2020-11-22, 00:09
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Nettopp, men en del av poenget med FB er at man kan poste rykter og udokumenterte opplysninger.

Ja i den här tråden är ett rykte alltid osant tills det finns i tidningen, i andra trådar finns det ett rykte tills det antingen bekräftas eller nekas
Citera
2020-11-22, 00:28
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Hun må ha fått den infoen av TH før han dro på jobb, eller av en av de andre hun snakket med på morgenen.
Hun må selvfølgelig ikke det, alt tyder på at det ikke var hun som sendte den selv, ettersom hun 14 minutter tidligere snakket om hytteturen med lønn og ikke nevnte noe om utsettelse.

TH gjør seg selv som mistenkt ved å late som om hytteturen gikk som planlagt hvis han hadde avtalt noe annet med AE, fordi han risikerte at hun hadde sendt melding eller snakket med noen om dette.
Citera
2020-11-22, 00:33
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Det var en strek i regninga for politiet, de hadde sikkert ikke regna med VG skulle følge opp disse lekkasjene. Jeg mener politiet bevisst lekker til media. Jeg kan ikke påstå politiet bevisst juger, men de unngår jo bevisst å informere leserne om at det kan finnes forklaringer på det som ved første øyeblikk kan virke veldig mistenkelig. PÅ den måten skaper de et bilde av at TH er skyldig, og media stiller omtrent ikke kritiske spørsmål. Og de vet samtidig at det er veldig begrenset hva SH kan uttale seg om.
Dette er jo en gedigen forhåndsdømming. Akkurat som i saken med fetteren til Bir*gitte Tengs, og i saken mot Vig*go Kristian*sen.

I denne saken tror jeg årsaken ligger i at saken står veldig svakt, og politiet føler selvsagt et veldig press fra publikum. Da er det lett å røre litt rundt i gryta, ved å lekke "sensajonelle" opplysninger, som de har ruget på veldig lenge.
Jeg tenker da på saken med vitnene fra denne foreningen. Og saken med disse kortene med hilsener, som fungerte som lynavleder etter fadesen med de slettede anropene. Alt dette dryppes med jevne mellomrom, og formålet er å signalisere at det hele tiden dukker opp "nye saker som peker mot TH".

Så lenge de kan holde på denne måten, er det jo helt naturlig den jevne leser bli overbevisst om at TH er skyldig. Når politiet mener det, så tror vel også leserne dette. Det er jo først ved å følge med på forskjellige nettforum, at man kan oppdage at det som ser helt opplagt ut, kanskje ikke er så opplagt likevel.
Det var en bruker som kalte meg "politihater". Det stemmer ikke. Jeg er kritisk, men det synes jeg man må være mot alle autoriteter. Se bare på saken med Estonia, som sank 28.september 1994. Hvis du har sett dokumentarserien, så er det opplagt at myndighetene har holdt befolkningen og de etterlatte for narr.
Politiet gjorde en veldig solid jobb i saken mot E*rik Jense* . Det som var oppsiktsvekkende der, var jo at politiet i Asker og Bærum hadde mistanke mot Cap*elen og Jense* i maange år, mens politiet Oslo fremstod som uvitende om dette omtrent like lenge

Tror du at E*pen og V*ggo er uskyldige?
Citera
2020-11-22, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Hun må selvfølgelig ikke det, alt tyder på at det ikke var hun som sendte den selv, ettersom hun 14 minutter tidligere snakket om hytteturen med lønn og ikke nevnte noe om utsettelse.

TH gjør seg selv som mistenkt ved å late som om hytteturen gikk som planlagt hvis han hadde avtalt noe annet med AE, fordi han risikerte at hun hadde sendt melding eller snakket med noen om dette.

Jeg tror at SMS`en ble sendt før GM var inne i boligen for det er høl i huet at TH`s GM skulle sende en SMS som sier det motsatte av hva han selv påstår.
Citera
2020-11-22, 00:43
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Jeg tror at SMS`en ble sendt før GM var inne i boligen for det er høl i huet at TH`s GM skulle sende en SMS som sier det motsatte av hva han selv påstår.
Mulig, men han må jo ha tenkt på muligheten for at en sånn beskjed ble videresendt? Det gikk tross alt 8 minutter fra han reiste til sms ble sendt.
Citera
2020-11-22, 00:49
Medlem
Citat:
Mulig, men han må jo ha tenkt på muligheten for at en sånn beskjed ble videresendt? Det gikk tross alt 8 minutter fra han reiste til sms ble sendt.

Noe har iallefall gått galt, det er helt opplagt.
Citera
2020-11-22, 00:57
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Noe har iallefall gått galt, det er helt opplagt.
Ja, det skal være sikkert og visst, ikke så rent lite heller.
Citera
2020-11-22, 01:03
Medlem
Citat:
Ja, det skal være sikkert og visst, ikke så rent lite heller.

Og det tyder i mine øyne på at det ikke var TH personlig som utførte drapet, det var noen andre inne i bildet. Og det tyder andre spor på også.
Citera
2020-11-22, 01:31
Medlem
Citat:
Da mener du altså at AE selv sendte sms 09.10? For TH var vel i kamerasonen på Futurum da... (Edit: eller bilen hans ihvertfall)

Man kan vel trygt si at den som sendte den mld var 100% klar over at det ikke ble noe hyttetur på AE, og jeg tror det var en annen kvinne som sendte den.
Jeg skulle ønske en hadde litt info om alibi til presten, så jeg kunne få dette ut av hodet.
Om jobben hennes var feltprest så er det vel naturlig å tro at hun var hjemme og passet småbarn da hun ikke var i felten. Jeg tror mr B har skjønt fra barna at mamma ikke var hjemme hele denne dagen, og han har fått sterk mistanke om hva som kan ha skjedd og derfor reist fra familien sin i den verste krisa jeg kan tenke meg.
Senast redigerad av Lurenskog 2020-11-22 kl. 01:33.
Citera
2020-11-22, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
det är förmodligen nästan hälften av problemet med en tråd sanning, det kan vara sant eller inte sant vem vet...

Ja, det stemmer det, Nøtteliten. I dette tilfellet er det kun fantasien som setter grenser. Man utveksler PMer, og blir enige seg i mellom. Valget var antakelig ikke så vanskelig, "nullet" var nok det mest nedverdigende kallenavnet man kunne enes om. Det er innnlysende at man ikke kunne bruke "pusen", bare for å ta et eksempel.
Citera
2020-11-22, 02:00
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls

Ja, det stemmer det, Nøtteliten. I dette tilfellet er det kun fantasien som setter grenser. Man utveksler PMer, og blir enige seg i mellom. Valget var antakelig ikke så vanskelig, "nullet" var nok det mest nedverdigende kallenavnet man kunne enes om. Det er innnlysende at man ikke kunne bruke "pusen", bare for å ta et eksempel.

Det jag inte förstår om smeknamnet är varför lägga så mycket tid på det om man inte tycker om att använda det, eller inte håller med om att det är rätt,
för min del kommer jag inte att ta ställning till det namnet av den anledningen att det inte intresserar mig...
om alla som tycker att det inte bör användas av någon anledning inte använder det, så kan de som tror att de kan eller borde använda det göra det...
Citera
2020-11-22, 02:36
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
SMS 0910 ble sendt fra telefonen til AE, og den ble etter hva jeg tror brukt av andre til å ringe og sende sms etter 0856.

Det var ju vänligt att de ställde in hytteturen då. De borde ju veta att det inte skulle bli någon...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in