2020-11-23, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Men det kommer ju inte komma några bevis, förstår du väl? Det är ju bara fejk, och det måste kunna påtalas i tråden. De lyckas ju knappt med någonting i domstolarna. Och nu har ju t o m den mascarasvettande Giuliani tagit avstånd från Powell.

Dessa användare är hjärndöda som tror att någon på Flashback skulle veta detta när officiella källor hävdar att bevisen ska redovisas inom två veckor. Att sedan spamma tråden med samma fråga om och om igen betyder att dessa individer enbart är där för att förstöra.

Användare som systematiskt stör en diskussion ska omgående dödas.

Dödas=KFK
Senast redigerad av Alibabbla 2020-11-23 kl. 13:33.
Citera
2020-11-23, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Helt klart många som har svårt att hålla sig till topic. Se t.ex nedan. Någon som plötsligt börjar diskutera Soros och något dokument från Ryssutredningen i tråden om valfusk. Upprörande!

Man måste ändå få dementera uppgifter som inte stämmer. I det fallet en artikel som påstod att Soros var gripen i samband med valfusket. Detta stör inte diskussionen på samma sätt som beskrevs innan där en användare upprepar samma sak om och om igen genom hela tråden.
Citera
2020-11-23, 13:47
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Man måste ändå få dementera uppgifter som inte stämmer. I det fallet en artikel som påstod att Soros var gripen i samband med valfusket. Detta stör inte diskussionen på samma sätt som beskrevs innan där en användare upprepar samma sak om och om igen genom hela tråden.

Jag håller med dig här, och artikeln postades dessutom med påståendet att George Soros var inblandad i valfusket, vilket ju definitivt är relevant. Nu var originalet fejkat (vilket du påpekade) och det är såklart BRA för tråden att det kommer upp.

Det som inte ger något är dessa ständiga påhopp om att man är frälst av Biden eller Trump, eller sida upp och ner med "det finns inget bevis, kom med bevis då". Det ger absolut ingenting för diskussionen, men vissa användare som håller på så sida efter sida får fortsätta - och den biten hajar jag inte!
Citera
2020-11-23, 13:57
Medlem
najass avatar
OT raderat och Varningar utdelade till de som av någon outgrundlig anledning tror att argument från Valfusk-tråden ska föras i denna tråden i meta.

/mod
Citera
2020-11-23, 14:18
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Det är väl tveksamt!?
Jag vet att det många gånger kliar i fingrarna själv att kommentera/rätta något, men är det inte Topic för tråden får man ju försöka låta blir (annars spårar det lätt ur).
Citera
2020-11-23, 16:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Vad med det du skriver har med moderering av valfusk-i-usa-tråden att göra?

Hur i helvete kan användare likt den jag citerar få fortsätta skriva på forumet över huvud taget? Detta är ett totalt misslyckande från Flashbacks håll. Inlägg likt detta (som dessutom sker OM OCH OM IGEN av samma gäng skribenter) borde resultera i omedelbar avstängning.

Märker du inte att du håller på att trolla sönder den här tråden också? Trollet är ju du.

On Topic:

Ja, det går verkligen troll i tråden som TS nämner, så pass att man börjar undra om det finns människor som är anställda enbart för att provocera fram avstängningar på folk med åsikter man själv inte gillar. Detta sker i nämnda tråd på ett sätt jag aldrig har upplevt förut. Någon tycks tro att det som diskuteras där är livsfarligt sprängstoff som ska stoppas till varje pris.
Detta med avstängningar och cancel-kultur är ju annars vad globialistvurmarna har utvecklat till sitt modus operandi no. 1. Det finns inget som globilisterna så gärna vill som att stänga ner alla konton med avvikande åsikter på diverse sociala plattformar. Bara möjligheten till denna makt gör globalistfascisterna upphetsade i tanken och möra i köttet - mmm, mer mekt, mer kontroll, mmm, mer avstängningar, mmm.
Senast redigerad av RobRoys 2020-11-23 kl. 16:26.
Citera
2020-11-23, 16:49
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabbla
Dessa användare är hjärndöda som tror att någon på Flashback skulle veta detta när officiella källor hävdar att bevisen ska redovisas inom två veckor. Att sedan spamma tråden med samma fråga om och om igen betyder att dessa individer enbart är där för att förstöra.

