2020-11-22, 21:54
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milkweed89
Hittade domen och FUP från rättegången i våras: https://wetransfer.com/downloads/8f3c521a779bef2b6a47e6914f03fe5220201122191219/6664982bef84f2ec0af953af8124b77c20201122191247/3533a3

FUP inkluderar opixlade bilderna som använts i media.

Ser ut som att GM Vincent Hellner friades för en knivattack redan då. Oföreståeligt hur han kom undan och att han inte satt bakom lås och bom vid tiden för mordet.

En till tragisk faktor i detta är hur mycket ogrundade slutsatser om BO som framhävts bara i den här tråden, som om han haft någon som helst skuld i detta. Hoppas verkligen att hans familj inte behövt höra några sådana anklagelser, nästan bara för att han hade serbisk bakgrund.

Sen att GM verkar vara helsvensk (trots alla spekulationer om att han är "icke-skidåkare") tror jag inte kommer spela någon roll för alla som letar efter invandrarbrott för att förstärka sin världsbild.
Tackar. Ska bli intressant läsning.
Citera
2020-11-23, 00:55
Medlem
Citat:
Hittade domen och FUP från rättegången i våras: https://wetransfer.com/downloads/8f3c521a779bef2b6a47e6914f03fe5220201122191219/6664982bef84f2ec0af953af8124b77c20201122191247/3533a3

Ser ut som att GM Vincent Hellner friades för en knivattack redan då. Oföreståeligt hur han kom undan och att han inte satt bakom lås och bom vid tiden för mordet.

En till tragisk faktor i detta är hur mycket ogrundade slutsatser om BO som framhävts bara i den här tråden, som om han haft någon som helst skuld i detta. Hoppas verkligen att hans familj inte behövt höra några sådana anklagelser, nästan bara för att han hade serbisk bakgrund.

Sen att GM verkar vara helsvensk (trots alla spekulationer om att han är "icke-skidåkare") tror jag inte kommer spela någon roll för alla som letar efter invandrarbrott för att förstärka sin världsbild.

Tack! Och bra grävt!
Har läst igenom skiten och jag blir mörkrädd på riktigt... Vincent Hellner har hotat/rånat bara gud vet hur många med kniv. Han blir dömd där det finns ca 10 målsägare, domen blir behandlingshem... han ska sitta 10 månader på hem för att sedan fortsätta behandling på fri fot. Domen skrivs ut 2020-02-22, ändå lyckad han begå ett mord 2020-10-06...

Har även fått reda på att hans flickvän som också är häktad var flickvän till den som mördade en oskyldig ung kille på backaplan (rån av guldkedja som slutade i mord) för något år sedan, efter det mordet bytte hon alltså till Vincent. Detta bör ju gå att få på papper ifall någon tvivlar.

Vilket jävla radarpar vi haft på våra gator, det slutade med ett mord på en oskyldig man som hamnade ivägen...

Hoppas verkligen att kräken får lida resten av sina förhoppningsvis korta liv.
Senast redigerad av Mr.Gil.Grissom 2020-11-23 kl. 00:57. Anledning: Felstavning
Citera
2020-11-23, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Gil.Grissom
Tack! Och bra grävt!
Har läst igenom skiten och jag blir mörkrädd på riktigt... Vincent Hellner har hotat/rånat bara gud vet hur många med kniv. Han blir dömd där det finns ca 10 målsägare, domen blir behandlingshem... han ska sitta 10 månader på hem för att sedan fortsätta behandling på fri fot. Domen skrivs ut 2020-02-22, ändå lyckad han begå ett mord 2020-10-06...

Har även fått reda på att hans flickvän som också är häktad var flickvän till den som mördade en oskyldig ung kille på backaplan (rån av guldkedja som slutade i mord) för något år sedan, efter det mordet bytte hon alltså till Vincent. Detta bör ju gå att få på papper ifall någon tvivlar.

Vilket jävla radarpar vi haft på våra gator, det slutade med ett mord på en oskyldig man som hamnade ivägen...

Vad heter den flickvännen?
Citera
2020-11-29, 08:05
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Låter mycket märkligt må jag säga.

Varför kommer två tycken för att hämta en laddare i ruskväder? Alla har väl en hög sådana laddare liggandes? Hur långt åkte dom för att hämta en laddare?

