2020-11-22, 19:05
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Ja allt återstår s.a.s.

Jag har vart inne på det förut också, jag är rädd att framtidens arkeologer kan missbedöma just hur förtjust AE var i sin skurhink, och i sin gamla laserskrivare. Dessutom blir det en gåta vad i hela friden hon gör med ett par nya fritidsskor i stl 45, av herrmodell.

Ja glad att man inte behöver skriva en rapport om det arkeologiska fyndet åtminstone
Citera
2020-11-22, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Ja, du gjorde nok det. Og hvis det er ordføreren, hva så?
Tror hun nyter god tillit i befolkningen. Hun har blitt demokratisk valgt til den høyeste politiske vervet i kommunen.
med bra gangsyn og vurderingsevne. Helt rimelig at nullet får kr 0 i skifteoppgjør over en kopp kaffe. Og 0 kroner til å få ektefellen tilbakeført fra kidnapper. Må ha vært en populær ordfører. Litt av en kommune dette.
Citera
2020-11-22, 19:43
Medlem
Nottelitens avatar
Polisen och SH närmar sig samma tankar

Politiet har en teori om at drapssiktede Tom Hagen (70) ventet med å dra på jobb til å han så den etterlyste 08.56-bilen. Selv har Hagen sin egen teori om den ukjente bilen.
https://www.tv2.no/a/11741512/

– Etter vår oppfatning er det utvilsomt en reell mulighet for at det var gjerningspersonene som benyttet denne bilen og at de ventet på at Tom Hagen skulle forlate boligen, sier forsvarer Svein Holden i Advokatfirmaet Hjort til NRK.
https://www.nrk.no/norge/forsvarer-holden_-mener-gjerningsmenn-ventet-pa-at-tom-hagen-skulle-forlate-boligen-1.15217020
Citera
2020-11-22, 20:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Ja allt återstår s.a.s.

Jag har vart inne på det förut också, jag är rädd att framtidens arkeologer kan missbedöma just hur förtjust AE var i sin skurhink, och i sin gamla laserskrivare. Dessutom blir det en gåta vad i hela friden hon gör med ett par nya fritidsskor i stl 45, av herrmodell.
Well, it's one for the money...

Blue suede sprox-sko tror jeg det var
Citera
2020-11-22, 20:34
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Takk for informasjon! Ettersom de har funnet ut når papirene er fra, kan det skyldes:
1) at papirene er datert?
2) at politiet har funnet ut alderen på blekket på papirene?

Hvis det skyldes 1) og politiet ikke har undersøkt 2) så kan vel ikke politiet vite om papirene eventuelt er tilbakedatert?

Jeg vet ikke hva som er riktig, men i denne artikkelen som er ganske ny, står det at de var signert av AE.
(14.11.2020) Selv skal Tom Hagen blant annet ha forklart at det ikke var noen diskusjon rundt separasjon. Seinere dukket det likevel opp separasjonspapirer i boligen, signert av Anne-Elisabeth Hagen flere år før hun forsvant. Papirer milliardæren sier han ikke visste noe om før politiet konfronterte ham med dem
https://www.dagbladet.no/nyheter/tilgi-at-jeg-har-gjort-deg-vondt/73018449
I NRK intervju med TH forteller han at han ikke viste at seperasjonspapirene lå i huset.

Det er et interessant spørsmål om det er mulig å daterer skriften på disse papirene. Er det mulig å si sikkert at de ble delvis fyllt ut / signert i 2012?

(Det kan også holdes åpent at de ble skrevet i 2012 og gjemt et sted kun AEH viste om )

Grunnen til at jeg lurer på om de var signert eller ikke er fordi:

En underskrift / signatur kan være avslørende / fortelle noe om en person

En persons samme underskrift fra 2012 og 2018 kan f.eks være ulik. Hvis en person har fått en sykdom / skjelving på hånden / annet. Det er snakk om en tidsperiode på 6 år / kan være endringer i håndskrift på disse årene hvis noe har oppstått
(Burde være mulig å sammenligne underskrift /håndskrift fra 2012 mot 2018)

Spørsmål rundt dette kunne det uansett vært interessant å finne mere ut av.

Noen som har innspill?
Senast redigerad av Legokatt 2020-11-22 kl. 20:51.
Citera
2020-11-22, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
I NRK intervju med TH forteller han at han ikke viste at seperasjonspapirene lå i huset.

Det er et interessant spørsmål om det er mulig å daterer skriften på disse papirene. Er det mulig å si sikkert at de ble delvis fyllt ut / signert i 2012?

(Det kan også holdes åpent at de ble skrevet i 2012 og gjemt et sted kun AEH viste om )

En persons samme underskrift fra 2012 og 2018 kan f.eks være ulik. Hvis en person har fått en sykdom / skjelving på hånden / annet. Det er snakk om en tidsperiode på 6 år / kan være endringer i håndskrift på disse årene hvis noe har oppstått

Noen som har innspill?
Jeg er enig i at det hadde vært interessant å finne ut av og at det bør være mulig å sammenligne skrift slik som du skrev.