Användare som systematiskt stör en diskussion ska omgående dödas.

Dödas=KFK
Sedan när är det inte tillåtet att ifrågasätta "officiella källor" på Flashback???

Idiot!

/over and out!
Citera
2020-11-23, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Sedan när är det inte tillåtet att ifrågasätta "officiella källor" på Flashback???

Idiot!

/over and out!

Att ifrågasätta något som inte ännu har inträffat och sedan upprepa detta hundra gånger är idiotiskt.

Sådana användare ska omgående avlivas (KFK).
Citera
2020-11-23, 17:37
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabbla
Att ifrågasätta något som inte ännu har inträffat och sedan upprepa detta hundra gånger är idiotiskt.

Sådana användare ska omgående avlivas (KFK).
Som t ex att Biden kommer att bli nästa president i USA? Det har ju inte hänt än. Ändå finns det ju tusentals inlägg på FB som ifrågasätter just det. KFK för det med? Polarn, du har otur när du tänker.

På Flashback FÅR man ifrågasätta, och det t o m när det gäller tRumps och Giulianis påståenden om "valfusk". Gilla läget eller stick o brinn.
Citera
2020-11-23, 17:50
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Här har vi en till:

Detta är alltså HELA inlägget.

För alla som vill diskutera incidenterna så förstör inlägg likt detta bara tråden.

Det finns en varning när man skriver ett inlägg som säger:

Så jag antar att användaren nu kommer varnas omgående!?

Hur kommer det sig att samma användare gång på gång ändå lyckas hålla på såhär och förstöra tråden????

Du skrev ditt klagoinlägg här, fem (5!) minuter efter att inlägget du ondgjorde dig över postades i valfusketråden. Det andra du citerade klagade du på här i tråden 3 minuter efter det skrevs. Du idiotförklarar ju dig själv fullkomligt om detta är nivån på din kritik mot modereringen av den tråden.
Citera
2020-11-23, 19:02
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Sänker man ribban så kan folk råka åka med av misstag, frågan borde nog vara om man kanske borde bryta ut vissa saker ur tråden för att underlätta det hela.

Exempelvis så är det två eller tre olika saker som disskuteras just nu, det ena är hur domstolsärendena går, det andra är Trumps advokater och Trumps egna agerande och det tredje är de så kallade valfusken.

Skulle man dela upp detta till tre olika trådar så skulle det nog bli något lättare att hantera rent generellt.

Det är ju ett generellt klagomål på moderering över hela forumet även om en sån här mastodonttråd skapar fler ämnen.

Off-topic i form av seriösa sidodiskussioner borde brytas ut istället för att raderas med/utan varningar. Det är faktiskt väldigt vanligt att om en fråga diskuteras så kommer det fram tangerande ämnen som väcks och som förtjänar egna trådar. Det är inte trams.

För okänslig moderering är vad som skapar såna här klagotrådar. Nu skrev jag en del i diverse valtrådar men jag ser ingen vits med att kommentera med då risken för "missförstånd" är för stor.
Citera
2020-11-23, 19:22
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Du skrev ditt klagoinlägg här, fem (5!) minuter efter att inlägget du ondgjorde dig över postades i valfusketråden. Det andra du citerade klagade du på här i tråden 3 minuter efter det skrevs. Du idiotförklarar ju dig själv fullkomligt om detta är nivån på din kritik mot modereringen av den tråden.

Missförstå mig inte - det är den TYPEN av inlägg jag vänder mig emot.

Jag vill inte att min kritik missförstås, det är klart jag förstår att ni inte kan moderera hur snabbt som helst. Det jag tycker är tråkigt är användare som håller på såhär, som får fortsätta skriva dag efter dag!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in