2020-11-23, 13:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Det får man aldrig veta. Likt Powells nyckelvittnen så är även tidningarnas källor anonymiserade.

Powells vittnen är inte anonymiserade . Hugo Chavez, ett par stycken kommunister i Hong Kong, och nu det senaste, Serbien. Serbien som enligt Powell målas ut som en kommunistisk diktatur

https://mailchi.mp/2270aefe51e4/statement-from-sidney-powell-to-we-the-people?e=3b0771afd3

"our votes altered or manipulated by foreign actors in Hong Kong, Iran, Venezuela, or Serbia, for example, who have neither regard for human life nor the people who are the engine of this exceptional country. "
2020-11-23, 13:26
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Inte med den substanslöshet man har uppvisat upp tills nu.

Substans? Bevis? Sånt spelar inger roll. Nixter tror att SCOTUS är som en pappa som kommer säga ”Nu är det lille Donalds tur att bestämma i sandlådan igen”, bara för att Nixter tror pappan gillar lille Donald.
2020-11-23, 13:30
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qemistry
Detta är så inducerat att det skriker om det. Valfusk är så uppenbart att det är komiskt.
Ja, man skulle i alla fall vilja höra en förklaring omkring det, det skulle t ex kunna vara så att man i sista minuten har lyckats övertala 173 000 människor i Detrots stad att poströsta. Sedan låter 97% av dessa röster på Biden en smula osannolikt men som sagt, en bakgrundsförklaring till detta fenomen vore intressant att få höra. Definitivt frågetecken - liksom det är många, många andra frågetecken kring valet i stort. Det lär t ex vara så att man har hittat/alt. "hittat" ovanligt många röstsedlar i efterhand samt att felmarginalerna i rösträkningen är större än vanligt.

Mail-in-ballots räknas också som osäkerhetsfaktorer i val i allmänhet.

Det här med röstsedlar där man enbart röstar på president är också enligt vad jag hörde och läste i början av den här kontroversen alldeles ovanligt många och det är just det som de som är misstänksamma mot valet bl a pekar på, att det är ovanligt många alltså. Hörde också i början av det här att dessa kom i stor klump på sina ställen. Såklart att man då ifrågasätter dessa röstsedlar och vill undersöka närmare.

Varsågod och vederlägg själv den som menar att detta är fel. Hinner inte gå igenom en massa gammalt material för källor nu.
2020-11-23, 13:31
Medlem
HomoDeuss avatar
Pennsylvania och Michigan certifierar idag. Det blir kul.
2020-11-23, 13:32
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Om det är fallet borde ju du enkelt kunna länka mig ett gott urval av möjligheter för mig att skänka en massa pengar till Biden? Kan du göra det för att belägga ditt påstående om att Biden tigger pengar?

Den rapporteringen jag hittar säger att Biden den fjärde november internt pratade om att de ska förbereda sig på massvis med stämningar och att de bör stå redo med resurser för delstatliga stämningar.

Okej, jag förstår. Du läser inte ens Joe Bidens eget twitter?

Här har du bevis för att Joe Biden och Kamala Harris tigger pengar till rättsprocesser mot Trump-administrationen:

https://twitter.com/JoeBiden/status/1329878933043515392
Senast redigerad av BeatriceCenci 2020-11-23 kl. 13:35.
2020-11-23, 13:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Du får gärna visa någon källa på att hon var anställd av Trump. Jag har inte letat, men skulle det vara fallet kan man kanske hävda att hon nu fått sparken.

Direkt från hästens mun. https://twitter.com/ChrisMullin42/status/1330838964614418436?s=19
2020-11-23, 13:35
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Revolver News rapporterar att statistisk dataanalys fastslår att massivt valfusk ägt rum i Montgomery County, Pennsylvania:

https://www.revolver.news/2020/11/explosive-new-data-from-rigorous-statistical-analysis-points-to-voter-fraud-in-montgomery-county-pa
Vad tänker man då i relation till detta här under? Rätt snarlikt scenario.

