller Lycka piller, det är en hjälp att klara av livet när det behövs, inget hokus pokus

förmodligen var det inte mediciner som fick AEH att öppna sig för någon men ändå lyckades urskilja vem hon sa det till...