2020-11-22, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThenSwenskeArgus
Så detta var svartskallens genidrag, en sju år gammal story om för kort kjol som blev hennes jungfruanförande som partiledare.

Hon verkar lika korkad som apan Sabuni och kommer snart likt henne att ta ned sitt parti under 4%.

Man får säga som Napoleon, avbryt aldrig din fienden när han begår misstag.

Måtte inte hon dra ned V mer än 1% för gör hon det kommer ju S att öka och då sitter vi i rävsaxen. Om själva tråden, ja jag såg kjolen snabbt på bild, på henne, och den är för kort-kort för att passa i riksdagen. Det var för utmanande. Hoppas hon mognar.
Citera
2020-11-22, 23:35
Medlem
ceyifam2s avatar
Äh. Trams. Händer väl titt som tätt att talmän etc kritiserar klädsel på fähundarna som pratar i riksdagen. Men, det som borde diskuteras är riksdagens klädkoder - som tycks vara striktare för män än för kvinnor. Varför ska folkvalda behöva klä sig på ett visst sätt? Ska inte väljarna få bedöma om representationen är god? Jag tycker att slips är en symbol för fascism, skulle gärna se fler tagelskjortor i riksdagen.

Sedan är det väl ganska känt bland vanligt folk utanför Flashback att gravidbröst kan bli tämligen stora. Dadgostar bar, och visade upp dem, väl, men bröstens storlek i sig är ju inget som ska spela roll när man bedömer hennes roll i riksdag eller partiledning.

Hejda Dadgostar säger jag. Har stora förhoppningar på henne. Kommer nog inte att rösta på V i första taget, men tar de bara (i linje med partiprogrammet) strid mot arbetskraftsinvandring, omskärelse av småpojkar, motverkar religiösa skolor, etc, så kan de nog kapa åt sig väljare, eller åtminstone respekt.
Citera
2020-11-22, 23:37
Medlem
tongzhis avatar
Söder upplevde det kanske som ett problem när talmannen sträckte sig efter klubban under pulpeten och istället fick tag i andre vice talmans svettiga ståkuk.

Men självklart måste det finnas en klädkod i Reichstagen, även för kvinnor på vänsterkanten.
Citera
2020-11-22, 23:42
Medlem
DrOutlaws avatar
Ja, kjolen var för kort för att vara i riksdagen.
Citera
2020-11-22, 23:43
Medlem
Gavins-Friends avatar
Bättre det än de som vänstern älskar. De säger antagligen inte "du har för kort kjol" utan våldtar istället.
Citera
2020-11-22, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mothafoka
Klädkoder är ett jävla trams.
Jag välkomnar lättklädda kvinnor överallt.
Jag har röstat SD i varje val pga invandringspolitiken men tycker förövrigt att sd ägnar sig åt trams.
Jag håller med.
Lättklädda bör vara okej i hela Europa.
Slöjade 8 åringar bör inte vara okej.
Jag såg damens klädsel och hon var absolut inte lättklädd.
Jag har aldrig gillat denna Söder (han är mer etablissemang än etablissemanget tyvärr). Jag verkligen hoppas att Åkesson sparkar ut denna sabbare.
Citera
2020-11-23, 00:04
Medlem
Wajis avatar
Nu var det väl ändå så att Björn Söder såg busken växa utanför kjolen då hon är en vänstermupp. Tycker absolut inte man ska kommentera en kvinnas kjol men vad gör man inte när man ser att det inte är ansat och välvårdat?

Ger inte Söder rätt men inte fel på samma gång
Citera
2020-11-23, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bubblecup
Ja, faktiskt så har han eller hade med detta att göra då han var andre vice talman för nästan sju år sedan då hon dök upp i en mikro kjol , det finns en klädkod som säger att det är vårdad stil vilket betyder att alla män skall ha kavaj eller kavaj liknande kofta, slips är dock inte nödvändigt. Kvinnor har dykt upp i trasiga pösiga jeans, i tofflor och med trashiga t-shirt med vänsterextrema kamp budskap. Att påpeka att detta inte är lämpligt enligt klädkoden är inte att kontrollera kvinnor likt ett patriarkatiskt IS-kalifat.

Jasså? Kan inte du redovisa resultatet av detta ståhej? Sen kan du väl lägga upp reglerna för kvinnors kläder i riksdagen? Han själv i dräkt med hatt är ju ingen munter syn direkt utan det liknar ju mer en narr. Ja det var då det och sen blev han bortröstad för en vänsterpartist och kvinna som nöp hans plats. Är det inte samer och judar och islam så är det kvinnor. Sen undrar SD varför dom inte kan locka kvinnor som röstar på dom? Skånskt svagbegåvat trash har inte med ett skit att göra när det gäller hur kvinnor skall klä sig vare sig i riksdagen eller någon annan stans. Dags för den antika fördomsfulla kvinnoföraktaren och dra till Ungern.
Citera
2020-11-23, 00:09
Medlem
Löjligt. Låt henne ha på sig vilken kjol hon vill - även i riksdagen. Det är enligt mig ett förbannat hyckleri att ena sekunden gå i taket över att muslimer vill att döttrarna ska klä sig i slöja för att det anses oanständigt, för att i nästa sekund försvara att någon eventuellt ansett att en kvinna har för kort kjol. De där åsikterna kopplar jag samman med islamister och religiösa fundamentalister.
Citera
2020-11-23, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Tycker absolut inte man ska kommentera en kvinnas kjol men vad gör man inte när man ser att det inte är ansat och välvårdat?

Man håller tyst. Inte svårare än så. Varför i hela fridens namn ska man bry sig om en annan kvinna eller mans kroppsbehåring såvida detta inte råkar vara en partner, dejt eller sängkamrat?
Citera
2020-11-23, 00:18
Medlem
hydrols avatar
Frågor:
Var kjolen för kort enligt er?
Längden på kjolen är väl symptom på något annat som inte står rätt till kan man väl säga. Varför känner kvinnor behov av att krigsmåla sig (smink) och klä sig så att ej mycket lämnas till fantasin? Är det för andra kvinnors skull eller för att få ut fördelar från motsatta könet? Jag som utomstående tycker att det är roligt att kvinnor har så kort kjol att man ser äggstockarna i samtliga samband men jag har inte själv varit i en yrkesroll där jag haft lättklädda medarbetare.

Bör det vara en talmans roll att patrullera kvinnors klädsel på detta vis?
Retorisk fråga identifierad. Nix.

Bör riksdagen kännas som en medeltida marknad?
En till. Jaha. Nix.
Citera
2020-11-23, 00:29
Medlem
raketers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Jasså? Kan inte du redovisa resultatet av detta ståhej? Sen kan du väl lägga upp reglerna för kvinnors kläder i riksdagen? Han själv i dräkt med hatt är ju ingen munter syn direkt utan det liknar ju mer en narr. Ja det var då det och sen blev han bortröstad för en vänsterpartist och kvinna som nöp hans plats. Är det inte samer och judar och islam så är det kvinnor. Sen undrar SD varför dom inte kan locka kvinnor som röstar på dom? Skånskt svagbegåvat trash har inte med ett skit att göra när det gäller hur kvinnor skall klä sig vare sig i riksdagen eller någon annan stans. Dags för den antika fördomsfulla kvinnoföraktaren och dra till Ungern.

Jag har också sett bilder på Björn Söder i sådan där rolig narr-dräkt på Riksmötets öppnande. Givet det borde han vara den siste att kritisera andras kläder.

Tror inte Ungern är rätt land för Söder. Detta är Ungerns justitieminister:

https://pbs.twimg.com/media/EALGFsKWwAAtZyC.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in