Texten från Revolver är tyvärr så lång och detaljerad att ingen skulle orka läsa hela och dessutom undersöka sanningshalten eller ens sannolikheten i tesen.
Men det hedrar dem att de har med flera olika alternativa förklaringar, varav några "innocent".
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Ja, man skulle i alla fall vilja höra en förklaring omkring det, det skulle t ex kunna vara så att man i sista minuten har lyckats övertala 173 000 människor i Detrots stad att poströsta. Sedan låter 97% av dessa röster på Biden en smula osannolikt men som sagt, en bakgrundsförklaring till detta fenomen vore intressant att få höra. Definitivt frågetecken - liksom det är många, många andra frågetecken kring valet i stort. Det lär t ex vara så att man har hittat/alt. "hittat" ovanligt många röstsedlar i efterhand samt att felmarginalerna i rösträkningen är större än vanligt.

Mail-in-ballots räknas också som osäkerhetsfaktorer i val i allmänhet.

Det här med röstsedlar där man enbart röstar på president är också enligt vad jag hörde och läste i början av den här kontroversen alldeles ovanligt många och det är just det som de som är misstänksamma mot valet bl a pekar på, att det är ovanligt många alltså. Hörde också i början av det här att dessa kom i stor klump på sina ställen. Såklart att man då ifrågasätter dessa röstsedlar och vill undersöka närmare.

Varsågod och vederlägg själv den som menar att detta är fel. Hinner inte gå igenom en massa gammalt material för källor nu.
2020-11-23, 13:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Okej, jag förstår. Du läser inte ens Joe Bidens eget twitter?

Här har du bevis för att Joe Biden och Kamala Harris tigger pengar till rättsprocesser mot Trump-administrationen:

https://twitter.com/JoeBiden/status/1329878933043515392

Du borde lära dig läsa engelska till att börja med.

Here's the deal: Because President Trump refuses to concede and is delaying the transition, we have to fund it ourselves and need your help.

Kan du peka ut var det står att det ska gå till rättsprocesser? Vet du ens vad transition betyder?
2020-11-23, 13:38
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apa123456
Det gör han inte, han tigger pengar för att finansiera den övergång som normalt hade finansierats av staten om inte Trump vägrat erkänna sig förlorad...

Du fattar inte att de rättsliga processerna igår där?
2020-11-23, 13:39
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Den stora frågan är vad i helvete kräken tror sig uppnå med censuren? Anden är redan ute ur flaskan. Informationen har redan läckt ut till rätt händer.

Tror nätjättarna att de kan vrida tillbaka klockan genom att censurera och blockera privatpersoner? Man kan nästan känna lukten av panik.

FB och Twitter kanske till och med gör oss en tjänst. Om för mycket information kommer ut så blir folk normaliserade, och kommer kanske tycka att jaja, det där har jag hört i en månad nu istället för att allt landar som en bomb i knät och briserar.

Censuren är väl att om inget kommer ut och inga rättegångar inträffar så är skadan minimal.
2020-11-23, 13:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Du fattar inte att de rättsliga processerna igår där?

Kan du länka till EN rättsprocess där Biden eller Harris är inblandade i och måste stå för kostnaderna?

Jag ska vara generös, du får ett halvår på dig att länka en.
2020-11-23, 13:41
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Om The Guardians artikel stämmer.

Har team Trump inte bättre koll på sitt bevismaterial än att de låter Sidney Powell gå ut med diverse påståenden, för att sedan sparka henne när det visar sig handla om grova vanföreställningar?

Jag misstänker att hon råkat ut för en psykos som ofta brukar innefatta sammansvärjningar och spioner. Powells stirrande blick, darrande röst och stela mimik har känts en smula suspekta/obehagliga men jag har avfärdat det hela med att hon har ett gott renommé, och att inte döma människor efter sätt/utseende.

Med det sagt tror jag varken Trump eller Biden har rent mjöl i påsen.

https://www.google.se/amp/s/amp.theguardian.com/us-news/2020/nov/23/trump-campaign-cuts-ties-with-attorney-sidney-powell-after-bizarre-election-claims
Det verkar som att vi snart kommer få veta om Sidney är fullständigt galen eller om hon faktiskt har några smaskiga bevis av 'bibliska proportioner', och allt annat hon hävdat.

Enligt flera poster här i tråden så ska hon redovisa någonting stort senast på fredag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in