2020-11-22, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Utlåtande från Trumps "legal team:"

Källa: https://www.donaldjtrump.com/media/statement-from-the-trump-legal-team-on-georgia/
Hur går en sådan audit till? Valsedlarna är väl rimligen anonyma och det går antagligen inte att matcha ett signerat kuvert till en valsedel (USA har precis som vi valhemlighet). Vad jag förstått (av inlägg i denna tråd, så det kan ju vara totalt nonsens) så matchar man mot ansökningar om poströster eller något sådant? Då kommer man ju även om man hittar fall som inte matchar (någon har röstat i någon annans namn) så kan man ju ändå inte veta hur den röstade och kan inte göra något åt resultatet?

Dvs man kan möjligen visa att fusk har skett, men inte hur det har slagit. Ska man begära omval då, eller vad tänker man sig?
2020-11-22, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apa123456
Varför har man under samtlig tidigare fall i domstol undanhållit dessa bevis, om man har dem?

Därför att en utredning tar LÅNG tid. Ibland flera år. Information strömmar in varje dag. Vissa här verkar tro att utredning, rättegång m.m.går på några dagar. Det tar enormt mycket tid att samla in.
2020-11-22, 09:05
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Vid detta laget är det fullkomligt uppenbart att hela spektaklet är ett stort fint exempel på vad som kallas "petitio principii" eller som parafraserad översättning "assuming the conclusion".

"Here is the conclusion. What evidence can we find to support it?"

Trump var väldigt snabb med att hända valfusk. Anklagelserna kom snabbare än något någonsin kunnat ha bevis för valfusk. Att dessutom "bevisens" centrala källa var Trump själv är en stark signal för att Trump hade en slutsats som han därefter försökte understödja, vilket pressar fram desperata bevisförsök. Han kan inte övertyga domstolar. Men han kan övertyga sina mest nitiska följare på sociala medier som accepterar allsköns ad hoc - förklaringar och vad de upplever som indicier med hjälp av sin stora okunskap och sina missförstånd.

Ta ett exempel i annat brottmål. Ponera att min fru har cancer. Hon dör och jag vill absolut inte få världen att tro att det var cancer som dödade henne eftersom jag är en världsledande homeopat som hävdar att jag lyckats bota alla mina patienter från cancer, på sociala medier på liknande övertygande sätt, så säger jag helt enkelt att hon blivit mördad och presenterar samma Frankensteins monster eller smulbord med ad hocs.

Jag och alla mina lojala skulle vara centrum för alla bevis som presenterades och skulle inte få medhåll från någon oberoende part, som mordutredare från polisen.

I verkliga mordfall är det sällan offrets respektive som presenterar bevis. I bästa fall kan de möjligtvis agera vittnen. Polisen och oberoende instansen gör brottsplatsundersökningar och samlar bevis för händelseförloppet och de kommer naturligtvis inte hitta stöd för något mord eftersom hon dog i cancer vilket alla hennes, enligt mig och alla mina krigare på sociala medier, partiska och korrupta läkare entydigt menar.

Där är vi.
Hur orkar du skriva så mycket skit? Trump kom ut direkt och var ytterst besviken trots att han ledde i nyckelstaterna. Han insåg redan då att det förekom valfusk vilket är ytterst allvarligt för vi alla som tror att demokrati är det viktigaste av allt. Vänstern tycker inte demokrati är så viktigt.
2020-11-22, 09:05
Medlem
Citat:
Hur går en sådan audit till? Valsedlarna är väl rimligen anonyma och det går antagligen inte att matcha ett signerat kuvert till en valsedel (USA har precis som vi valhemlighet). Vad jag förstått (av inlägg i denna tråd, så det kan ju vara totalt nonsens) så matchar man mot ansökningar om poströster eller något sådant? Då kommer man ju även om man hittar fall som inte matchar (någon har röstat i någon annans namn) så kan man ju ändå inte veta hur den röstade och kan inte göra något åt resultatet?

Dvs man kan möjligen visa att fusk har skett, men inte hur det har slagit. Ska man begära omval då, eller vad tänker man sig?

