2020-11-23, 08:00
Medlem
Passepartouts avatar
Om The Guardians artikel stämmer.

Har team Trump inte bättre koll på sitt bevismaterial än att de låter Sidney Powell gå ut med diverse påståenden, för att sedan sparka henne när det visar sig handla om grova vanföreställningar?

Jag misstänker att hon råkat ut för en psykos som ofta brukar innefatta sammansvärjningar och spioner. Powells stirrande blick, darrande röst och stela mimik har känts en smula suspekta/obehagliga men jag har avfärdat det hela med att hon har ett gott renommé, och att inte döma människor efter sätt/utseende.

Med det sagt tror jag varken Trump eller Biden har rent mjöl i påsen.

https://www.google.se/amp/s/amp.theguardian.com/us-news/2020/nov/23/trump-campaign-cuts-ties-with-attorney-sidney-powell-after-bizarre-election-claims
Senast redigerad av Passepartout 2020-11-23 kl. 08:04.
2020-11-23, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Vad har det med något att göra? Så det är inte maskinerna som är hackade längre, utan någon har lagt 10+ miljoner röster för hand?
Vet du, du får allt vänta tills Sidney presenterar sitt case. Jag har förklarat detta om och om igen, men du ville ta in det. Då får du skylla dig själv.
2020-11-23, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DogDog
Det ar omojligt vet du val. Kuveren kastas direkt eftersom GA har lagar om rost anonymitet (rostat igenom av Repblikanerna). Det kommer alldrig bli en matchningsprocess dom kommer mata in alla roster i en maskin igen thats it.
Nej det har dom inte alls det. Dom har strikta regler för hur dessa ska hanteras. Ingen blir avslöjad av kuverten, men man kan se hur många kuvert som är olagliga.
2020-11-23, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Den enda möjligheten jag ger det resonemanget är att man inte hade tid att köra falska röstsedlar en och en genom maskinen, utan var tvungen att dumpa hela säckar och addera antalet i resultatet.

Det som motsäger detta är det vittnesmål vid en vallokal att en lastbil anlände, rösterna togs in bakvägen och alla var för Biden. Hade kapaciteten funnits att bara ändra antalet hade de givetvis gjort så.

Powells påstående om röstflippning efter algoritm avslöjas direkt av handräkning. Vad skulle teorin vara där?
Du får också lov att vänta tills Sidney släppt sitt case. Jag har förklarat detta om och om igen, du får skylla dig själv när du inte vill ta in det.
2020-11-23, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Hennes bevis om att 450 000 valsedlar med bara Biden och inga andra kryss för senaten etc är valfusk hoppas det över ser jag.

Kan du förklara varför detta är bevis på valfusk?
Du får också vänta tills Sidney droppar sitt case, det kommer att klarna även för den mest trögtänkta då. Jag har förklarat detta flertalet gånger. Ni får skylla er själva om ni inte greppar detta nu.
2020-11-23, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Om The Guardians artikel stämmer.

Har team Trump inte bättre koll på sitt bevismaterial än att de låter Sidney Powell gå ut med diverse påståenden, för att sedan sparka henne när det visar sig handla om grova vanföreställningar?

Jag misstänker att hon råkat ut för en psykos som ofta brukar innefatta sammansvärjningar och spioner. Powells stirrande blick, darrande röst och stela mimik har känts en smula suspekta/obehagliga men jag har avfärdat det hela med att hon har ett gott renommé, och att inte döma människor efter sätt/utseende.

Med det sagt tror jag varken Trump eller Biden har rent mjöl i påsen.

https://www.google.se/amp/s/amp.theguardian.com/us-news/2020/nov/23/trump-campaign-cuts-ties-with-attorney-sidney-powell-after-bizarre-election-claims

Snillen spekulerar? Ja ni får väl se, men bara så ni förstår, hon är inte sparkad. Hon har aldrgi ingått i Teamet på det juridiska sättet. Nu har dom bara klarlagt det för att hon ska kunna driva detta vidare utan hinder i domstolarna.

Vänta och se
https://twitter.com/GenFlynn/status/1330671677211029506
2020-11-23, 08:07
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Snillen spekulerar? Ja ni får väl se, men bara så ni förstår, hon är inte sparkad. Hon har aldrgi ingått i Teamet på det juridiska sättet. Nu har dom bara klarlagt det för att hon ska kunna driva detta vidare utan hinder i domstolarna.

Vänta och se

Stämmer det ej att Trumps team har tagit avstånd från Powell?

Edit:
Citat:
”Sidney Powell is practicing law on her own. She is not a member of the Trump legal team. She is also not a lawyer for the president in his personal capacity,”
Senast redigerad av Passepartout 2020-11-23 kl. 08:11.
2020-11-23, 08:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Du svarar inte på frågan: är dessa röster med bara Biden förkryssad, och inga andra för t.ex. senaten, bevis på röstfusk? Varför i så fall? Ta itu med dessa röster som Powell har tagit upp som bevis på röstfusk.
Ta itu med dominion och smartmatic, vad är det för jävla företag och maskiner egentligen. Används ju i sverige med enligt sökresultat på duckduckgo.

Tycker valkartan ser ut som en spelomgång med risk där datorn lagt ut jämt antal gubbar på staterna.
2020-11-23, 08:13
Medlem
Citat:

Vänta och se
Att hon aldrig varit ANSTÄLLD av Trump rent juridiskt kan säkert stämma. Men att hon ingått i teamet är ju uppenbart, därom finns ju inte ens något tvivel (”team” är ingen juridisk term, det finns inga juridiska villkor som behöver vara uppfyllda för att något ska vara ett team, det är ett team för att man säger att det är ett team, helt enkelt...)
2020-11-23, 08:13
Medlem
Citat:
Vet du, du får allt vänta tills Sidney presenterar sitt case. Jag har förklarat detta om och om igen, men du ville ta in det. Då får du skylla dig själv.

Det är snarare så att du har förändrat ditt narrativ om och om igen. Det är inte direkt så att du (eller Powell) har fört ett koncist och konkret narrativ, utan lite mer vända kappan efter vinden som ledstjärna.
2020-11-23, 08:15
Medlem
Kafka_Gods avatar
Citat:

Vänta och se

Hehe, alla riktiga jurister använder twitter för att meddela domstolarna vems "team" de tillhör så att de kan driva fallen utan hinder. Det är exakt så rättsväsendet i USA fungerar eller så är det bara du som desperat försöker hitta på en liten historia om varför skitskeppet med brunhögern inte sjunker som en sten i solsken.
Senast redigerad av Kafka_God 2020-11-23 kl. 08:17.
2020-11-23, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kafka_God
Hehe, alla riktiga jurister använder twitter för att meddela domstolarna vems "team" de tillhör så att de kan driva fallen utan hinder. Det är exakt så rättsväsendet i USA fungerar eller så är det bara du som desperat försöker hitta på en liten historia om varför skitskeppet med brunhögern inte sjunker som en sten i solsken.
Nu var det ju inte Twitter som meddelade det då, utan Vita Huset. Bara så vi är klara med vad som gäller här. Det finns en juridisk anledning varför casen inte får krocka med varandra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in