2020-11-21, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Edit: Se uthevet av meg: Problematikken ligger i at hun etter alt vi har opplysninger om, ikke hadde nok pensjon til å dekke husleie og innskudd til egen leilighet, og samtidig ha nok til livets opphold. Det er mulig at hun likevel med hjelp fra NAV kunne funnet en løsning på dette. Hvis hun har vært i kommunikasjon med NAV, vet nok politiet dette.
Hvis hun har hatt en samtale med en advokat ang hennes rettigheter, vet politiet det også.

Politiet har nok sjekket NAV. En advokat ville forlengst ha kontaktet politiet. Undersøkelsene har ikke gitt grunn til å
styrke mistanken mot TH. Hadde det vært det minste snev av mistenkelighet, hadde dette forlengst blitt lekket til media.
Citera
2020-11-21, 15:33
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
(20.11.2020) "En av politiets teorier skal være at Anne-Elisabeth ville skilles, og at hun dermed ønsket å utfordre en ektepakt som ville gitt ektemannen nesten alle verdier."
https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2020/11/20/195721222/hagen-barna-avviser-pastand-var-aldri-tema

Spørsmål til denne av politiets teorier:
Tenker politiet i så fall at TH i mange måneder skal ha planlagt å utføre et drap i S4 den 31.10.2018, når AE (hvis det stemmer at hun ønsket skilsmisse) i teorien kunne ha flyttet ut fra S4 og sendt inn separasjonspapirer lang tid før den 31.10.2018?

Citat:
Ursprungligen postat av LH07
dette er bonus pater familias tankegang.

Citat:
Jeg ønsker å forstå hvordan politiet kan ha tenkt. Er det noen av dere som kan opplyse meg om hvordan politiet kan ha tenkt om dette?

Det är fullt möjligt att planera något över en lång tid även om datumen är öppna...
Med andra ord, TH kan ha börjat planera tillbaka på 80-talet för allt vi vet och efter det har han byggt på och förbättrat planen långsamt men säkert, om det är så i det här fallet är det naturligt att aktiviteterna kring dessa planer var mer aktiva efter gräl och under perioder med mycket skilsmässa prat / gräl...

Ja, i teorin kunde AEH bara packat resväskorna och gått därifrån när TH var borta, men i verkligheten är det inte säkert att hon hade den möjligheten,
förmodligen inte...

Så vad polisen måste tänka på är hur GM / TH tänkt i planeringsfasen, under alla åtgärder och efter alla åtgärder, och hur han fortfarande tänker om allt, det är något som är viktigt för utredningen och
hur det ser ut just nu, enligt vad jag vet, är tiden en viktig faktor för polisen...
Citera
2020-11-21, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus

At AE skulle slutte i foreningen stemmer ikke nødvendigvis fordi om TH påstår det.
"NRK er også kjent med at Anne-Elisabeth Hagen fortalte et av ekteparets barn at hun ville slutte i foreningen."
https://www.nrk.no/norge/vitner-kontaktet-politiet-_-trodde-ikke-pa-at-anne-elisabeth-var-bortfort_-1.15252509
Citera
2020-11-21, 15:42
Medlem
Citat:
Denne artikkelen er oppdatert i dag, men jeg vet ikke hva som eventuelt er endret:
"Vitner: Anne-Elisabeth Hagen virket fortvilet før forsvinningen.
Tre uker før Anne-Elisabeth Hagen forsvant skal hun ha åpnet seg om ektepakten med Tom Hagen. Politiet mener dette styrker deres hypotese om motivet for at hun forsvant.
"

"Politiet mener at Anne-Elisabeth Hagen 9. oktober i 2018 deltok på et møte i Lørenskog med flere personer. 68-åringen gråt og ga uttrykk for å ha det vanskelig i ekteskapet med Tom Hagen, ifølge personer som selv deltok og har vært i politiavhør i forbindelse med forsvinningssaken."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/R999aA/vitner-anne-elisabeth-hagen-virket-fortvilet-foer-forsvinningen

AE var på helgetur på Kvitfjell sammen med J*hanne A*rseth (som har vært nær venninne av AE i 40 år) midt i oktober 2018.

