2020-11-21, 13:10
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruFul
Men grattis till kombinationen mest obehagliga OCH töntiga trådstarten jag läst i år.

Det är människor det handlar om, inte någon slags jävla kuriosahelvete.

Att till och med nämna deras namn.

Hoppas att du inte jobbar inom vård eller omsorg längre.
Hade de människor som diskuteras dömts i dag så hade majoriteten blivit klassade som friska och därmed dömda till långa fängelsestraff. Hade det då fortfarande varit lika synd om dem?
Citera
2020-11-21, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Nu har du forskat dåligt. Lemke var göteborgare ja. Satt på specialen men var försöksutskriven när mordet skedde ja. Hamnade på Säters fasta efter mordet ja. Kom sen tillbaka till Sundsvall efter en ganska lång tid ja. Vad är det du inte fattar?

Jag tror det var hon som gjorde dokumentärerna som berättade det för mig. Att Lembke var dömd för mordförsök på sin svåger i Göteborg.Men hon nämnde aldrig något om ett mord.
Citera
2020-11-21, 13:13
Medlem
Det här är flashback, så vi skriver vad vi vill. Mod kan fortfarande radera tråden.

Om du hade jobbat där, så är jag inte säker på att du hade kallat dom människor. Många av dom var helt omänskliga, med tanke på vad dom hade gjort och varför dom var där.

Jag skriver inte namn på personalen, förutom överläkaren, som var en helt misslyckad individ.

Jag vill inte förolämpa någon, bara få fram lite anekdoter från en värld som är okänd för dom flesta. Det är bra respons så här långt tycker jag.

Nej, jag jobbar inte inom vård nu. Det här var inte vård enligt min mening, utan förvaring. Båda sakerna misslyckades tyvärr.
Citera
2020-11-21, 13:16
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Är det någon som vet när i tiden denne Lembke skulle ha mördat någon i Sundsvall?
Citera
2020-11-21, 13:18
Medlem
En del av dom hade frigång, och då fick dom besöka affären som låg ca en km bort. Sprit fick dom naturligtvis inte tag på, men dom köpte parfym och drack upp den på dasset.

Det blev ett himla liv, dom blev faktiskt berusade, och det stank parfym i veckor efteråt.
Citera
2020-11-21, 13:18
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Jag tror det var hon som gjorde dokumentärerna som berättade det för mig. Att Lembke var dömd för mordförsök på sin svåger i Göteborg.Men hon nämnde aldrig något om ett mord.

Nej men nu var det så i alla fall. Jag kände både Lembke och hans ex.
Citera
2020-11-21, 13:19
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltNormal
Lembke var en slemmig typ, tom personalen var rädda för honom.

Det var fel att han fick träna upp sig som han gjorde.
Citera
2020-11-21, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Nej men nu var det så i alla fall. Jag kände både Lembke och hans ex.

Men stämmer det med Göteborg och mordförsök på svågern? På frisörsalong som svågern ägde ha jag för mig att Noomi sa att det skulle ha skett.
Citera
2020-11-21, 13:23
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Är det någon som vet när i tiden denne Lembke skulle ha mördat någon i Sundsvall?

Tror det var 1975
Citera
2020-11-21, 13:24
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltNormal
En del av dom hade frigång, och då fick dom besöka affären som låg ca en km bort. Sprit fick dom naturligtvis inte tag på, men dom köpte parfym och drack upp den på dasset.

Det blev ett himla liv, dom blev faktiskt berusade, och det stank parfym i veckor efteråt.

Det blev ett gisslandrama också sen en patient druckit rakvatten.
Citera
2020-11-21, 13:26
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Men stämmer det med Göteborg och mordförsök på svågern? På frisörsalong som svågern ägde ha jag för mig att Noomi sa att det skulle ha skett.

Han var från Göteborg. Mordförsöket minns jag inte men det kan mycket väl vara så.
Citera
2020-11-21, 13:31
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Tforka våldtog en kvinna i Sundsvall, samt hamnade i något knivslagsmål under sina permissioner. Våldtäkten var väl det som satte stopp för permissionerna, tillfälligt. Denna begicks väl 1979. Det hindrade dock inte läkarna från att skriva ut Tforka och tillåta honom flytta tillbaka till Stockholm 1981.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in