Citat:
Ursprungligen postat av
Emma18
Det finns ärenden som rör poströster. Till exempel en som ansåg det okonstitutionellt att man var tvungen att betala porto för att skicka in dem och en annan som fick igenom att poströsterna måste ha anlänt senast när vallokalerna stänger på valdagen.
Det finns dock inget ärende i Georgia som rör just detta, d.v.s. att guvernörens beslut att tillåta poströster skulle vara lagvidrigt och borde ogiltigförklaras helt och hållet.
Okej så du pratade bara om Georgia, kan förstå det när jag tänker efter, missade det i hastigheten.
Hittade ett (överklagat) ärende om absentee ballots där dock, från 200508 men det är inte Trumpkampanjens ärende utan The New Georgia Project v Raffensberger.
(Finns även ett ärende Wood v Raff:er fr 201113, men det är fr efter valet och inte det jag menade och är inte heller Trumpkampanjens.)
Ett ärende i Nevada in 200807, Trumpkampanjen v Cegavske ang mail in ballots (dismissed in court).
Ett ärende i NJ in 200818, Trumpkampanjen v Way om mail in ballots (denied in court).
Ett ärende i PA in 200928, Republican Party of PA v Bookvar (ongoing).
Ett ärende i PA 200701, Trumkampanjen v Bookvar (dismissed).
(Sedan finns ett ärende från 200501 i Tennessee ang mail in ballots också men det är ett institut som lämnat in det och det är dismissed in court.)
Det jag ville säga var att man från Trumpkampanjens och några andra håll nog faktiskt har försökt att protestera innan valet, det var det jag svarade på.