Noen i diskusjonen har kommet med spekulasjoner om at AE kan ha valgt å ikke betro seg til noen personer.

Er JA en venninne som AE ville valgt å betro seg til om slike ting som er omtalt i VG-artikkelen, og betrodde hun seg til henne om det enten på den helgeturen eller før eller etter den helgeturen?
Jeg spør ikke for å få svar fra dere. Men dette er vel kanskje spørsmål som politiet har tenkt på? Denne helgeturen var noen dager etter det møtet som er omtalt i VG-artikkelen over, og det er naturlig å tenke at noe som man er opptatt av vil man kanskje snakke med flere personer om. Jeg tviler ikke på hva vitner har forklart.

Det spiller ingen rolle hvor mange slike vitner du trekker fram. Dette vil rutinemessig bli avfeid, hvis noen i det hele tatt nedlater seg til å svare deg. Dette er symptomatisk for hele tråden. Det er som å snakke til veggen. Man er besatt av tanken på at TH er skyldig. Dette er som å diskutere pavens skjegg!
Citera
2020-11-21, 15:43
Medlem
Citat:
"NRK er også kjent med at Anne-Elisabeth Hagen fortalte et av ekteparets barn at hun ville slutte i foreningen."
https://www.nrk.no/norge/vitner-kontaktet-politiet-_-trodde-ikke-pa-at-anne-elisabeth-var-bortfort_-1.15252509
Svaret var ikke til meg, men ville bare minne om at det ikke tar bort troverdighet til vitnet😉
Citera
2020-11-21, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Det spiller ingen rolle hvor mange slike vitner du trekker fram. Dette vil rutinemessig bli avfeid, hvis noen i det hele tatt nedlater seg til å svare deg. Dette er symptomatisk for hele tråden. Det er som å snakke til veggen. Man er besatt av tanken på at TH er skyldig. Dette er som å diskutere pavens skjegg!
Du har nok rett. Men jeg håper at politiet tenker over og finner ut av slike ting som bl.a. hvem av AEs nære venninner AE tidligere har betrodd seg til, og om AE betrodde seg til den/de venninnen(e) om vanskeligheter i ekteskapet og skilsmisseplaner m.m. i tiden før forsvinningen, og om hva de vet om hvordan AE hadde det i tiden før forsvinningen.
Citera
2020-11-21, 15:51
Medlem
Citat:
Jeg ønsker å forstå hvordan politiet kan ha tenkt. Er det noen av dere som kan opplyse meg om hvordan politiet kan ha tenkt om dette?

Det er merkelig at du ikke har gjort noen tanker om AE`s sammenbrudd på møtet i foreningen der hun snakket om at hun ønsket skilsmisse og der hun snakket om den blodig urettferdige ektepakten.

Istedenfor å søke svar i de mest sentrale opplysningene vi har så sporer du av igjen, det må være noe helt annet.
Citera
2020-11-21, 15:57
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Intressant att föreningsmedlemmarna uppfattade henne som reserverad och privat. Människor som kände henne har berättat att hon var en varm, pratglad och skämtsam person. Det tyder på att medlemmarna fick henne att känna sig obekväm. Och kanske rädd? Hon hade ångest för att hon skulle berätta för dom att hon skulle lämna föreningen.

Jag hoppas att polisen har kollat närmare på dom. Men det har dom förstås inte.

de beskrivningar jag har sett hittills beskriver inte AEH på ett sådant sätt att reserverad och privat är konstigt om henne ovanför människor som hon kände väl där tvärtom, det är inte särskilt ovanligt att vara tyst och blygsam i vissa sammanhang men inte i andra, detta behöver inte betyda att dessa människor inte är inkluderande, det kan till exempel betyda att hon är mer reserverad när det finns många människor som hon inte känner väl närvarande,
om du tittar på vad dessa personer från denna förening säger till media är det mesta som kan kontrolleras sant, att inte allt är något alla vet om utan vidare..

