2020-11-23, 01:53
Medlem
167-steg-kvars avatar
General Flynn
@GenFlynn
·
14m
.
@SidneyPowell1
has been suspended from Twitter for 12 hours. She understands the WH press release & agrees with it. She is staying the course to prove the massive deliberate election fraud that robbed #WeThePeople of our votes for President Trump & other Republican candidates.
https://twitter.com/GenFlynn/status/1330671677211029506
2020-11-23, 01:58
Medlem
Att man går ut med ett sådant där statement att Sidney Powell står som enskild utanför Trumps team tror jag bara handlar om att man tänker ge henne uppgiften att gå efter korrupta RINO-cuckar också då hon ju har hävdat att det även finns indikationer på fuskande republikaner.

Det går knappast för sig ifall Trumps egna advokater skulle gå emot egna politiker och medlemmar inom samma parti så nu heter det officiellt att hon står som självständig.
2020-11-23, 02:00
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 167-steg-kvar
General Flynn
@GenFlynn
·
14m
.
@SidneyPowell1
has been suspended from Twitter for 12 hours. She understands the WH press release & agrees with it. She is staying the course to prove the massive deliberate election fraud that robbed #WeThePeople of our votes for President Trump & other Republican candidates.
https://twitter.com/GenFlynn/status/1330671677211029506

Tack. När Powell släpper lös sin skitstorm får du nog byta namn till, uhh... 146-steg-kvar, kanske
2020-11-23, 02:01
Medlem
Querners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Det har varit så sedan valnatten. Att någon skulle lyckas kunna rösta för en släkting och liknande är det nog få som helt utesluter. Vare sig i USA eller Sverige. Det är typ sådan saker som är tämligen ointressant i sammanhanget. Vi har inte Florida år 2000 och en skillnad på några hundra röster.

Här är det enorma mängder röster det handlar om, så som Trump och hans folk vill påskina. Det är bevis om detta som saknas. Lösa antaganden eller felaktiga uppgifter hitintills.

Vi har sett en dokumentär där en kvinna säger sig fixat 6000 röster. I Kalifornien ställs två män inför rätta för 8000 röster. Sen lägger vi till anklagelser om fusk med maskiner så blir siffrorna snart svindlande.

Att nämna Bush/Gore i sammanhanget har ingen betydelse. Välkommen till år 2020
2020-11-23, 02:05
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Nu är ju jag inte jurist, men vad jag har förstått så är det lättare att avfärda (nullify) saker av ren princip om man tar vägen med konstitutionen. Då kan man bygga caset på att saker är "unconstitutional" och på så sätt få bort "allt på en gång" eftersom det är just unconstitutional. Om man istället ger sig in i "kriminalsvängen" av den amerikanska juridiken måste man lyckas bevisa enskilda felaktigheter och lagöverträdelser på en case by case basis.

Därför tror jag att Guiliani och hans team kommer att gå "uconstitutional"-vägen genom att hävda att de lagändringar som gjordes på delstatsnivå för att kunna utöka användandet av poströster är just unconstitutional och det skulle ha behövts en ändring i konstitutionen för att kunna göra denna ändring som nu istället gjordes på delstatsnivå. Lyckas man etablera det så ryker alla poströster som ogiltiga utan att man behöver gå in och kladda i varje enskilt case.

Powell tror jag däremot kommer att gå "criminal"-vägen, och peka på korruption hur Dominion-maskiner köptes in och det förekom kickbacks osv. Vidare kan hon ge sig på CIA och FBI med criminal law. Så tror jag att det kommer att bli. Två case (minst) - både criminal case och constitutional case.

Tack. Bra mycket bättre koll på juridiken och potentiella tankegångarna än jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
Det var förövrigt mycket snack om detta 2016 minns jag (från Bernie-anhängarna). De verkar ha glömt bort allt det där nu dock. De skiter i vilket när det är Trump som är förloraren.

Många som är hårt investerade i korruptionen som sannolikt är skakis nu.

Citat:
Ursprungligen postat av happyhippox
"Lin, people are freaking out. We're scared. Please tell us that all is going according to plan. If not, we need to know"

Lin svarar:

There are no coincidences. Everything is planned.

Stay strong in your faith. Be patient. Trust the Lord.

#FightBack

https://twitter.com/LLinWood/status/1330669456519991297?s=20

Ingen slump. Allt är planerat. Det låter som ljuv musik.

Citat:
Ursprungligen postat av Querner
Då jag har följt tråden en stund så är det intressant hur vänster-svängen gått från att ropa efter bevis om valfusk, till att ropa efter bevis på omfattande valfusk.

Å nu kommer du som ett brev på posten och frågar efter bevis om organiserat valfusk.