Tycker du man kan certifiera ett valresultat om man misstänker att valfusk förekommit??
2020-11-22, 09:06
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Hur går en sådan audit till? Valsedlarna är väl rimligen anonyma och det går antagligen inte att matcha ett signerat kuvert till en valsedel (USA har precis som vi valhemlighet).

Jag har förstått det som du, och det är därför jag inte riktigt förstår hur auditen ska gå till om Rudy får som han vill. Jag tänker mig att han kan något som jag inte kan, snarare än att Rudy är så blåst att han förväntar sig en omöjlig audit!?

Citat:
Vad jag förstått (av inlägg i denna tråd, så det kan ju vara totalt nonsens) så matchar man mot ansökningar om poströster eller något sådant? Då kommer man ju även om man hittar fall som inte matchar (någon har röstat i någon annans namn) så kan man ju ändå inte veta hur den röstade och kan inte göra något åt resultatet?

Exakt så - det enda man kan se är ju diskrepansen. Man kan helt enkelt upptäcka att valfusk förekommit (ex. kuvert utan signaturer, för få kuvert, samma signatur flera gånger, m.m.) men det är svårt eller omöjligt att avgöra utsträckningen.

Citat:

Jag är osäker på detta, det kan vara så att det är det man siktar på, men det har mig veterligen än så länge varit outtalat. Det kan också vara så att det är nästa steg i processen, där man härnäst siktar in sig på att visa att valfusk förekommit - vad som sker där efter får komma sen!?
2020-11-22, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
Självklart måste man separera kuverten från valsedlarna för att bibehålla valhemligheten. Samtidigt måste man spara kuverten så de kan kontrolleras igen. Valkuverten måste också arkiveras så man vet vilken batch av röstsedlar de hör till. Kan man i efterhand konstatera att röstkuvert är illegitima så måste hela batchen av valsedlar ogiltigförklaras. Det är viktigare att inga ogiltiga röster räknas än att alla röster räknas.
Det låter rätt orimligt att hela batchen skulle ogiltigförklaras - då kan man ju lätt sno hela valet genom att ”injicera” falska sedlar i countys där motståndarsidan är stark och få mängder av deras röster ogiltigförklarade. Har du någon (pålitlig...) källa till detta påstående?

Kanske det Trump gjort iofs? Är det därför det är så viktigt att få till denna audit för att hans falska valsedlar ska upptäckas och en massa giltiga bidenröster ska ogiltigförklaras?
2020-11-22, 09:07
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Vid detta laget är det fullkomligt uppenbart att hela spektaklet är ett stort fint exempel på vad som kallas "petitio principii" eller som parafraserad översättning "assuming the conclusion".

"Here is the conclusion. What evidence can we find to support it?"

Trump var väldigt snabb med att hända valfusk. Anklagelserna kom snabbare än något någonsin kunnat ha bevis för valfusk. Att dessutom "bevisens" centrala källa var Trump själv är en stark signal för att Trump hade en slutsats som han därefter försökte understödja, vilket pressar fram desperata bevisförsök. Han kan inte övertyga domstolar. Men han kan övertyga sina mest nitiska följare på sociala medier som accepterar allsköns ad hoc - förklaringar och vad de upplever som indicier med hjälp av sin stora okunskap och sina missförstånd.

Ta ett exempel i annat brottmål. Ponera att min fru har cancer. Hon dör och jag vill absolut inte få världen att tro att det var cancer som dödade henne eftersom jag är en världsledande homeopat som hävdar att jag lyckats bota alla mina patienter från cancer, på sociala medier på liknande övertygande sätt, så säger jag helt enkelt att hon blivit mördad och presenterar samma Frankensteins monster eller smulbord med ad hocs.

Jag och alla mina lojala skulle vara centrum för alla bevis som presenterades och skulle inte få medhåll från någon oberoende part, som mordutredare från polisen.

I verkliga mordfall är det sällan offrets respektive som presenterar bevis. I bästa fall kan de möjligtvis agera vittnen. Polisen och oberoende instansen gör brottsplatsundersökningar och samlar bevis för händelseförloppet och de kommer naturligtvis inte hitta stöd för något mord eftersom hon dog i cancer vilket alla hennes, enligt mig och alla mina krigare på sociala medier, partiska och korrupta läkare entydigt menar.

Där är vi.

