Citat:
Ursprungligen postat av
Nostradumbass
Nu är ju jag inte jurist, men vad jag har förstått så är det lättare att avfärda (nullify) saker av ren princip om man tar vägen med konstitutionen. Då kan man bygga caset på att saker är "unconstitutional" och på så sätt få bort "allt på en gång" eftersom det är just unconstitutional. Om man istället ger sig in i "kriminalsvängen" av den amerikanska juridiken måste man lyckas bevisa enskilda felaktigheter och lagöverträdelser på en case by case basis.
Därför tror jag att Guiliani och hans team kommer att gå "uconstitutional"-vägen genom att hävda att de lagändringar som gjordes på delstatsnivå för att kunna utöka användandet av poströster är just unconstitutional och det skulle ha behövts en ändring i konstitutionen för att kunna göra denna ändring som nu istället gjordes på delstatsnivå. Lyckas man etablera det så ryker alla poströster som ogiltiga utan att man behöver gå in och kladda i varje enskilt case.
Powell tror jag däremot kommer att gå "criminal"-vägen, och peka på korruption hur Dominion-maskiner köptes in och det förekom kickbacks osv. Vidare kan hon ge sig på CIA och FBI med criminal law. Så tror jag att det kommer att bli. Två case (minst) - både criminal case och constitutional case.
Tack. Bra mycket bättre koll på juridiken och potentiella tankegångarna än jag.
Citat:
Ursprungligen postat av
Franke88
Det var förövrigt mycket snack om detta 2016 minns jag (från Bernie-anhängarna). De verkar ha glömt bort allt det där nu dock. De skiter i vilket när det är Trump som är förloraren.
Många som är hårt investerade i korruptionen som sannolikt är skakis nu.
Citat:
Ursprungligen postat av
happyhippox
"Lin, people are freaking out. We're scared. Please tell us that all is going according to plan. If not, we need to know"
Lin svarar:
There are no coincidences. Everything is planned.
Stay strong in your faith. Be patient. Trust the Lord.
#FightBack
https://twitter.com/LLinWood/status/1330669456519991297?s=20
Ingen slump. Allt är planerat. Det låter som ljuv musik.
Citat:
Ursprungligen postat av
Querner
Då jag har följt tråden en stund så är det intressant hur vänster-svängen gått från att ropa efter bevis om valfusk, till att ropa efter bevis på omfattande valfusk.
Å nu kommer du som ett brev på posten och frågar efter bevis om organiserat valfusk.

Citat:
Ursprungligen postat av
WolfmanJackSr
Sidney Powell och de andra har inte bara demokraterna mot sig.
Så här sa hon i en intervju:
Som sagt de har enorma krafter emot sig med obegränsade resurser. Det är som en steroid-Grishamroman författade under ett amfetaminrus.