2020-11-23, 12:40
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Nej det har du rätt i ... men trots det, ämnet är starkt berörande oavsett ...
Om jag pratar om min pappas bortgång, säger jag "bortgång" hellre än "död", om jag pratar med någon
jag inte känner.
Man blir ju mer formell i den situationen.
Dessutom ville han reservera sig .. om han nu inte känner till vad som hänt, och håller sig till allmänna
ordalag.
Jovisst, intervjun var ju förberedd. I vilket fall. Inte avsett som en "bekännares försvarstal".

Men om intervjun är förberedd borde han kunna få ett tydligt meddelande till kidnapparna, det borde vara första prioritet, om det var kidnappning då...
Citera
2020-11-23, 12:58
Medlem
Lørenskog-saken: Politiet legger bort «Åsted Norge»-spor

https://www.vg.no/i/Gar2XV
Citera
2020-11-23, 13:04
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Tenkte også på stroke senere. Eller bare en mann af få ord. Noen mennesker er bare ikke gode til å uttrykke seg.

Ja det är okej men i en planerad intervju borde han ha planerat vad han skulle säga och han skulle försöka undvika ord som stod i brevet, ord som inte passar in i det han sa ..
"Leverera" passar dåligt ...
det såg ut som att han spred sig på många sätt, men inte på vad han sa, inte på frågorna ...
SH borde ha godkänt frågor och svar, då kunde intervjun ha varit användbar som ett tal till kidnapparna, nu verkar det lite oinspirerat
fick lite samma känsla som i fallet JonBenét Ramsey faktiskt...
Citera
2020-11-23, 13:20
Medlem
VG i dag

Ås-bilen er lagt bort.

Når det gjelder at AEH i ukene før forsvinningen snakket om vanskelig ekteskap og ektepakten som hun sa "gjorde henne arveløs". At hun gråt foreningsmøtet.

Jeg tror at AEH ikke hadde betrodd seg til noen om ektepakten tidligere. Det må ha vært tungt å fortelle hvor verdiløst hun ble behandlet i ekteskapet.

Dette ble kjent først gjennom etterforskningen. AEHs venner og bekjente visste ikke om ektepakten og økonomisk undertrykkelse.

Om noen hadde visst om ektepakten, ville de ha hatt plikt til å hjelpe henne. Både til å komme seg vekk, og til å skaffe seg en god advokat. En advokat uten bindinger til TH. Så BB var uaktuell. Sannsynligvis har han skrevet ektepakten også. BB har i så fall gitt AEH et feilaktig inntrykk av at hun var i en totalt rettløs posisjon.

Alle har en moralsk forpliktelse til å avverge fare for liv og helse. Til å avverge og stoppe mishandling. Til å avverge og stoppe undertrykkelse.
Citera
2020-11-23, 13:37
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Det samme tenker jeg. Det er ikke sendt men tiltenkt og så ble det publisert via pressen. Innholdet taler sitt eget språk. En ting er om det var et affektbrev, men ikke når det er lagret så lenge. Sammenholdt med senere uttalelser fra bistandsadvokaten forsterker det inntrykket av at barna føler seg forfulgt av politiet. Han oppfører seg som en forsvarsadvokat i allianse med sh. Hva er de redd for. Å bli viklet inn i saken? De oppfører seg som om de er siktet. Hva med mora. Noe er alvorlig galt et sted. Har de noe å skjule. Ny orderudsak?
Parallellene til Order*dsaken er mange, men her har de bestemt seg for ikke å gå i samme fella:

1. Fingere kidnapping for å dytte mistanken så langt vekk som mulig med en gang. Attentatforsøkene mot An*ne OP sommeren før var ikke nok til å villede etterforskerne ut av landet.

2. Ikke involvere utenforstående. Det var en tabbe å ta med hardbarkede narkomane.

3. Flytte drapstidspunktet til et bunnsolid alibi. Genialt fordi det er vanskeligere å konstruere alibi i ettertid. Det var TH’s alibi som veide tyngst i Lagmannsretten.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-11-23 kl. 13:49.
Citera
2020-11-23, 13:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Jeg er skeptisk til alle vitner i slike saker.

