2020-11-21, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
De hade det i Denver. Men stängde plötsligt nyligen. Liksom kontoret i Toronto. Senast jag hörde det var från Sidney Powell hos Glenn Beck häromdagen, du har nog sett det redan men länkar ändå:

https://www.glennbeck.com/radio/lawyer-sidney-powell-says-trump-team-has-massive-evidence-lawsuits-coming-soon

Vet inte vart de har flyttat, kanske många som undrar samma sak. Vet ej. Något jag skulle vilja veta är var Eric Coomer är någonstans och vad han tänker om den här uppståndelsen.

Sidney Powell sade i intervju att han var försvunnen.
2020-11-21, 22:09
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bitamin-CE
Och då återstår omval eller ogiltigförklara allt om det finns för mycket.
Nej, det finns inget juridiskt stöd för såna åtgärder varken i konstitutionen eller andra lagar.

Det som återstår är att acceptera valresultatet och fundera på hur man i framtiden kan göra valet ännu säkrare.
2020-11-21, 22:10
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Ytterkuverten finns kvar, så man kan verifiera antalet. Men om man upptäcker att ett ytterkuvert t.ex. har en signatur som inte matchar så kan man inte ogiltigförklara den rösten.

Ja där är vi överens, och kuverten ska sedan finns kvar om det blir en omräkning och inte bara en omräkning på antalet röster.
2020-11-21, 22:15
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Sidney Powell sade i intervju att han var försvunnen.
Oj, det har jag missat. Sa hon det i samma program? Läste för ett antal dagar sedan att han var efterlyst men aldrig sett någon bekräftelse på det sedan, så har tvivlat på det.
2020-11-21, 22:15
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Nej, det finns inget juridiskt stöd för såna åtgärder varken i konstitutionen eller andra lagar.

Det som återstår är att acceptera valresultatet och fundera på hur man i framtiden kan göra valet ännu säkrare.

Det fungerar inte så om presidenten inte ger sig, då är det helt andra regler som börja gälla. Men i slutändan är det antalet stater som har en röst vardera som ska rösta på sin president.
Vem vinner då? Tr....
Jag vet att det är svårt att förstå men de som skrev konstitutionen visste att det kan förekomma valfusk, det är som en liten säkerhetsventil emot valfusk.
Senast redigerad av Lyckligagatanden 2020-11-21 kl. 22:20.
2020-11-21, 22:24
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Trumps tal på valkvällen: Kolla in 8.33 in i talet där han nämner att han inte vill se någon smyga in röstsedlar Kl 4 på morgonen. Precis detta hände ( 03.42) i Wisconsin där det kom in 143 000 röster för Biden.

Kolla även ” reporting”. I Georgia är 94 % räknade och Trump leder med 4.3 %.
I Wisconsin leder Trump med 4,9 % när 91 % är räknade.

https://www.c-span.org/video/?477710-1/president-trump-remarks-election-status

Jag tror inte "reporting" innebär räknade utan 95% counties som meddelat resultat?
2020-11-21, 22:25
Medlem
Nixters avatar
Misstänkta falska sedlar läggs åt sidan.
Milwaukee, WI

https://mobile.twitter.com/JackPosobiec/status/1330190578315907074
2020-11-21, 22:29
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apa123456
En manuell räkning är en räkning, precis som en maskinell räkning. Den bevisar inte att inga falska valsedlar fanns, men den bevisar att maskinen räknade rätt, om man når samma resultat (vilket man gjorde).
Ja, givet att det var ren handräkning, vilket fanns olika bud om och olika texter gav olika svar på, men så verkar vara fallet.

Citat:
Ursprungligen postat av apa123456
Min poäng är att det är fullständigt meningslöst (och extremt osannolikt, även om man tror på fusk) att fuska på det sätt som många i tråden påstår - både med den maskinella räkningen och seden ”täcka upp” med falska valsedlar. Har man falska valsedlar är det ju bara att räkna dem från början, finns ingen poäng med att också manipulera mjukvaran - ger en massa merarbete och större risk för upptäckt. Om det skulle vara så att man ville fuska.
Ja, det är trivialt. Därför sjönk min tro på att Trump hade ett case när han började twittra om Dominion. På samma sätt är Giulianis hypoteser från presskonferensen mer realistiska än Powells. Att det skett valfusk i samma städer som BLM och Antifa bränner och plundrar i är ingen högoddsare. Frågan är om omfattningen räcker för att påverka valutgången.
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Jag tror inte "reporting" innebär räknade utan 95% counties som meddelat resultat?

Men då kan väl inga countys rapportera på valdagen i och med poströster och overseas? Jag har också förstått det som räknade men jag är inte säker på hur det ligger till.
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Misstänkta falska sedlar läggs åt sidan.
Milwaukee, WI

https://mobile.twitter.com/JackPosobiec/status/1330190578315907074

Då vinner trump Wisconsin
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Oj, det har jag missat. Sa hon det i samma program? Läste för ett antal dagar sedan att han var efterlyst men aldrig sett någon bekräftelse på det sedan, så har tvivlat på det.

Man kan funderar varför inte en sån person är intagen för förhör, visst är det skumt?
Vart är FBI när man behöver dem och vart är Laptop from Hell, varför är det så tyst?
2020-11-21, 22:35
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Då vinner trump Wisconsin

När första dammen bryter kommer detta ta en fart vi inte sett tidigare...
Då vet de som sitter och skyddar detta just nu att de kan komma att få 20års fängelse.

Just nu är råttorna mycket nära att lämna skeppet, i vartfall en bra del av dem.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in