Citat:
Ursprungligen postat av WolfmanJackSr
Sidney Powell och de andra har inte bara demokraterna mot sig.
Så här sa hon i en intervju:

Som sagt de har enorma krafter emot sig med obegränsade resurser. Det är som en steroid-Grishamroman författade under ett amfetaminrus.
2020-11-23, 02:09
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Tiden är det stora problemet med att bevisa valfusk. På bara två veckor blir det svårt.

Plan B blir nog att ogiltigförklara förtidsröster.
Strategin kan te sig lite olika i delstaterna.
Att bevisa fusk med maskinerna kan också visa sig vara svårt då mycket av tekniken i dom är för att undgå upptäckt.

För att förstärka känslan av korruption så kopplas powel loss, så kan hon sitta på betryggande avstånd från Team-Trump och lobba in granater som hjälper opinionen till Team-Trumps fördel. Då både Powel och Lin Woods är så självsäkra så tror jag inte dom kommer få brist på ammunition. Saker Powel rotar i tar betydligt längre tid än två veckor att slutföra, utan att inför undantagstillstånd.

I slutändan så är det "we the people" som avgör.

Tack. De har ju garanterat rådgjort med de skarpaste juridiska hjärnorna om konstitutionen. Även om de inte kanske får diskutera med SCOTUS så fanns det ju åtskilliga namn på listan som Trump hade när han nominerade Barett.
2020-11-23, 02:10
Medlem
Querners avatar
Det ska tydligen vara efter att Powel länkat till denna artikel som hon blir avstängd från Twitter.

Citat:
The link Between Dominion, Sequoia, Smartmatic, and the CCP
https://gnews.org/577635/
2020-11-23, 02:12
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trevliggrabb
Att man går ut med ett sådant där statement att Sidney Powell står som enskild utanför Trumps team tror jag bara handlar om att man tänker ge henne uppgiften att gå efter korrupta RINO-cuckar också då hon ju har hävdat att det även finns indikationer på fuskande republikaner.

Det går knappast för sig ifall Trumps egna advokater skulle gå emot egna politiker och medlemmar inom samma parti så nu heter det officiellt att hon står som självständig.

Så kan det så klart vara, även om ingen normal borde ha något emot när "egna" korrupta slängs i fängelse.
2020-11-23, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Tack. När Powell släpper lös sin skitstorm får du nog byta namn till, uhh... 146-steg-kvar, kanske

Var det någon som såg inlägget som Twitter raderade precis innan hon blev avstängd?
2020-11-23, 02:19
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Det ska tydligen vara efter att Powel länkat till denna artikel som hon blir avstängd från Twitter.

https://gnews.org/577635/

Citat:
Ursprungligen postat av Alibabbla
Var det någon som såg inlägget som Twitter raderade precis innan hon blev avstängd?

Titta i Querners inlägg istället.
2020-11-23, 02:23
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
Georgia igen.

Nu har de hittat över 1000 falska adresser bland early/absentee ballots:

https://twitter.com/MattBraynard/status/1330578867690610694?s=20

I påföljande tweet detta:

Börjar de titta på det där så går det snabbt för det är där som fusket ligger.
2020-11-23, 02:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Någon som har hört någon förklaring till det Crowder tog upp här?

Ca 40 min in börjar det.
https://youtu.be/gDb7uQ76oJU

Såg det när det sändes men det han tar upp handlar ungefär om att han har hittat underligheter i Wayne county (han är född där, flyttade därifrån som väldigt liten men kom tillbaka som 18-åring så han kan countyt rätt bra liksom en till i studion om jag hörde rätt).

Det han beskriver är registrerade röstare och turnout. Ungefär. Han visar på turnout inne i Detroit city, i genomsnitt ca 15% (blått område) och turnout i övrigt i countyt (traditionellt röda områden) är rätt så mycket högre. Man ser alltså registrerade röster och turnout. Det han vill peka på är mail-in-ballots inne i Detroit city.
Vartenda distrikt där har på dessa röster 0 förregistrerade röstare men 173 000 har ändå röstat, och 97% av dessa röster gick till Biden.

Kanske kräver Steven Crowder en kort presentation för dem som inte känner till honom. En alldeles egen sorts människa enligt mitt tycke. Han beskriver sig själv som kristen konservativ. En snygg kille, 33 år. Programmet är roligt, de sitter vanligtvis 5 snubbar och dividerar med torr humor allt möjligt men det handlar om samhälle och politik. Crowder har ganska högt tonläge.

Det är kul att ta in åsikter från olika håll.

Detta är så inducerat att det skriker om det. Valfusk är så uppenbart att det är komiskt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in