Jeg prøvde å finne ut om man kan aldersbestemme blekket på et papir men jeg fant ikke noe, men jeg fant noe annet, om "Ny retskemisk metode skal afsløre alderen på blodspor og fingeraftryk". Se spoiler.
Edit: Jeg vet ikke om de separasjonspapirene ble skrevet ut på en skriver hjemme f.eks eller om de var trykket på papir og eventuelt ble tilsendt i posten eller hentet på et kontor. Mange skjema blir endret etter noen år. Jeg vet ikke om slike separasjons-skjema har blitt endret i årene mellom 2012 og 2018, men det går det jo an å finne ut.
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-22 kl. 21:16.
Citera
2020-11-22, 21:09
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt

Noen som har innspill?
Det kan naturligtvis vara en tydlig skillnad mellan en underskrift och en annan sex år senare, men om det handlar om två tidpunkter under sextioåren, måste det ha skett en påtaglig hälsoförändring - stroke, MS, ALS, tidigdebuterande Alzheimer, Parkinson, eller något i den riktningen - för att det ska vara uppenbart av själva skriften att de två underskrifterna inte är samtida med varandra. Vill man säkert datera ett underskrivet papper som tillsynes stammar från 2012, tror jag att man kommer längre med att analysera papper eller utskrift.
Citera
2020-11-22, 21:30
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Ja, du gjorde nok det. Og hvis det er ordføreren, hva så?
Tror hun nyter god tillit i befolkningen. Hun har blitt demokratisk valgt til den høyeste politiske vervet i kommunen.

Det var R*ne Ø*gard også
Citera
2020-11-22, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Det var R*ne Ø*gard også

Det har du selvsagt rett i, men det har vel ikke vært så mange store skandaler, til tross for at vi i lange tider hadde over 400 kommuner.
Citera
2020-11-22, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det kan naturligtvis vara en tydlig skillnad mellan en underskrift och en annan sex år senare, men om det handlar om två tidpunkter under sextioåren, måste det ha skett en påtaglig hälsoförändring - stroke, MS, ALS, tidigdebuterande Alzheimer, Parkinson, eller något i den riktningen - för att det ska vara uppenbart av själva skriften att de två underskrifterna inte är samtida med varandra. Vill man säkert datera ett underskrivet papper som tillsynes stammar från 2012, tror jag att man kommer längre med att analysera papper eller utskrift.

Det tror jeg ikke er nødvendigvis trenger å være rett. Se hvor mye president Nixons underskrift endret seg på bare seks år:

https://www.google.com/amp/s/amp.reddit.com/r/interestingasfuck/comments/9qxkzx/evolution_of_richard_nixons_signature/
Citera
2020-11-22, 22:34
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sundayleague
Det tror jeg ikke er nødvendigvis trenger å være rett. Se hvor mye president Nixons underskrift endret seg på bare seks år:

https://www.google.com/amp/s/amp.reddit.com/r/interestingasfuck/comments/9qxkzx/evolution_of_richard_nixons_signature/
Jag menade inte att påstå att det aldrig händer utan allvarliga hälsoproblem, utan bara att det inte finns någon orsak till att utgå från att en frisk person i sextioåren under normala omständigheter skulle förändra sin underskrift påtagligt på så kort tid som sex år. Fallet Nixon är dessutom rätt speciellt. Det rör sig om en person som dels fr o m mitten på januari 1969 blev tvungen att underteckna långt fler - säkert närmare två tiopotenser fler - dokument än vad han hade gjort tidigare, och som i tillägg, när det sista skriftprovet gjordes, var under så starkt emotionellt tryck att det inte skulle vara orimligt att kalla det för reaktiv depression.

Fortsatt gäller att det inte finns någon orsak till att anta att AEH:s namnteckning skulle ha förändrat sig på ett urskiljbart sätt mellan år 2012 och år 2018.
Citera
2020-11-22, 22:54
Medlem
Minnimuss avatar
"NRK har snakket med en rekke personer i kretsen rundt Anne-Elisabeth og Tom Ha*gen. Der får NRK bekreftet at hun søkte om råd. Flere beskriver ekteskapet som turbulent og at det gikk mot slutten."

Foreningsmedlemmene var ikke i kretsen rundt AE og T, så det er altså personer fra flere ulike hold som beskriver ekteskapsproblemer. TH skriver til alt overmål selv i sine dagbøker at ekteskapet har vært vanskelig helt fram til 2018.

Det er derfor ubegripelig hvorfor visse Flashback brukere finner grunn til å benekte det så sterkt. I likhet med THs barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in