True
Och varför gick dom inte hem till paret, utan möttes ute som några jävla främlingar
Citera
2020-11-29, 08:06
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allagillarmig
Han skulle låna ut en mobilladdare

Jo, jag kan läsa.
Citera
2020-11-29, 08:44
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Gil.Grissom
Tack! Och bra grävt!

Är det hon som var med vid mordet på Backaplan?
Citera
2020-11-29, 14:42
Medlem
vindsus86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigHelmutt
True
Och varför gick dom inte hem till paret, utan möttes ute som några jävla främlingar

Dottern verkade ha svårt att somna så det kanske kändes dumt att bjuda hem dem mitt i nattningen? De kanske kom överens om att möta halvvägs (de bodde nära varandra) för... sånt gör människor. Ställer upp för varandra. Möts halvvägs. Sen kanske det ändå fanns blöjor som behövde slängas så BO kunde lika gärna gå och möta dem när han ändå skulle ner och slänga skräp. Det finns många anledningar. Tycker inte det är konstigt alls.
Citera
2020-11-29, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BirosKorlaff
Är det hon som var med vid mordet på Backaplan?
Hon verkar ha dåligt inflytande på sina pojkvänner.
Citera
2020-11-30, 19:38
Medlem
Jag tvivlar på att detta är ett oprovocerat slumpmässigt våldsdåd.

Antingen så har serben försökt blåsa VH på något.
Eller så har serben varit gapig och stor i käften och sen fått tjuringen i halsen pga det.
Citera
2020-11-30, 19:52
Medlem
Bums och blåbär är ingen bra kombo för vissa själar...

Förr eller senare går dom på fel person.

Backaplan horungar
Citera
2020-11-30, 20:24
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:

Verkar inte gå att ladda ner från länken?
Citera
2020-11-30, 20:24
Medlem
vindsus86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hank.leach
Jag tvivlar på att detta är ett oprovocerat slumpmässigt våldsdåd.

Antingen så har serben försökt blåsa VH på något.
Eller så har serben varit gapig och stor i käften och sen fått tjuringen i halsen pga det.

Har du läst igenom förhörsprotokoll från tidigare fall med den misstänkte mannen?

Ett par urdrag, detta var när han skallade en väktare (han var gripen och undet bevakning) på Sahlgrenska:

"Målsägande uppger att målsägande ser hur den misstänkte vaknar till, att den misstänkte går ut
i korridoren och att den misstänkte uppger att han vill gå ut och röka samt gå hem.
Målsägande uppger att han då lägger sin hand på misstänkts rygg och säger till den misstänkte
att gå tillbaka till sitt rum. I samband med detta uppger målsägande att den misstänkte då
skallar målsägande kraftfullt på vänstersidan av målsägandes panna. "

Och detta, då han höll en kniv mot en tjejs hals:
"S upptäcker att hon saknar sina nycklar, sin mobiltelefon och sitt kreditkort och frågar
J om hon sett sakerna. J svarar att hon inte sett dem men att en kille i sällskapet,
V tidigare fått med sig hennes grejer.
V har tillfälligt lämnat lägenheten men när han kommer tillbaka så konfronterar
J honom med detta. V blir fullkomligt galen och börjar skrika. Då J har
en hund som inte mår bra vid höga ljud så säger S åt V att dämpa sig och lämna
lägenheten, hon försöker putta ut honom varpå han lämnar. Innan V lämnar ringer han
efter en kille och S frågar honom varför han ringer dit mer folk.
Efter att V lämnat ringer han upp S kille Sv och försöker be honom att träffas för
att be om ursäkt. S vill att han skall lägga på och vill inte träffa V.
Därefter lämnar hela sällskapet lägenheten.
När de kommer ut så kommer V rusandes fram med en kniv i handen. Han rusar fram
till S och slår sönder en glasflaska mot hennes axel samtidigt som han håller fram kniven
mot henne och skriker "Jag ska sätta kniven i halsen på dig!"

Tycker du att det låter som att det behövs mycket till provokation för att denne V skall gå igång? Han har tidigare tagits fast av polisen beväpnad med kniv och iklädd säkerhetsväst, vilket han även var vidcdet sistnämnda tillfället. Jag tycker det låter som någon som söker efter att bli provocerad, om något. En som tänder till av minsta lilla och som kan gå lös på någon om han tror att de tittar på honom eller hans flickvän på "fel" sätt.

Är det möjligt att BO sade eller gjorde något provocerande? Visst. Men tror knappast att det vore nödvändigt för att denne V skulle gå lös på någon.
Mitt intryck i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in