2020-11-21, 21:32
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Historisk sett så har politiet i Norge en heller skremmende historie med å gjemme sentral informasjon i 0-dokumenter

ja de har helt klart haft sina förluster i skogen med avseende på den mappen, men 0-dokument ärjo en typ av mapp där det som inte är intressant hamnar, och det här är en mapp där saker inte nämns av polisen, så att nrk har tillgång till det nu och polisen använder information därifrån i domstol är något som blir ett löjligt uttalande...
Citera
2020-11-21, 21:34
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Hvorfor?

för att han är advokat och om han inte hade gjort det, kunde han ansöka till Nav nästa dag ...
Citera
2020-11-21, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
ja de har helt klart haft sina förluster i skogen med avseende på den mappen, men 0-dokument ärjo en typ av mapp där det som inte är intressant hamnar, och det här är en mapp där saker inte nämns av polisen, så att nrk har tillgång till det nu och polisen använder information därifrån i domstol är något som blir ett löjligt uttalande...

I Norge så har sentral informasjon fra etterforskningen dessverre en lei tendens til å havne blant 0-dokumentene, ikke uten grunn mtp muligheten for innsyn
Citera
2020-11-21, 21:36
Medlem
Citat:
för att han är advokat och om han inte hade gjort det, kunde han ansöka till Nav nästa dag ...

Politiet hadde ingen sterk sak ref huset, derfor fikk de heller ikke holde på det så lenge som de ønsket
Citera
2020-11-21, 21:39
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Det kan jo kanskje ha vært slik som du skrev. En annen ting jeg tenker på er at det var forandringer forholdsvis kort tid før forsvinningen:
AE hadde begynt å jobbe igjen på Futurum noen måneder før forsvinningen.
AE hadde gått ut av et styre (var det i 2018 eller i 2017) hvis jeg husker rett? Var dette etter AE's eget ønske?
AE ville slutte i foreningen.

Vedlikeholdsarbeid på og i huset i S4.

Den forrige hunden måtte avlives på våren 2018. Ny valp kort tid før forsvinningen.

Valpen ga henne mye glede etter at vi måtte avlive den forrige hunden på våren dette året, noe hun tok tungt, sier Tom Hagen.
https://www.nrk.no/norge/vitner-kontaktet-politiet-_-trodde-ikke-pa-at-anne-elisabeth-var-bortfort_-1.15252509

Det var kanskje andre forandringer som det har stått om i artikler, men som jeg ikke husker nå?

Kanskje noen av dere som har oversikt, kan liste opp forandringer?
En liste over ulike hendelser som omhandler AEH i tiden før forsvinningen. Basert på informasjon fra media. (kan være mer som ikke er med her):

- AEH bestille håndverkere (informasjon fra media og HHB2's klageskriv)

- AEH bestille elektriker

- Meldte seg inn i Facebook-gruppe på Gjøvik

- Gjorde internett søk som omhandlet skilsmisse

- Anskaffet ny valp

- Sendte SMS til veninne om at ekteskapet gikk mot sluttet. Venninne forklarte dette til politiet.

- Personer som kjente AEH fra foreningsarbeid mente AEH virket ute av seg og at TH kunne ha hatt en rolle i konas forsvinning, og at motivet var ekteskapsproblemer.

- "Eng*m møtte AEH i september, til en kopp kaffe. Da var hun helt vanlig. Jeg tenkte på det i etterkant. Vi pratet som vanlig, om våre liv og om familien. Om det var noe feil hadde hun sagt det

-Est*her forklarte at AEH gledet seg til hytteturen og at AEH virket lykkelig

- AEH avtalte med TH at han skulle ringe etter ca 1 time for å diskutere detaljer angående hytteturen

- AEH forklarte lønnsansatt at hun var tvilende til at hun kom på jobb den dagen

- AEH sendte SMS til datter - hytteturen var avlyst/utsatt og at hun kunne sitte barnevakt

- AEH ringte sønnen - barnevakt / lønn / halloween

I tiden etter forsvinningen:

- AEH's helseopplysninger ble oppgitt i kryptert e-post - TH betalte løsepenger
Citera
2020-11-21, 21:39
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
I Norge så har sentral informasjon fra etterforskningen dessverre en lei tendens til å havne blant 0-dokumentene, ikke uten grunn mtp muligheten for innsyn

Ja, men förstår du vad en sådan mapp är och dess användning?
för från det du skriver verkar det inte så...
Citera
2020-11-21, 21:43
Medlem
Citat:
Ja, men förstår du vad en sådan mapp är och dess användning?
för från det du skriver verkar det inte så...

Den må du nesten utdype
Citera
2020-11-21, 21:43
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Politiet hadde ingen sterk sak ref huset, derfor fikk de heller ikke holde på det så lenge som de ønsket

att denna hussökning var så omfattande och långvarig säger allt,
om SH haft någon möjlighet att förhindra det i början skulle han ha använt det eller varit en dålig advokat...
Citera
2020-11-21, 21:49
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Den må du nesten utdype

Mitt sista försök :
en 0-mapp är för icke-information, den är inte en mapp som används i domstol eller ovanför media, frågan jag svarade och mitt svar som du svarade och citerade handlade om media och domstolen...
dvs Nrk har inte tillgång till 0-mappar....
Citera
2020-11-21, 21:51
Medlem
Citat:
Mitt sista försök :
en 0-mapp är för icke-information, den är inte en mapp som används i domstol eller ovanför media, frågan jag svarade och mitt svar som du svarade och citerade handlade om media och domstolen...
dvs Nrk har inte tillgång till 0-mappar....

I teorien, ja
I Norge, nei.
Citera
2020-11-21, 21:54
Medlem
Citat:
att denna hussökning var så omfattande och långvarig säger allt,
om SH haft någon möjlighet att förhindra det i början skulle han ha använt det eller varit en dålig advokat...

Politiet ønsket i utgangspunktet å beslaglegge huset i totalt 6mnd. At de fikk innvilget de første 3 er alt annet enn overraskende mtp alvorlighetsgraden av forbrytelsen og at huset er åstedet, retten vil selvsagt legge forholdene til rette for at politiet skal få gjort det de oppfatter som nødvendige undersøkelser. Når de så søker om 3 nye mnd, så viser det seg at politiet tilnærmet ikke har vært i huset og at de selvsagt ikke har gjort noen nye funn heller, ergo var det slutt på tålmodigheten og de fikk bare beholde huset i 1 mnd, 2 mindre enn de ønsket.
Citera
2020-11-21, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Venninnen Liv har også uttalt seg om sitt siste møte med AEH

"Eng*m forteller at hun sist var i kontakt med venninna i oktober i fjor (Okt. 2018). Da sendte hun Anne-Elisabeth en melding, uten å få svar. Sist hun derimot møtte venninna var i september, til en kopp kaffe.
Da var hun helt vanlig. Jeg tenkte på det i etterkant. Om hun sa noe spesielt som jeg kanskje burde ha fanget opp. Men nei, det var ikke noe uvanlig. Vi pratet som vanlig, om våre liv og om familien. Om det var noe feil hadde hun sagt det. En kunne lett se på henne om noe var feil. Det blir sånn når man lærer å kjenne noen godt, sier Eng*m".
Det siste møtet er det siste møtet.

Verken mer eller mindre.

Det underbygger at hun ikke forsvant frivillig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in