Det skjer alltid i profilerte uoppklarte drapssaker, folk mener seg å vite og kommer med veldig stygge påstander om involverte.
Vi ser det tydelig i denne tråden hvor bygdedyret stempler TH på groveste vis og tar stadig frem grøvre stempler, uten at de har fundament utenfor egen fantasi.

I tillegg så har du den kvinnelige kakle effekten.
Foreningens medlemmer kommer sammen etter at et medlem har blitt savnet i en profilert sak og tar frem alt som kan ha vært negativt.
Fantasier og veldig subjektive oppfatninger blir fasit fundamentert i at alle er enige.

Du har også den motsatte effekten, at de som kjenner TH og ser subjektivt på sitt gode forhold til TH og vil stille som karaktervitner uten at de egentlig vet hvordan ting står til.
De kan se vekk fra ting som er negative både bevisst og ubevisst.

I denne saken så ser jeg en annen mulighet, at AEH kan ha gått på B eller C preparater.
På bilder av henne ser vi at hun har blitt sliten de siste årene, hår og hud har forfalt og når det vitner forteller spriker så til de grader går mistankene mine i den retningen.
Hun veksler mellom solskinn og katastrofe noe som minner veldig om av og på medikamenter.

Lurer på om ikke hun har vært på nedtur i det foreningsmøtet.
Her peker du på det som gjør at jeg tenker at alt står åpent i denne saken.

TH er fremdeles siktet, men politiet sier etter 2 år, at de fremdeles ikke har nok til tiltale.
Det finnes ingen bevis.
Når vi vet at TH har alibi, så er det en sterk indikasjon på at TH er uskyldig.
Uskyldighetsprinsippet står i en slik sammenheng sterkt.

Jeg blir bare mer og mer usikker på hva som har skjedd. Jeg har til og med begynt å tenke at kanskje Legokatt har rett.

Veldig vanskelig sak. Opplysningene vi har fått er minimal, resten består av motsigende vitneutsagn , sikkert pga det du nevner.

Godt skrevet!
Citera
2020-11-23, 14:19
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Tenkte også på stroke senere. Eller bare en mann af få ord. Noen mennesker er bare ikke gode til å uttrykke seg.
Men en toppleder og millirdær? En businessmann som er kjent for å være sterk og autoritær i forhandlinger, beskrives som målbevisst og så videre.... Det er veldig rart at han ikke klarer å formidle en troverdig bønn til kidnapperne.
Citera
2020-11-23, 14:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Men en toppleder og millirdær? En businessmann som er kjent for å være sterk og autoritær i forhandlinger, beskrives som målbevisst og så videre.... Det er veldig rart at han ikke klarer å formidle en troverdig bønn til kidnapperne.
Men det er å være god på to vidt forskjellige ting.
Citera
2020-11-23, 14:34
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Jeg er skeptisk til alle vitner i slike saker.

Det skjer alltid i profilerte uoppklarte drapssaker, folk mener seg å vite og kommer med veldig stygge påstander om involverte.
Vi ser det tydelig i denne tråden hvor bygdedyret stempler TH på groveste vis og tar stadig frem grøvre stempler, uten at de har fundament utenfor egen fantasi.

I tillegg så har du den kvinnelige kakle effekten.
Foreningens medlemmer kommer sammen etter at et medlem har blitt savnet i en profilert sak og tar frem alt som kan ha vært negativt.
Fantasier og veldig subjektive oppfatninger blir fasit fundamentert i at alle er enige.

Du har også den motsatte effekten, at de som kjenner TH og ser subjektivt på sitt gode forhold til TH og vil stille som karaktervitner uten at de egentlig vet hvordan ting står til.
De kan se vekk fra ting som er negative både bevisst og ubevisst.

