Citat:
Ursprungligen postat av
Othfanaticos
Omöjligt att diskutera detta. Vad gör Youtube? Tar bort en video? Har någon blivit fängslad AV youtube för att ha lagt upp något? Har någon blivit förföljd AV youtube för att de lagt upp något?
Man kan bli shadowbannad av YouTube om man lägger upp videor om känsliga ämnen eller kommenterar med känsliga åsikter.
Jag är t.ex. shadowbannad, då rekommenderas inte min kanal till folk, det är svårare att hitta mina videor även om man söker efter dem och jag kan heller inte skriva känsliga ord i kommentarer utan att få dem automatiskt borttagna. Om jag ska skriva nationalist eller death måste jag göra om orden och skriva n4tionalist och d3ath för att kommentaren ska bli kvar medan andra kan skriva samma ord utan problem.
Citat:
Ursprungligen postat av
Othfanaticos
Jag begriper det. Läs definitionen här:
https://www.ne.se/uppslagsverk/encyklopedi/l%C3%A5ng/yttrandefrihet
Notera att det står medborgare inte användare.
Den första paragrafen är bra. Den andra paragrafen ser mindre bra ut. Vad som står i regeringsformen är inte definitionen av yttrandefrihet, yttrandefrihet som koncept existerar även utanför Sverige.
Dessutom stämmer inte det som står. Sverige har en viss grad av yttrandefrihet, men om man exempelvis begår hets mot folkgrupp med sina yttranden så får det rättsliga påföljder.
I Sverige hjärntvättas befolkningen till att tro att yttrandefrihet är likställt med "systemet kring yttrandefrihet vi har i Sverige" när yttrandefrihet är ett koncept, om man vill ha en bra definition är det bättre att titta i engelska uppslagsverk.
Därför hör man också hjärndöda fraser som "vi har yttrandefrihet i Sverige bara man följer lagen" när detsamma gäller i exakt alla länder, inkluderat Nordkorea. Riktig 1984-hjärntvätt.