2020-11-21, 20:53
Avslutad
Ja veckorna rusar iväg snart är det återigen dags att höra julmusiken spela i butiker på radio och kanske i hemmet .

När tycker ni det är okej att börja lyssna på julmusik ? Från första advent ? Från början av november ? Aldrig ? Blir ni irriterade/glada att höra julmusik innan första advent ?

Har ni börjat sätta igång jullåtarna redan nu?

När tycker ni det är okej för radio/butiker/anhöriga att börja spela julmusik? När sätter ni igång julmusiken o

Värsta/bästa exempel när folk/butiker/radio börjat för tidigt med julmusiken ?
Citera
2020-11-21, 20:57
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av americandadfan

Första advent ser jag som en bra riktlinje.

I år tror jag det kommer bli värre än vanligt. Butiker och människor behöver positiv stämning.
Citera
2020-11-21, 21:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Första advent ser jag som en bra riktlinje.

I år tror jag det kommer bli värre än vanligt. Butiker och människor behöver positiv stämning.

Håller med , skulle säga att jag brukar nog köra igång då. Gillar att ladda ner julradio på mobilen . Men de som börjar köra julmusik i typ slutet av oktober /början av nov är ju tokiga.
Senast redigerad av americandadfan 2020-11-21 kl. 21:03.
Citera
2020-11-21, 21:02
Bannlyst
En dag före jul är okej men inte en jävla månad före.
Citera
2020-11-21, 21:08
Bannlyst
En vecka före Jualfton och sen får man vänta 51 veckor tills nästa gång.
Citera
2020-11-21, 23:19
Medlem
Jag går inte in i butiker som spelar julmusik.
(Vilket gör att jag inte kan handla något i fysisk butik på hela december...)
Citera
2020-11-21, 23:25
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Det beror på vilken.
Är det pogues eller dropkick Murphys finns det ingen tidsgräns. Är det Mariah Carey så är aldrig rätt svar och just d får spelas en (1!) gång om dagen från lucia.
Citera
2020-11-21, 23:37
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Julmusik är wasted om den spelas före 22:a december eller efter 26:e december. Them's the rules.
Citera
2020-11-21, 23:42
Medlem
HeyHumphreys avatar
NEJ!

Inte en sablans dag innan första advent.. Att kommersen gör det redan i september är bara tecken på själlöshet, vill du göra dem sällskap? Gå nu och begrunda dit liv.
Citera
2020-11-21, 23:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av americandadfan
Ja veckorna rusar iväg snart är det återigen dags att höra julmusiken spela i butiker på radio och kanske i hemmet .

När tycker ni det är okej att börja lyssna på julmusik ? Från första advent ? Från början av november ? Aldrig ? Blir ni irriterade/glada att höra julmusik innan första advent ?

När tycker ni det är okej för radio/butiker/anhöriga att börja spela julmusik? När sätter ni igång julmusiken o

Värsta/bästa exempel när folk/butiker/radio börjat för tidigt med julmusiken ?
Butikernas ledning är infiltrerade av aktivister som vill bryta ned svenska traditioner, dvs trötta ut svensken på det som kan få hen att känna samhörighet med landsfränder och sina anfäder.
Citera
2020-11-22, 00:28
Medlem
Trollfeeders avatar
Första advent borde det vara. Denna julhets börjar alldeles för tidigt.
Citera
2020-11-22, 06:18
Medlem
Thunderhorses avatar
Jag tycker det är okej att spela julmusik i butiker inom december, men tycker synd om de som jobbar där och tvingas höra på det 8h om dagen. Men där hemma får man väl höra på julmusik fast på midsommar om man känner för det .
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in