I denne saken så ser jeg en annen mulighet, at AEH kan ha gått på B eller C preparater.
På bilder av henne ser vi at hun har blitt sliten de siste årene, hår og hud har forfalt og når det vitner forteller spriker så til de grader går mistankene mine i den retningen.
Hun veksler mellom solskinn og katastrofe noe som minner veldig om av og på medikamenter.

Lurer på om ikke hun har vært på nedtur i det foreningsmøtet.
Medlemmene i foreningen er av begge kjønn og det er også kursleder tilstede. Det er folk som ikke kjenner TH, og de ville ikke hatt noen grunn til å mistro kidnappingshypotesen da saken ble kjent i media. At de kan ha diskutert saken ja, men å finne opp en episode som den de beskrev?

Nå vet jo ikke jeg eksakt hvilke eller hvor mange som har fortalt om AEs sammenbrudd til politiet, men jeg mener at de innehar troverdighet.

På hvilken bakgrunn tror du det er kjerringsladder eller fantasier? Jeg synes også det er unødvendig å spekulere i om hun kan ha misbrukt medisiner, og at det har ført til sammenbrudd. Jeg vet at hun i en periode hadde alkoholproblemer, men hadde vært tørrlagt i mange år før forsvinningen. Medisiner kjenner jeg ikke til.
Senast redigerad av Minnimus 2020-11-23 kl. 14:38.
Citera
2020-11-23, 14:36
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Ja, det kan hende at han ble helt satt ut av å bli intervjuet. Ikke utenkelig med tanke på at han er kjent for å være privat. Men han snakker uanstrengt i andre deler av intervjuet, som ikke direkte omhandler drapssaken. Så jeg vet ikke....
Citera
2020-11-23, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest

Å være forberedt og ha et klart mål går på det samme, uavhengig av sak.
Dessuten har han godt drevne folk rundt seg, både SH og andre, som kunne planlagt dette godt.

Men det var åpenbart at TH ikke hadde et gjennomtenkt budskap han ønsket å formidle til antatt motpart. Ganske påfallende når han først hadde en unik mulighet til å formidle et klart og tydelig budskap på riksdekkende TV.

Alle involverte i saken har jo garantert fått med seg TV-intervjuet.
Citera
2020-11-23, 14:52
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
VG i dag

Ås-bilen er lagt bort.

Når det gjelder at AEH i ukene før forsvinningen snakket om vanskelig ekteskap og ektepakten som hun sa "gjorde henne arveløs". At hun gråt foreningsmøtet.

Jeg tror at AEH ikke hadde betrodd seg til noen om ektepakten tidligere. Det må ha vært tungt å fortelle hvor verdiløst hun ble behandlet i ekteskapet.

Dette ble kjent først gjennom etterforskningen. AEHs venner og bekjente visste ikke om ektepakten og økonomisk undertrykkelse.

Om noen hadde visst om ektepakten, ville de ha hatt plikt til å hjelpe henne. Både til å komme seg vekk, og til å skaffe seg en god advokat. En advokat uten bindinger til TH. Så BB var uaktuell. Sannsynligvis har han skrevet ektepakten også. BB har i så fall gitt AEH et feilaktig inntrykk av at hun var i en totalt rettløs posisjon.

Alle har en moralsk forpliktelse til å avverge fare for liv og helse. Til å avverge og stoppe mishandling. Til å avverge og stoppe undertrykkelse.

Jeg er ganske sikker på at AE også rådførte seg med andre enn disse foreningsmedlemmene om ektepakten og situasjonen hun sto i. Det kan ha skjedd ganske tett opptil forsvinningen. Man kan heller ikke se bort fra at det var medvirkende årsak til at hun måtte fjernes.

Hun kan ha rådført seg med folk som evnet å hjelpe, men som ikke rakk det.

Elementer av planen, f.eks. kryptorigget kan ha vært klart i bakhånd, og så har selve drapet blitt arrangert på relativt kort varsel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in