2020-11-23, 18:23
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GusFring
Fast många av de som hör talas om detta kollar nog inte upp kjolens längd, utan förmedlas bara bilden genom media att SD vill styra kvinnors klädsel och att SD därmed är lika kvinnoförtryckande som de påstår att muslimerna är (typ). Det är således en fälla att gå i att ens ta det som seriöst. Ett rent shittest från en kvinna, helt enkelt. Här rör det sig inte om ett område med en brottsplatstejp runt och en dumpad, demolerad kropp, utan om något som man kan låta passera med en axelryckning och det hoppas jag att Björn Söder gör också.

mm, diskutera by all means, men jag vill mena att det är ett exempel på hur högern svansar efter vänsterns dirigentpinne.

Björn Söder har varit omtyckt som talman även utanför det egna partiet. De som gnällt högljutt är rödstrumpor till vänsterpartister i form av Dinamarca och Dadgostar, invandrarkvinnor med grava mindervärdeskomplex som har en låg IQ jämfört med Björn Söder och som aldrig någonsin sett bra ut i en debatt. Jag undrar varför?

Göran Persson bör faktiskt vara en inspirationskälla här. Han kunde hantera påhopp från kvinnor:

https://www.youtube.com/watch?v=3K6NhPD9u-4

Och då fanns antagligen ändå betydligt mer att kritisera i hans uppträdande än det gör hos Björn S.

Nja... nu far du med osanning,,,
Citera
2020-11-23, 18:27
Avslutad
För Kort, hon kan ju prova att bära den i sitt hemland Iran...
Citera
2020-11-23, 19:13
Medlem
Bum1s avatar
Det var illa för SD.

Lite klass tycker jag ändå man kan hålla.
Citera
2020-11-23, 19:32
Medlem
Fyllefyllots avatar
Kunde hon vänta så länge med dessa anklagelser kunde hon väl lika gärna ha väntat till nästa val istället.
Citera
2020-11-23, 19:50
Medlem
Sculleys avatar
Har inga problem med att en blatte klär sig som ett gatluder, men det passar inte i Sveriges riksdag.
Citera
2020-11-23, 19:55
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Är kanske inte burka egentligen kanske helt rätt i alla fall, så att man slipper att bli kåt av att råka se andra damer?

Är knälång kjol samma sak som burka? Jag syftade på kjolen i fråga, du medger inte att den var lite väl sexig?
Senast redigerad av RickRozay 2020-11-23 kl. 19:58.
Citera
2020-11-23, 20:01
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitta
Den där kjolen är INTE godkänd enligt riksdagens klädkod. Den är oacceptabel under tillfället hon hade den på sig.

Jag tycker hon kan få gå naken eller vad hon vill på sin fritid, men inte där när det faktiskt finns en uttalad klädkod som alla andra riksdagsmän följer. Björn Söder kanske bara ville hjälpa henne så hon inte skulle fortsätta göra bort sig?

Hon visste antagligen inte ens om att det fanns en klädkod. Då hade hon aldrig dykt upp med en kjol som är kortare och tightare än mina trosor.

Bra med kvinnor som även tycker att "Dadgostar" var helt fel ute. Dessutom har hon talat med djup urringning, ska länka bilden

Dadgostar med hela "mejeriet" i talarstolen
https://pbs.twimg.com/media/Elvf3BgX...g&name=900x900
Senast redigerad av RickRozay 2020-11-23 kl. 20:09.
Citera
2020-11-23, 20:03
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Jag uppskattar damer, men blir kåt och då kan jag inte ha damer som distraherar när jag ska jobba, om du förstår mitt dilemma. :P

Är kanske inte burka egentligen kanske helt rätt i alla fall, så att man slipper att bli kåt av att råka se andra damer?

För övrigt har du fulciterat mig och lagt ord i min mun, mitt exakta citat var:

Citat:
jag uppskattar, men blir kåt och då kan jag inte ha lättklädda damer som distraherar när man ska jobba, om du förstår mitt dilemma :P
Citera
2020-11-23, 20:24
Medlem
bubblecups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Det står klädkod och det står kjol, så om du inte har regelverket utan din privata åsikt blir ovidkommande eftersom det är din privata åsikt. Det du inte heller förstår är att ingenting skedde utan Björn Söder fick ha sin åsikt utan åtgärd. Det finns således ingen regel om vilken längd en kjol skall ha. Vill du diskutera har du fakta !

Klädkod

Klädkod för riksmötets öppnande är kavaj. Det innebär hel kostym med ljus skjorta, slips eller fluga alternativt klänning, kjol och byxor som är elegantare än vanlig vardagsklädsel men inte aftonflott.

https://www.riksdagen.se/sv/press/pressmeddelanden/2019/sep/4/infor-riksmotets-oppnande-program-och-paminnelse-om-pressackreditering-och-fotoplatser/

Ja, det finns en klädkod som jag nämnt tidigare som skall följas oavsett privata åsikter och därmed så innebär detta trots att du verkar ogilla Björn att han hade rätt att kritisera Dagostars utstyrsel, att dyka upp med en kjol som inte passar att användas i riksdagen enligt klädkoden skall kritiseras. En kjol av sk mikrokort storlek är knappast elegantare än vanlig vardagsklänning och därmed så hade han rätt att påpeka detta.
Citera
2020-11-23, 20:27
Medlem
HejaFinlands avatar
Men sa han verkligen att hon skulle ha en kjol som gick till anklarna? Kanske sa han till knäna?
Citera
2020-11-23, 20:28
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av albysotaren
För Kort, hon kan ju prova att bära den i sitt hemland Iran...

Iran? Varför inte i valfri svensk ort med shariapolis.

https://www.svd.se/sara-mohammad-risk-att-shariapoliser-blir-fler
Senast redigerad av CyberIngmar 2020-11-23 kl. 20:32.
Citera
2020-11-23, 20:54
Avstängd
DrunkenZealots avatar
Ja vad skall man säga. Vi leder bombligan, coronaligan, husprisligan och även arbetslöshetsligan.
Och V kärringen ältar alltså sin kjollängd för 5 år sedan.

Detta är iofs goda nyheter på ett sätt. Om SD istället för gå i försvarsläge istället går på attack, så kanske några dammiga kommunister tröttar på våpet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in