Citat:
Ursprungligen postat av
z-z-z
Det kan jo kanskje ha vært slik som du skrev. En annen ting jeg tenker på er at det var forandringer forholdsvis kort tid før forsvinningen:
AE hadde begynt å jobbe igjen på Futurum noen måneder før forsvinningen.
AE hadde gått ut av et styre (var det i 2018 eller i 2017) hvis jeg husker rett? Var dette etter AE's eget ønske?
AE ville slutte i foreningen.
Vedlikeholdsarbeid på og i huset i S4.
Den forrige hunden måtte avlives på våren 2018. Ny valp kort tid før forsvinningen.
Valpen ga henne mye glede etter at vi måtte avlive den forrige hunden på våren dette året, noe hun tok tungt, sier Tom Hagen.
https://www.nrk.no/norge/vitner-kontaktet-politiet-_-trodde-ikke-pa-at-anne-elisabeth-var-bortfort_-1.15252509
Det var kanskje andre forandringer som det har stått om i artikler, men som jeg ikke husker nå?
Kanskje noen av dere som har oversikt, kan liste opp forandringer?
En liste over ulike hendelser som omhandler AEH i tiden før forsvinningen. Basert på informasjon fra media. (kan være mer som ikke er med her):
- AEH bestille håndverkere (informasjon fra media og HHB2's klageskriv)
- AEH bestille elektriker
- Meldte seg inn i Facebook-gruppe på Gjøvik
- Gjorde internett søk som omhandlet skilsmisse
- Anskaffet ny valp
- Sendte SMS til veninne om at ekteskapet gikk mot sluttet. Venninne forklarte dette til politiet.
- Personer som kjente AEH fra foreningsarbeid mente AEH virket ute av seg og at TH kunne ha hatt en rolle i konas forsvinning, og at motivet var ekteskapsproblemer.
- "Eng*m møtte AEH i september, til en kopp kaffe. Da var hun helt vanlig. Jeg tenkte på det i etterkant. Vi pratet som vanlig, om våre liv og om familien. Om det var noe feil hadde hun sagt det
-Est*her forklarte at AEH gledet seg til hytteturen og at AEH virket lykkelig
- AEH avtalte med TH at han skulle ringe etter ca 1 time for å diskutere detaljer angående hytteturen
- AEH forklarte lønnsansatt at hun var tvilende til at hun kom på jobb den dagen
- AEH sendte SMS til datter - hytteturen var avlyst/utsatt og at hun kunne sitte barnevakt
- AEH ringte sønnen - barnevakt / lønn / halloween
I tiden etter forsvinningen:
- AEH's helseopplysninger ble oppgitt i kryptert e-post - TH betalte løsepenger