2020-11-23, 01:02
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happyhippox
En anledning till varför de släppte de där uttalandet är om hon nu i veckan går in hårt mot staten, då vill hon inte vara partibunden till republikanerna. Kan va så att många korrupta reps också stryker med.

Det är hon och advokaten Lin Wood som kör ihop, han är heller inte med i Team Trump

De delar på sig. Det är rätt tydligt när man läser meddelandet som startade diskussionen, och det är ännu tydligare när Lin Wood skriver som han gör.

Kan även vara så att Powell har anledning att hoppa på FBI eller CIA. Crazy shit.
2020-11-23, 01:04
Medlem
Querners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Så med andra ord så kom vänstertomtarna här i tråden med skitsnack vad otippat

Fick han inte information nyss från powel om maskinerna?

Jag tror hon går efter de fulaste fiskarna och lämnar valfusket till resten av laget och överlämnar de bevis som hon sitter på till Lin wood.

"All interests are aligned."
2020-11-23, 01:05
Medlem
0rganets avatar
Lite kul att Sydney Powell INTE kan hänvisa till advokat klient tystnad nu mot trumps "team"..

Alla trodde hon jobbade med röstfusket för donald men hon är en egen Q:are som gillades ett tag av RUNKY!

2020-11-23, 01:07
Medlem
Sidney spowell fick visst en tweet censurerad där hon hade smaskig info gällande smartmatic. Nån som kan finna cashad lr dump?
2020-11-23, 01:14
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Ingen som går på att 1 miljon reggat sig.
Det är inget systematiskt valfusk och gå registrera sig och gå rösta.
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Powell tar ärendena vidare tidigast onsdag. Bevisningen har de ytterligare flera veckor på sig att jobba på. Detta är stort och kommer att döda demokraterna för alltid. Det är väl värt att vänta på.

När ett större valdeltagande i vissa destrikt hamnar på 350% så är det knappast orimmligt att misstänka valfusk.
Okey, så nu är onsdag det nya datumet för valfusk bevis.

Det enda du berättar är att folk är arga på trumpen och går röstar, det är inget systematiskt valfusk det heller.
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det som framkom i torsdags (inte i fredags, väl?) var ungefär det man kunde vänta sig, och ska man vara rättvis sa de faktiskt att det var motsvarande ett inledande anförande. Ett pressmeddelande i form av en konferens. Det sas en hel massa saker vid presskonferensen, men ingenting konkret. Inte så himla märkligt med tanke på att det spretar åt lite olika håll och kanter. Däremot lovade man att ta det man har till rätten så snart man kan, och det är då det börjar. Då får man presentera den bevisning man har.

Annars har du ju det stora rättsfallet för Georgia som ska presenteras i morgon eller på tisdag.
Vi får verkligen hoppas för er skull att denna domare också slänger ut stämningen genom fönstret.

Vad som sägs är helt ointressant, bevis är det enda som funkar här.
Och det har man fallerat gång på gång och åter på gång att påvisa ett systematisk valfusk.
2020-11-23, 01:15
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Lin Wood har enligt tidigare inlägg bekräftat att både han och Powell är kvar i matchen. Jag gör också analysen att det har med att göra att hon kommer gå hårt mot staten och hon representerar "We the people" som hon själv sagt. Hon representerar inte presidenten. Det blir Guilliani som får rädda valet med att ifrågasätta och ogiltigförklara poströster, medan Powell och Wood räddar republiken.

Citat:
Ursprungligen postat av Querner
Fick han inte information nyss från powel om maskinerna?

Jag tror hon går efter de fulaste fiskarna och lämnar valfusket till resten av laget och överlämnar de bevis som hon sitter på till Lin wood.

"All interests are aligned."