Petitio principii är cirkelslut, t.ex: Rudy är bög, det vet jag eftersom han gillar killar.

Eller:

- Det har röstfuskats.

HUR vet du?

- för att demokraterna har fuskat.

Typ man använder slutsatsen som stöd för slutsatsen.

Det du pratar om är något annat. Men skrit samma.
2020-11-22, 09:09
Medlem
Citat:

Man kan inte/ får inte certifiera ett valresultat om man misstänker valfusk. Vad man vill göra nu är att hafsa igenom valet för att utse elektorer och installera en president. Det är Demokraternas taktik. Det förstår alla att t ex Supreme Court kan ALDRIG legitimera ett val om det kommer in otroliga uppgifter om valfusk som också kan bevisas. Misstänker man valfusk så måste detta utredas. Då kan man inte installera en president om massivt valfusk utreds.
2020-11-22, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Nu är väl PA i stort sett klar då Trumpteamet fick en avhyvling som hette duga av den federale domaren.
Var är bevisen. Alla ropar efter bevisen. Att man dessutom går till domstol med undermåligt underbyggda argument vrekar mer än konstigt. Är det en spelat strategi inför det oundvikliga nederlaget kanske, att man vet att det är l´kört men att en liten spelad slutstrid nu pågår för att lugna dom mest lättlurade trumpfansen och ge sken av man faktiskt tog striden. För många väljare tror ju tyvärr fortfarande på ett omfattande organiserat valfusk även om dito majoriteten tack och lov inte gör det.

Och att "demente" Biden vann såpass överlägset mot Trump och nu är den alla riktar sina blickar mot känns utan tvivel i själen hos okritiska och lättmanipulerade Trumpväljare det förstår t.om jag.
Det var väntat då det var en liberal domare som avslog det. Vad jag förstod det så lade man heller inte ned extremt mycket tid på det då man visste att det skulle hända. Hela avsikten är/var att ta det vidare till US courts of appeals och så småningom till Supreme Court of the US för att vinna där. Det är naturligtvis ingen garanti att domarna i SCOTUS går på deras linje, men då det har konservativ majoritet så är chanserna goda om man kan presentera ett bra case. Jag tror att Trump kan vinna PA. Det är nog de andra staterna som kan bli svåra.
2020-11-22, 09:11
Medlem
Citat:
Det låter rätt orimligt att hela batchen skulle ogiltigförklaras - då kan man ju lätt sno hela valet genom att ”injicera” falska sedlar i countys där motståndarsidan är stark och få mängder av deras röster ogiltigförklarade. Har du någon (pålitlig...) källa till detta påstående?

Kanske det Trump gjort iofs? Är det därför det är så viktigt att få till denna audit för att hans falska valsedlar ska upptäckas och en massa giltiga bidenröster ska ogiltigförklaras?

Trump har hela tiden sagt att endast LEGALA röster skall räknas. Det har inte skett i t ex Georgia.
2020-11-22, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Hur orkar du skriva så mycket skit? Trump kom ut direkt och var ytterst besviken trots att han ledde i nyckelstaterna. Han insåg redan då att det förekom valfusk vilket är ytterst allvarligt för vi alla som tror att demokrati är det viktigaste av allt. Vänstern tycker inte demokrati är så viktigt.
Han tjatade ju om valfusk flera månader innan valet. Han visste att räkningen skulle gå som den gjorde (stora städer och poströster, med demokratisk övervikt, räknas färdigt sist), och han utnyttjade det och krattade för cirkusen under låååång tid...
2020-11-22, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Man kan inte/ får inte certifiera ett valresultat om man misstänker valfusk. Vad man vill göra nu är att hafsa igenom valet för att utse elektorer och installera en president. Det är Demokraternas taktik. Det förstår alla att t ex Supreme Court kan ALDRIG legitimera ett val om det kommer in otroliga uppgifter om valfusk som också kan bevisas. Misstänker man valfusk så måste detta utredas. Då kan man inte installera en president om massivt valfusk utreds.
Så syftet är enbart att jävlas med Biden alltså?
(Resultatet i Georgia är ju för övrigt redan certifierat, så...)
Senast redigerad av apa123456 2020-11-22 kl. 09:17.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in