2020-11-22, 23:00
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Jag menade inte att påstå att det aldrig händer utan allvarliga hälsoproblem, utan bara att det inte finns någon orsak till att utgå från att en frisk person i sextioåren under normala omständigheter skulle förändra sin underskrift påtagligt på så kort tid som sex år. Fallet Nixon är dessutom rätt speciellt. Det rör sig om en person som dels fr o m mitten på januari 1969 blev tvungen att underteckna långt fler - säkert närmare två tiopotenser fler - dokument än vad han hade gjort tidigare, och som i tillägg, när det sista skriftprovet gjordes, var under så starkt emotionellt tryck att det inte skulle vara orimligt att kalla det för reaktiv depression.

Fortsatt gäller att det inte finns någon orsak till att anta att AEH:s namnteckning skulle ha förändrat sig på ett urskiljbart sätt mellan år 2012 och år 2018.
Hva om AEH også hadde fått depresjon i løpet av de seks årene? Kunne underskriften hennes ha endret seg?

Det er et godt innspill at papirutskrift kan analyseres, samt undersøkes om skjema endret seg mellom 2012 til 2017/2018 -slik som zzz tenkte på

(Er selvfølgelig en mulighet for at dette er blitt gjort av politiet, men hvem vet)

NRK:
"På parets datamaskin fant politiet at det i 2017 hadde blitt gjort googlesøk om skilsmisse.

Politiet mener datamaskinen i huset, hvor googlesøket ble gjort, i hovedsak er brukt av Anne-Elisabeth. Tom Hagen mener kona ikke ville ta ut separasjon.

– Sånn jeg husker det, sto det en sak i avisen, at det var en endring eller forenkling i skilsmisseprosessen, sier Hagen som mener dette kan være årsaken til googlesøket.

–*Snakket dere om skilsmisse eller separasjon i tiden rundt 2017?

– Det har aldri vært tema, sier Hagen."

Spekulasjon
Var det her AEH undersøkte muligheten for å skaffe seperasjonspapirer?
Citera
2020-11-22, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
TV2 15.08.2020:
"SMS fra Anne-Elisa*beth er blant bevisene mot Tom Hagen.
Seks dager før hun forsvant, skrev Anne-Elisabeth Hagen en SMS til en venninne. Der uttrykker hun skuffelse over Tom Hagens manglende interesse for deres bryllupsdag. Selv sier Hagen at dagen ble markert med en hyggelig middag."

NRK 20.11.2020 - Vitner kontaktet politiet:
- Summen av det Anne-Elisabeth Hagen skal ha sagt til dem kort tid før forsvinningen, gjorde at de hadde liten tiltro til teorien om bortføring. Hun virket ute av seg. De mente Tom Hagen kunne ha hatt en rolle i konas forsvinning, og at motivet var ekteskapsproblemer.

- "Eng*m møtte AEH i september, til en kopp kaffe. Da var hun helt vanlig. Jeg tenkte på det i etterkant. Vi pratet som vanlig, om våre liv og om familien. Om det var noe feil hadde hun sagt det

-"En kvinne som kjenner ekteparet Tom og Anne-Eli*sabeth Hagen, forteller at hun «vet at det var tøft på 90-tallet», men hun har ingen tro på at en skilsmisse var på trappene"

-Est*her forklarte at AEH gledet seg til hytteturen og at AEH virket lykkelig

Oppsummering:

Tre venninner har forklart at alt virket normalt.

Det har kommet frem at AEH kommuniserte ekteskapsproblemer to ganger:
I SMS til venninne seks dager før forsvinningen, og til personer gjennom et foreningsarbeid kort tid før forsvinningen.

Er det flere enn meg som ser noe påfallende?

"seks dager før forsvinningen"
og
"kort tid før forsvinningen"

Hva er egentlig sannsynligheten for at det var tilfeldig at AEH kommuniserte dette kun noen dager før hun selv skulle bli utsatt for en kriminell handling i S4?

Kan det tyde på at AEH viste hva som skulle skje bare noen dager senere?