Ni två verkar vara inne på samma linje. Jag är på djupt vatten här. Tror ni man kommer köra två fall i SCOTUS, ett med valfusk inklusive dominion/smartmatic som Rudi håller i och ett där man alltså ger sig på CIA/FBI/DOJ för korruption? Vilka resurser kan Lin Wood och Powell tänkas ha för att själva gå upp mot CIA/FBI/DOJ? Powell har ju vid ett par tillfällen uttryckt sin enorma ilska över att amerikanska rättsväsendet i åratal underlåtit att hanterat det här. Herregud vilka spännande tider.
2020-11-23, 01:16
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Alla anklagelser mot Dominion-maskinerna i Georgia är totalt irrelevanta då man även handräknat rösterna och fått samma resultat.
Såvida ingen skarvat med falska röster, som tillförts färdigräknade. Säger inte att det är troligt, däremot möjligt.
2020-11-23, 01:18
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Såvida ingen skarvat med falska röster, som tillförts färdigräknade. Säger inte att det är troligt, däremot möjligt.
Om man både ska lägga till falska röster, och fuska med räkningen, varför lägger man inte bara till de falska rösterna innan räkningen sker?
2020-11-23, 01:25
Medlem
Franke88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Eh, överklagande innebär väl per definition att man vänder sig till en litet högre domstol?

Och "dismissed with prejudice" betyder just att domen kraftigt begränsar möjligheterna att överklaga eller köra samma mål i en annan domstol.

Sedan är SCOTUS inte på något vis tvungna att ta upp ett mål bara för att man överklagar dit, ofta ger de tummen ner. I detta fall ser det inte bra ut eftersom målet uppenbarligen ses som juridiskt substanslöst, ett sammanrafsat fuskverk i syfte att köra över väljarnas utslag.

Jag upprepar: Du har fel.

"Dismissed with prejudice" går fortfarande att överklaga.
2020-11-23, 01:27
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Nu ska PA prövas i högsta domstolen.
2020-11-23, 01:28
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Ni två verkar vara inne på samma linje. Jag är på djupt vatten här. Tror ni man kommer köra två fall i SCOTUS, ett med valfusk inklusive dominion/smartmatic som Rudi håller i och ett där man alltså ger sig på CIA/FBI/DOJ för korruption? Vilka resurser kan Lin Wood och Powell tänkas ha för att själva gå upp mot CIA/FBI/DOJ? Powell har ju vid ett par tillfällen uttryckt sin enorma ilska över att amerikanska rättsväsendet i åratal underlåtit att hanterat det här. Herregud vilka spännande tider.

Nu är ju jag inte jurist, men vad jag har förstått så är det lättare att avfärda (nullify) saker av ren princip om man tar vägen med konstitutionen. Då kan man bygga caset på att saker är "unconstitutional" och på så sätt få bort "allt på en gång" eftersom det är just unconstitutional. Om man istället ger sig in i "kriminalsvängen" av den amerikanska juridiken måste man lyckas bevisa enskilda felaktigheter och lagöverträdelser på en case by case basis.

Därför tror jag att Guiliani och hans team kommer att gå "uconstitutional"-vägen genom att hävda att de lagändringar som gjordes på delstatsnivå för att kunna utöka användandet av poströster är just unconstitutional och det skulle ha behövts en ändring i konstitutionen för att kunna göra denna ändring som nu istället gjordes på delstatsnivå. Lyckas man etablera det så ryker alla poströster som ogiltiga utan att man behöver gå in och kladda i varje enskilt case.

Powell tror jag däremot kommer att gå "criminal"-vägen, och peka på korruption hur Dominion-maskiner köptes in och det förekom kickbacks osv. Vidare kan hon ge sig på CIA och FBI med criminal law. Så tror jag att det kommer att bli. Två case (minst) - både criminal case och constitutional case.
2020-11-23, 01:28
Medlem
Franke88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Enligt uppgift till Powell så förlorade Sanders primärvalet 2016 till Clinton. Han fick information om att det fuskats men fick en säck pengar att köpa ett nytt flådigt hus för att hålla käften. Sanders är korrupt. Det är fanimej motbjudande!

Det var förövrigt mycket snack om detta 2016 minns jag (från Bernie-anhängarna). De verkar ha glömt bort allt det där nu dock. De skiter i vilket när det är Trump som är förloraren.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in