2020-11-21, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
"NRK er også kjent med at Anne-Elisabeth Hagen fortalte et av ekteparets barn at hun ville slutte i foreningen."
https://www.nrk.no/norge/vitner-kontaktet-politiet-_-trodde-ikke-pa-at-anne-elisabeth-var-bortfort_-1.15252509

Dette er altså i følge av ett av barna, ikke AEH naturligvis.

Dette kan like gjerne øke sannsynligheten for at minst ett av barna var involvert, da dette kan være en løgn som spres i fellesskap med TH.

Barnas oppførsel - i alle fall den som fremkommer - er merkelig, nesten mistenkelig. Egentlig det rareste med denne saken.

Hvis de tror moren deres er kidnappet, hvorfor har de ikke vært særlig interessert i å få henne trygt hjem?
Citera
2020-11-21, 17:37
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
"Politiet mener at Anne-Elisabeth Hagen 9. oktober i 2018 deltok på et møte i Lørenskog med flere personer. "

"Personer som deltok har til politiet fortalt at de i ettertid satt igjen med flere spørsmål: Hvorfor var hun ikke med lenger? Hvorfor forsvant hun plutselig?
Ingen hadde hørt noe fra henne, har noen av dem forklart i avhør."

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/R999aA/vitner-anne-elisabeth-hagen-virket-fortvilet-foer-forsvinningen

Det kan høres ut som at AE ikke fortalte på møtet om at hun skulle slutte å komme på de møtene.

"...Summen av det Anne-Elisabeth Hagen skal ha sagt til dem kort tid før forsvinningen, gjorde at de hadde liten tiltro til teorien om bortføring. Hun virket ute av seg. De mente Tom Hagen kunne ha hatt en rolle i konas forsvinning, og at motivet var ekteskapsproblemer. Det får NRK opplyst.
– Hun skulle slutte.
Dette stiller Tom Hagen seg undrende til. Han svarer slik på vitnenes uttalelser til politiet.
– Jeg har ikke blitt konfrontert med dette før nå. Det disse personene trolig ikke vet, er at hun skulle slutte i foreningen. Men hun gruet seg til å si det."

https://www.nrk.no/norge/vitner-kontaktet-politiet-_-trodde-ikke-pa-at-anne-elisabeth-var-bortfort_-1.15252509

TH sa her at de personene trolig ikke vet at hun skulle slutte i foreningen.

vem du berättar saker för varierar från person till person, men om man tycker att det ena här måste vara sant och den andra osant är det nog lika konstigt att hon bara berättade det för ett av barnen när hon beskrivs som limet i familjen...
jag ser inte heller någonstans att hon inte hade sagt till någon i föreningen att hon funderade på att sluta, det kan också vara anledningen till att de andra reagerade om hon sa att hon skulle gå med resten av året eller motsvarande, vi vet inte och måste ta vad som kommer i media som det är,
ser en helheten så finns det mycket som tyder på att hon har sagt detta på det sätt i föreningen, men det betyder inte att hon inte kan ha sagt något annat till TH och ett av barnen...
Det enda här är att om polisen har använt det för att få husrannsakan efter att ha gått på ett nederlag i domstoln när TH släpptes, indikerar det att de litar tillräckligt på dessa vittnen för att tro att domstolen också skulle lita på dem...
Citera
2020-11-21, 17:39
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio

Dette kan like gjerne øke sannsynligheten for at minst ett av barna var involvert, da dette kan være en løgn som spres i fellesskap med TH.

Barnas oppførsel - i alle fall den som fremkommer - er merkelig, nesten mistenkelig. Egentlig det rareste med denne saken.

Hvis de tror moren deres er kidnappet, hvorfor har de ikke vært særlig interessert i å få henne trygt hjem?

ja det vi ser i media från barnen är konstigt beteende
Citera
2020-11-21, 17:40
Medlem
Citat:
Jeg forstår det slik at vitneuttalelsene fra de personene i den foreningen ble brukt av politiet da de gikk til retten for å ransake ekteparets eiendommer.

(19.11.2020)"Da forsvinningen ble kjent, snakket noen bekjente av Anne-Elisabeth Hagen sammen. De bestemte seg for å gå til politiet.
Disse personene kjente Anne-Elisabeth Hagen gjennom foreningsarbeid.
Summen av det Anne-Elisabeth Hagen skal ha sagt til dem kort tid før forsvinningen, gjorde at de hadde liten tiltro til teorien om bortføring. Hun virket ute av seg. De mente Tom Hagen kunne ha hatt en rolle i konas forsvinning, og at motivet var ekteskapsproblemer. Det får NRK opplyst."

"Vitneuttalelsene ble brukt av politiet da de gikk til retten for å ransake ekteparets eiendommer. Politiet ønsket å gjennomføre ytterligere kriminaltekniske undersøkelser av parets hus, og fikk rettens medhold til å beslaglegge det i tre måneder, frem til høsten 2020.

En rekke andre personer i omgangskretsen til Anne-Elisabeth og Tom Hagen har vært inne til avhør i saken. Flere av disse har omtalt ekteskapet mellom de to som normalt."

Man får betänka att Hagens har en stor bekantskapskrets kring hemmet och arbetet. Mycket prat och kanske skvaller.
GM kan vara var som helst, även om TH är en del av det stora sammanhanget.
Citera
2020-11-21, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio

Jeg har aldri hatt tro på at noen av barna kan ha vært involvert i plottet, men det har begynt å snu etter disse medieutspillene der de forsøker å så tvil om hva AE har sagt i møter de ikke selv har vært med i.

