Citat:
Ursprungligen postat av
apa123456
Hur går en sådan audit till? Valsedlarna är väl rimligen anonyma och det går antagligen inte att matcha ett signerat kuvert till en valsedel (USA har precis som vi valhemlighet).
Jag har förstått det som du, och det är därför jag inte riktigt förstår hur auditen ska gå till om Rudy får som han vill. Jag tänker mig att han kan något som jag inte kan, snarare än att Rudy är så blåst att han förväntar sig en omöjlig audit!?
Citat:
Ursprungligen postat av
apa123456
Vad jag förstått (av inlägg i denna tråd, så det kan ju vara totalt nonsens) så matchar man mot ansökningar om poströster eller något sådant? Då kommer man ju även om man hittar fall som inte matchar (någon har röstat i någon annans namn) så kan man ju ändå inte veta hur den röstade och kan inte göra något åt resultatet?
Exakt så - det enda man kan se är ju diskrepansen. Man kan helt enkelt upptäcka att valfusk förekommit (ex. kuvert utan signaturer, för få kuvert, samma signatur flera gånger, m.m.) men det är svårt eller omöjligt att avgöra utsträckningen.
Citat:
Ursprungligen postat av
apa123456
Dvs man kan möjligen visa att fusk har skett, men inte hur det har slagit. Ska man begära omval då, eller vad tänker man sig?
Jag är osäker på detta, det kan vara så att det är det man siktar på, men det har mig veterligen än så länge varit outtalat. Det kan också vara så att det är nästa steg i processen, där man härnäst siktar in sig på att visa att valfusk förekommit - vad som sker där efter får komma sen!?