Kanskje det er som i den filmen Home Girl..
Citera
2020-11-22, 23:05
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Hva om AEH også hadde fått depresjon i løpet av de seks årene? Kunne underskriften hennes ha endret seg?
Ja, isåfall kan man snarast förvänta sig det.
Citera
2020-11-22, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
"NRK har snakket med en rekke personer i kretsen rundt Anne-Elisabeth og Tom Ha*gen. Der får NRK bekreftet at hun søkte om råd. Flere beskriver ekteskapet som turbulent og at det gikk mot slutten."

Foreningsmedlemmene var ikke i kretsen rundt AE og T, så det er altså personer fra flere ulike hold som beskriver ekteskapsproblemer. TH skriver til alt overmål selv i sine dagbøker at ekteskapet har vært vanskelig helt fram til 2018.

Det er derfor ubegripelig hvorfor visse Flashback brukere finner grunn til å benekte det så sterkt. I likhet med THs barn
.
Uthevet av meg: Må si meg enig. Mht barna:
Alt 1: sosiale antenner avklippet ved fødselen.
Alt 2: AE delte absolutt ingen private tanker mht dette med barna, kun med de aller nærmeste venninner.
Alt 3: barna redde for å uttale seg, om de kjenner til det.
Alt 4: enkelte av barna (de er voksne mennesker, vel og merke) er involvert på en eller annen måte.
Jeg heller mot en kombinasjon av 1,2 og 3, men begynner å lure. Har igrunnen lurt lenge.
Har også inntrykk av at hun hele livet holdt hodet høyt og lot det stå til, inntil hun endelig tenkte nok var nok.
Citera
2020-11-22, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
Før pressen gir ut info om de voksne barnas alibi, eller mangel på alibi, kan jo ingen bekrefte eller avkrefte dette.

Det er jo klart at datteren som bor, og kanskje jobber i nærområdet, kunne ha vært i huset. Det samme gjelder alle barna.

Du kan ikke forvente at noen skal «dokumentere» at de ikke var der, når ingen har informasjon nok til å gjøre dette.

Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Det er ikke spor av ukjent gm og dette er en indkasjon på at ingen fremmede gm har vært i bolig. Særlig med tanke på vasking og tid i bolig. Gm kjente godt til bolig og omgivelsene. Annen gm kan dog likevel ikke utelukkes.
Jeg vet selvfølgelig at det er derfor TT ignorer dette. Det vil bare etablere at det faktisk ikke kan motbevises, og MÅ derfor undersøkes når det er snakk om vold i nære relasjoner. Nær lokasjon, og omtrent nøyaktig samme motiv som man påstår TH har. Redde "familieimperiet".
Det er tydeligvis helt uproblematisk å foreslå nevøen VE med motiv som arveprins. Presten med motiv som arveprinsesse er på den andre siden helt uaktuell?
Det er for mye støy som gjør at en ikke ser hva som er enklest kanskje.

Dette er ikke noe annet enn en avansert versjon av "Jeg og kona satt stille og rolig foran TVn, da det plutselig kom inn to menn med finlandshette og krevde alle penga fra safen, ellers dreper de kona mi. Jeg forklarte at jeg ikke hadde kontanter hjemme, så de skøt henne for å vise at de mente alvor. Men jeg hadde ikke penger hjemme og viste dem en tom safe, og da forsvant de i mørket" Det finnes utallige varianter av dette!

Må jeg presisere at dette er spekulasjoner for hver linje/avsnitt, eller er det ikke ganske tydelig egentlig?
Citera
2020-11-22, 23:21
Medlem
Citat:
"NRK har snakket med en rekke personer i kretsen rundt Anne-Elisabeth og Tom Ha*gen. Der får NRK bekreftet at hun søkte om råd. Flere beskriver ekteskapet som turbulent og at det gikk mot slutten."

Foreningsmedlemmene var ikke i kretsen rundt AE og T, så det er altså personer fra flere ulike hold som beskriver ekteskapsproblemer. TH skriver til alt overmål selv i sine dagbøker at ekteskapet har vært vanskelig helt fram til 2018.