Det samme gjør Z, forsøker å så tvil om hva AE har fortalt til vitner.
Citera
2020-11-21, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Jeg har aldri hatt tro på at noen av barna kan ha vært involvert i plottet, men det har begynt å snu etter disse medieutspillene der de forsøker å så tvil om hva AE har sagt i møter de ikke selv har vært med i.

Det samme gjør Z, forsøker å så tvil om hva AE har fortalt til vitner.
Nei jeg har ikke forsøkt å så tvil om hva AE har fortalt til vitner.

Hvis det som AE betrodde seg til bekjente om er noe som hun ikke betrodde seg til sine næreste venninner om, så lurer jeg på hva som kan være grunnen.

Hvis Legokatt's teori stemmer med det som har skjedd, så finnes det en helt spesiell grunn til at AE fortalte det som hun fortalte til noen.
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-21 kl. 18:00.
Citera
2020-11-21, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
om dokumentationen var så dålig att de var tvungna att ljuga, hur fick polisen husrannsakan under så lång tid då?
har du dokumentation om att polisen var tvungen att ljuga?

kan du dokumentera något av detta här?

"Vitneuttalelsene ble brukt av politiet da de gikk til retten for å ransake ekteparets eiendommer. Politiet ønsket å gjennomføre ytterligere kriminaltekniske undersøkelser av parets hus, og fikk rettens medhold til å beslaglegge det i tre måneder, frem til høsten 2020"
.

En rekke andre personer i omgangskretsen til Anne-Elisabeth og Tom Hagen har vært inne til avhør i saken. Flere av disse har omtalt ekteskapet mellom de to som normalt."
https://www.nrk.no/norge/vitner-kont...rt_-1.15252509

Tror du de siste vitneuttalsene ble gjort kjent for retten, da de fikk rettens medhold til å beslaglegge boligen?
Citera
2020-11-21, 18:03
Medlem
Citat:

Hvis det som AE betrodde seg til bekjente om, er noe som hun ikke betrodde seg til sine næreste venninner om, så lurer jeg på grunnen.
Hun har betrodd seg til venninner. Finnes nyhetssaker på det. Fant to i farta.

https://www.nettavisen.no/nyheter/anne-elisabeth-hagen-i-ukjent-sms-uttrykte-at-hun-var-oppgitt-over-tom-hagen-pa-bryllupsdagen-for-hu n-forsvant/3423972186.html

Denne venninnen har åpenbart også visst noe. Hun er kritisk til TH i Romerikets Blad også, om man ikke leser med vrangvilje. Den er bak betalingsmur.

https://www.dagbladet.no/nyheter/venninna---har-tenkt-den-tanken-hele-veien/71274578

Finnes også en nyhetssak om at hun var bekymret før kidnappingen/drapet. Som jeg ikke er sikker på hvem hun betrodde til, kan fort være en venninne.
Senast redigerad av StonesThrow81 2020-11-21 kl. 18:06.
Citera
2020-11-21, 18:06
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:

Hvis det som AE betrodde seg til bekjente om er noe som hun ikke betrodde seg til sine næreste venninner om, så lurer jeg på hva som kan være grunnen.

Hvis Legokatt's teori stemmer med det som har skjedd, så finnes det en helt spesiell grunn til at AE fortalte det som hun fortalte til noen.

här sätter du vittnesbörd mot andra vittnesbörd och här kan det tolkas att du tycker att några av vittnena är mer trovärdiga än andra,
jag säger inte att du menar detta utan att det kan tolkas så...
men varför hon har sagt något till en och något annat till en annan är intressant...
Citera
2020-11-21, 18:09
Medlem
Venninnen Liv:

"Jeg tenker mye rart. Jeg har jo egentlig regnet med at hun ikke har vært bortført. Jeg var egentlig ikke forbauset da politiet sa det, jeg har bare ventet på det."

"Arrestasjonen av TH er trist, men også en lettelse".
Citera
2020-11-21, 18:10
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
"Vitneuttalelsene ble brukt av politiet da de gikk til retten for å ransake ekteparets eiendommer. Politiet ønsket å gjennomføre ytterligere kriminaltekniske undersøkelser av parets hus, og fikk rettens medhold til å beslaglegge det i tre måneder, frem til høsten 2020"
.

https://www.nrk.no/norge/vitner-kont...rt_-1.15252509

Tror du de siste vitneuttalsene ble gjort kjent for retten, da de fikk rettens medhold til å beslaglegge boligen?

har ingen anledning att tro att det som står där inte är sant, och inte heller någon anledning att tro polisen inte använde det de tyckte var viktigt och korrekt att använda i domstoln...
Citera
2020-11-21, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
här sätter du vittnesbörd mot andra vittnesbörd och här kan det tolkas att du tycker att några av vittnena är mer trovärdiga än andra,
jag säger inte att du menar detta utan att det kan tolkas så...
men varför hon har sagt något till en och något annat till en annan är intressant...
Takk! Jeg forstår at det kan tolkes slik. Jeg mener ikke at jeg tror at noen vitner er mer troverdige enn andre vitner.
Ja, det er nettopp det du er inne på om hvorfor hun har sagt forskjellige ting til forskjellige personer som jeg også synes at er interessant.
Edit. Skrivefeil.
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-21 kl. 18:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in