Polisen vet vilken förening detta är, de känner till namnen och bakgrundshistorien för folket i denna förening...
att detta inte har kommit i media förut, det talar en del för deras trovärdighet,
för om dessa hade varit skräpvittnen som polisen bara avisade då hade de dykt upp i media långt innan och klagade på att de kände att polisen inte var intresserade av dem under telefonintervjun eller liknande saker
Citera
2020-11-21, 16:01
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
de beskrivningar jag har sett hittills beskriver inte AEH på ett sådant sätt att reserverad och privat är konstigt om henne ovanför människor som hon kände väl där tvärtom, det är inte särskilt ovanligt att vara tyst och blygsam i vissa sammanhang men inte i andra, detta behöver inte betyda att dessa människor inte är inkluderande, det kan till exempel betyda att hon är mer reserverad när det finns många människor som hon inte känner väl närvarande,
om du tittar på vad dessa personer från denna förening säger till media är det mesta som kan kontrolleras sant, att inte allt är något alla vet om utan vidare..

Polisen vet vilken förening detta är, de känner till namnen och bakgrundshistorien för folket i denna förening...
att detta inte har kommit i media förut, det talar en del för deras trovärdighet,
för om dessa hade varit skräpvittnen som polisen bara avisade då hade de dykt upp i media långt innan och klagade på att de kände att polisen inte var intresserade av dem under telefonintervjun eller liknande saker
Du har fel. Det måste tvärt om finnas håligheter i deras berättelse eftersom polisen inte konfronterade TH med uppgifterna.
Citera
2020-11-21, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Jeg hadde tenkt å la dine poster stå urørt fra min side fremover, men jeg får vel svare når du kritiserer meg og selv ikke har kommet deg ut av GG-hang ups’n.

Ingenting av det du skriver eller evner å tenke, rokker en millimeter ved teorien om at TH fikk med seg barna til å kvitte seg med AE.

At du fortsatt mener AE er skyld i sin egen forsvinning og død er direkte forstemmende og får meg virkelig til å tro du og resten av TT har en skjult agenda.

"Resten av TT" . Kan ikke du kutte ut denne infame hersketeknikken? "Er du ikke med oss, så er du mot oss!"
Og nå begynner du jaggu å anklage andre brukere for å ha en skjult agenda!
Dette er er konspiratorisk, men det har du jo forlengst avslørt ved å være opphengt i "kodespråk".
Du har jo lansert en "brilliant" hypotese. Har du formidlet dette til politiet? Ikke det, nei? Og politiet har heller ikke kontakta deg? Merkelig greier. De vil nok kontakte deg, nå har de sikkert fullt opp med å forberede det kommende julebordet.
Citera
2020-11-21, 16:05
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Du har fel. Det måste tvärt om finnas håligheter i deras berättelse eftersom polisen inte konfronterade TH med uppgifterna.

hur ska de informera TH med någonting?
han vägrar att kommunicera med polisen och han har gjort det så länge att det är löjligt
Citera
2020-11-21, 16:05
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Det er merkelig at du ikke har gjort noen tanker om AE`s sammenbrudd på møtet i foreningen der hun snakket om at hun ønsket skilsmisse og der hun snakket om den blodig urettferdige ektepakten.

Istedenfor å søke svar i de mest sentrale opplysningene vi har så sporer du av igjen, det må være noe helt annet.
Frågan är hur trovärdiga dom här föreningsmedlemmarna är. Polisen tycks inte ha lagt någon vikt vid dom iallafall. Sugar-Daddy. Jag mår illa varje gång jag läser ditt nick.
Senast redigerad av ReedMe 2020-11-21 kl. 16:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in