2020-11-22, 02:57
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JompaSE
När kommer man kunna köpa en ps5 utan förbokning tror ni?

Tidigast i sommar, PS5 har mer förbeställningar och köp än vad PS4 hade under exakt samma tidsperiod, inkluderar man detta ovanpå pandemin som gör att produktionen går åt helvete så bör konsollen börja krypa ut på den normala marknaden runt juni eller juli 2021
Citera
2020-11-22, 02:59
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Haha, vad i hela friden ska folk med 8K-upplösning till, ska de spela PS5 på en biograf?
Synd att PS5 ännu inte stödjer 1440p native. Är en närmast optimal uppgradering från 1080p, bildkvaliteten blir knivskarp på de skärmstorlekar man spelar på upp till TV-storlek, och det blir så mycket mer råkraft över till att rendera mer avancerad grafik så man faktiskt kan märka skillnad jämfört med PS4 än om man maniskt pushar till 4K.

Biografer kör på 2K (det är därför det pratas om att skippa 4k på bio och eventuellt gå över till VR bio då biograferna halkar efter så jävla mycket), det har börjat komma TV och Datorskärmar som är 8K nu så det är "futureproofing" om något.
Citera
2020-11-22, 05:08
Medlem
8K är ju ett skämt med tanke på att det finns noll innehåll. Finns det ens spel som är 4K? Knappast. Det är bara uppskalat innehåll. Jag kollar själv mycket på 4K film (UHD på skivor) och inte ens då får man riktigt 4K utan ofta bara uppskalat. Allt cgi är renderat i HD och uppskalat till 4K. Den dagen datagrafik görs i 4K kan man börja prata om 8K.
Citera
2020-11-22, 05:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Skämtar du?!
Har du handlat där eller vad gör att butiken som har funnits i flera år skulle vara bluff? Andra butiker har tagits upp i tråden också men man får kanske bara diskutera de som du känner till

Den där hemsidan LYSER ju problem, skulle heller aldrig köpa något från en sådan rörig sida, ser du inte hur det ser ut?!
Citera
2020-11-22, 05:41
Medlem
GormDenGamles avatar
Kameran man kan köpa till; går det att använda Skype eller något liknande till PS5 och kommunicera genom detta vis?
Citera
2020-11-22, 05:59
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Kameran man kan köpa till; går det att använda Skype eller något liknande till PS5 och kommunicera genom detta vis?

Det ska finnas ett inbyggt program i maskinen för det, det är åtminstone så jag har förstått viss marknadsföring
Citera
2020-11-22, 06:07
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det ska finnas ett inbyggt program i maskinen för det, det är åtminstone så jag har förstått viss marknadsföring

Okej. Tack!
Du vet inte vad för program?
Citera
2020-11-22, 06:09
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Okej. Tack!
Du vet inte vad för program?

Deras egna inbyggda, Skype ägs av Microsoft så det finns bara på Xbox och PC även om det troligen inte används på PC längre med tanke på att det har ett sämre rykte än Teamspeak
Citera
2020-11-22, 06:15
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Deras egna inbyggda, Skype ägs av Microsoft så det finns bara på Xbox och PC även om det troligen inte används på PC längre med tanke på att det har ett sämre rykte än Teamspeak

Men går det då att använda från PS5 till en dator?
Citera
2020-11-22, 06:21
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Men går det då att använda från PS5 till en dator?

Tror inte det, PS5 kör USB-C rakt igenom (tror jag) så du behöver i förstahand ha en adapter eller en USB-C hona i datorn till och börja med
Citera
2020-11-22, 06:21
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Tror inte det, PS5 kör USB-C rakt igenom (tror jag) så du behöver i förstahand ha en adapter eller en USB-C hona i datorn till och börja med

Det jag menade, var om jag kunde använda kameran till att kommunicera med någon på en PC.
Citera
2020-11-22, 06:26
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Det jag menade, var om jag kunde använda kameran till att kommunicera med någon på en PC.

Då var det jag som missförstod dig, chansen för det är väldigt liten även när det är Crossplay spel, om du ändå har planerat att skaffa kameran och har en USB-C konverteringskabel så skadar det inte o pröva
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in