Citat:
Ursprungligen postat av
apa123456
Var i manualen är det det står hur man ändrar så att Biden får 1,25 och Trump får 0,75 då? För det har ju varit väldigt viktigt det här att det står i manualen hur man fuskar?
Och hur kommer det sig att den manuella omräkningen i Georgia kom fram till samma resultat, om maskinen viktar rösterna?
Man säkerställer att valarbetare följer reglerna genom att ha valobservatörer.
Sidan 456, 457 och 458 vill jag minnas att jag hörde. Det är faktiskt sant och inget "trams och off topic". Där står hur man ställer om maskinen att vikta rösterna.
Jag vet inte men tror att man då måste tillföra fuskröster och att det är det man noterat när bilar kommit in med tiotusentals eller i vissa fall hundratusentals Bidenröster. De kommer ovikta och med perfekt ifylld ruta ungefär som man har printat ut dem. I andra fall verkar man ha gjort det på plats och då har man inte hunnit kryssa i valsedeln helt och hållet utan bara kryssat presidentkandidaten. Enligt uppgift kan man fylla i 24 röstsedlar per minut om man bara kryssar presidentkandidaten och endast 4 per minut om man fyller i allting. Har man tillfört röster så kommer naturligtvis manuella omräkningen ge samma resultat som första räkningen.
Jag utgår från att man måste göra en audit och se valkuverten och jämföra namnteckningar och ringa upp folk i de fall man misstänker att namnteckningar förfalskats. Hur man därefter kan se vilka röster som faller till vilka kuvert utgår jag från är omöjligt. Misstänker man omfattande valfusk med alla parametrar man väger in så utgår jag från att valet förklaras ogiltigt eller att man får göra om valet i aktuella staten eller countyt.
Det finns ju tydligen hundratals eller tusentals valobservatörer som under ed berättar om att de inte beretts plasts att övervaka valet. Ljuger du om vittna under ed kan det bli 5 års fängelse vill jag minnas.