Det er derfor ubegripelig hvorfor visse Flashback brukere finner grunn til å benekte det så sterkt. I likhet med THs barn.
Foreningsmedlemmer kan av journalister i avisartikler ha blitt omtalt som personer i kretsen rundt AE og TH.
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-22 kl. 23:24.
Citera
2020-11-22, 23:24
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Foreningsmedlemmer kan godt av journalister i avisartikler ha blitt omtalt som personer i kretsen rundt AE og TH.
Det stemmer ikke i dette tilfellet.
Citera
2020-11-22, 23:25
Medlem
Citat:
Det stemmer ikke i dette tilfellet.
Dette er noe du vet?
I så fall takk for opplysninger!
Citera
2020-11-22, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Dette er noe du vet?
I så fall takk for opplysninger!
Ikke meg du spør, men jeg får faktisk reelt inntrykk av at dette var foreningsarbeid som AE jobbet med, uten mannen sin. Får ikke du også det inntrykket?
«Da forsvinningen ble kjent, snakket noen bekjente av Anne-Elisabeth Hagen sammen. De bestemte seg for å gå til politiet.

Disse personene kjente Anne-Elisabeth Hagen gjennom foreningsarbeid.

Summen av det Anne-Elisabeth Hagen skal ha sagt til dem kort tid før forsvinningen, gjorde at de hadde liten tiltro til teorien om bortføring. Hun virket ute av seg. De mente Tom Hagen kunne ha hatt en rolle i konas forsvinning, og at motivet var ekteskapsproblemer. Det får NRK opplyst.»

https://www.nrk.no/norge/vitner-kontaktet-politiet-_-trodde-ikke-pa-at-anne-elisabeth-var-bortfort_-1.15252509
Citera
2020-11-22, 23:42
Medlem
Her har vi en interessant fra VGD.no, fra en som nettopp så intervjuet med TH og stusset litt over ordvalgene til TH...

NRK - Hva vil du si til de som har tatt Lisbeth?

TH - Si til dem? Nei det er jo at dem. Nei det er igjen utfallet av hva dem har gjort. Hvis a er i live, så er jo bønnen stor om å levere. Hvis det skulle være en annen utgang, så er det jo i hvertfall å fortelle hvor det kan være.

Det er noe spesielt, er det ikke?
Citera
2020-11-22, 23:51
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Her har vi en interessant fra VGD.no, fra en som nettopp så intervjuet med TH og stusset litt over ordvalgene til TH...

NRK - Hva vil du si til de som har tatt Lisbeth?

TH - Si til dem? Nei det er jo at dem. Nei det er igjen utfallet av hva dem har gjort. Hvis a er i live, så er jo bønnen stor om å levere. Hvis det skulle være en annen utgang, så er det jo i hvertfall å fortelle hvor det kan være.

Det er noe spesielt, er det ikke?
Meget spesielt.
Jeg synes det er rart at han ikke har forberedt en troverdig og innstendig oppfordring til kidnapperne om å få svar. Han visste jo at han skulle på NRK TV i beste sendetid.
Citera
2020-11-22, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Uthevet av meg: Må si meg enig. Mht barna:
Alt 1: sosiale antenner avklippet ved fødselen.
Alt 2: AE delte absolutt ingen private tanker mht dette med barna, kun med de aller nærmeste venninner.
Alt 3: barna redde for å uttale seg, om de kjenner til det.
Alt 4: enkelte av barna (de er voksne mennesker, vel og merke) er involvert på en eller annen måte.
Jeg heller mot en kombinasjon av 1,2 og 3, men begynner å lure. Har igrunnen lurt lenge.
Har også inntrykk av at hun hele livet holdt hodet høyt og lot det stå til, inntil hun endelig tenkte nok var nok.

Stockholmsyndromet kalles det, der man tar overgriperens parti.

https://no.wikipedia.org/wiki/Stockholmsyndromet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in