2020-11-21, 12:41
Medlem
Blir förvånad över hur mycket det går åt när jag dricker.. så här var det inte förut. 10 stycken 50cl starköl eller 70cl gin tycks kunna slinka ner utan problem när jag dränker min lever. Är det farliga mängder alkohol på en kväll eller högst normalt för en herre?

När blir det farliga mängder alkohol?
Citera
2020-11-21, 12:44
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyFraud
Blir förvånad över hur mycket det går åt när jag dricker.. så här var det inte förut. 10 stycken 50cl starköl eller 70cl gin tycks kunna slinka ner utan problem när jag dränker min lever. Är det farliga mängder alkohol på en kväll eller högst normalt för en herre?

Hur ofta dricker du dessa mängder? Farligt kortsiktigt och långsiktigt är inte riktigt samma sak.
Citera
2020-11-21, 12:44
Medlem
Tribolts avatar
Citat:

Du är en amatör. Läs dödsfallet om Led Zeppelins trummis. Han kvävdes i sina spyor men han hade säkert grejat det annars.
Citera
2020-11-21, 12:45
Bannlyst
Citat:

Om en kväll innebär att du vänder på en flaska gin och halsar den rakt av på någon minut så får du ett svar, om du dricker den långsamt så får du ett annat.
Citera
2020-11-21, 12:46
Bannlyst
Det låter väldigt osunt, vad levern klarar av är från person till person, somliga kan supa i årtionden och ändå ha fina levervärden andra kan supa ner sig i ett halvår och få stora problem.

70cl starksprit och 10 starka långburk är ivf som helst väldigt mycket alkohol på en kväll.
Citera
2020-11-21, 12:47
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnapAttack
Det låter väldigt osunt, vad levern klarar av är från person till person, somliga kan supa i årtionden och ändå ha fina levervärden andra kan supa ner sig i ett halvår och få stora problem.

70cl starksprit och 10 starka långburk är ivf som helst väldigt mycket alkohol på en kväll.
Det var ett eller, inte ett och.
Citera
2020-11-21, 12:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tribolt
Du är en amatör. Läs dödsfallet om Led Zeppelins trummis. Han kvävdes i sina spyor men han hade säkert grejat det annars.

Ingen vet hur mycket John drack, att kvävas av sina egna spyor är väldigt amatörmässigt och inte hårdrock alls.
Citera
2020-11-21, 12:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Det var ett eller, inte ett och.

Aj då, slarvigt läst av mig, tack för rättelsen är ju en väldig skillnad.
Citera
2020-11-21, 12:58
Medlem
Turist i tidens avatar
Citat:
Är det farliga mängder alkohol på en kväll eller högst normalt för en herre?
Normalt är det inte. Testa några vita veckor.
Citera
2020-11-22, 05:41
Medlem
Tribolts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnapAttack
Ingen vet hur mycket John drack, att kvävas av sina egna spyor är väldigt amatörmässigt och inte hårdrock alls.

Hey, man kunde åka till månen då.

”Några veckor senare efter coronerns utredning visade det sig att under Bonhams sista dygn hade han konsumerat 40 shottar av vodka.”
Såg att det resulterade i lungödem...

Får du i dig 2,5 liter vodka och överlever? Tror inte du inte ens hinner dit.

Bevisa nu hur macho du är.
Citera
2020-11-22, 07:09
Bannlyst
Har också lagt märke till att det är ytterst lite kvar i ginflaskan(70cl) dagen efter hos mig nuförtiden.
Å andra sidan blir det inte så många öl alls längre vilket jag förr kunde sänka 15-16 st(33cl) på en långkväll.

Dricker ca en gång i månaden. Vad säger juryn, farligt eller inte?
Citera
2020-11-22, 11:55
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlittaFicka
Har också lagt märke till att det är ytterst lite kvar i ginflaskan(70cl) dagen efter hos mig nuförtiden.
Å andra sidan blir det inte så många öl alls längre vilket jag förr kunde sänka 15-16 st(33cl) på en långkväll.

Dricker ca en gång i månaden. Vad säger juryn, farligt eller inte?
En gång i månaden låter inte skadligt, men en hel 70cl flaska gin är ju ändå mycket. Hur mycket väger du?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in