2020-11-21, 12:22
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Tror du på fullt allvar att Trump kommer att sitta kvar? På laglig väg?
Nej, trumpen kommer inte sitta kvar på lagligtväg, utan på valfusk.(projicera är alltid uppenbar).

Först kommer man försöka med elektorerna, och sen har man faktiskt redan grundat för militären.

Undra vart bevisen är som skulle komma igår, och exakt som jag förutspådde skulle ske.
2020-11-21, 12:22
Medlem
Danneliuss avatar
Citat:
Ja, svara på min fråga nu..
2020-11-21, 12:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dannelius
There's no lawsuit against Dominion because there is an Executive Order against Dominion from Sept, 2018.

Trump was always way ahead of their plan with his own.
https://www.whitehouse.gov/presidential-actions/executive-order-imposing-certain-sanctions-event-foreign-interference-united-states-election/
Executive Order on Imposing Certain Sanctions in the Event of Foreign Interference in a United States Election

https://youtu.be/p2MkvWh7poY

Trump är ett geni som spelar shack samtidigt i flera dimensioner.
2020-11-21, 12:24
Medlem
Slottsherres avatar
Mötet i Vita Huset igår gick visst inte Trumps väg:

Members of the Michigan state legislature's Republican leadership who met with President Donald Trump at the White House Friday afternoon said they haven't seen any evidence that would change the fact that President-elect Joe Biden won their state.

Det finns tydligen enstaka republikaner med ryggrad, som inte låter sig skrämmas av mobbaren Trump:

"Michigan's certification process should be a deliberate process free from threats and intimidation,"

And the candidates who win the most votes win elections and Michigan's electoral votes. These are simple truths that should provide confidence in our elections."

Klara besked!
2020-11-21, 12:27
Medlem
Citat:

Självklart. Trump med GOP i ryggen kommer inte tillåta att de republikanska delstatskongresserna väljer Bien- elektorer 14 december pga att utbrett valfusk utreds. Jag är helt säker på att det blir såhär.
2020-11-21, 12:27
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Husrannsakningar på Dominion Voting System borde vi se. I stället läser vi att Dominion Voting System flyttat sitt huvudkvarter till okänd ort.
Visst. Jag tror att det börjar brännas lite nu. Det är trots allt ett jättepussel som måste läggas, med diverse insatser on top of that.
2020-11-21, 12:29
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Mötet i Vita Huset igår gick visst inte Trumps väg:

Members of the Michigan state legislature's Republican leadership who met with President Donald Trump at the White House Friday afternoon said they haven't seen any evidence that would change the fact that President-elect Joe Biden won their state.

Det finns tydligen enstaka republikaner med ryggrad, som inte låter sig skrämmas av mobbaren Trump:

"Michigan's certification process should be a deliberate process free from threats and intimidation,"

And the candidates who win the most votes win elections and Michigan's electoral votes. These are simple truths that should provide confidence in our elections."

Klara besked!

Källan?
2020-11-21, 12:30
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Det är Trump som kommer med anklagelser om valfusk och han har inte lyckats bevisa det. Det är han som har bevisbördan.

DJT vet att det inte har fuskats i valet. Det handlar om obstruktion, han söker vägar att sitta kvar som president trots valförlusten. När han sedan fortsätter som president minst 4 år till kommer han att förklara det med att det att fuskades i valet, det är därför han sitter kvar. Smart. Vem står emot, den enda som kan fuska stort är den som har makten, presidenten. Smart.

Mike Pence
2020-11-21, 12:33
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldTrummp
DJT vet att det inte har fuskats i valet. Det handlar om obstruktion, han söker vägar att sitta kvar som president trots valförlusten. När han sedan fortsätter som president minst 4 år till kommer han att förklara det med att det att fuskades i valet, det är därför han sitter kvar. Smart. Vem står emot, den enda som kan fuska stort är den som har makten, presidenten. Smart.

Mike Pence
Ja, vi alla vet att inget systematisk valfusk skett.
Ja, vi alla vet att trumpen vill bli diktator.

Undra vad som är smart.
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Ja när SR talar så lyssnar omvärlden. Pust.
De återger verkligheten en del vill undvika.

Men en del klarar inte av objektiva nyheter har vi lärt oss.
2020-11-21, 12:36
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Ja, och har dom bevis på den nivå dom talar om (dvs att det är obegripligt att inte valet typ ogiltigförklarades i förväg) är det bara att lägga fram dom. Det skulle ta 5 minuter att presentera felaktigheterna med den Venezuelanska röstfuskningsmaskinen, t ex. Om det nu skulle ligga till på det sätt dom påstår.

Men nä. Istället skickar man Runken till upprepade förnedringar med trams-inlagor, eller advokater som får säga saker som "a number different from zero". Och håller pressisar som får varje tänkande människa att gömma sig bakom största skäms-kudden.

Jag ger den här tråden en vecka i den här forumdelen. Sen kommer den att ligga och puttra i konspirationsforumet, tillsammans med andra "håll i er, nu händer det!- trådar (lex Quanon).
Bevisbördan ligger på Team Trump, och med tanke på att vi inte fått se några otvetydiga bevis kan jag inte avgöra hur utsikterna ser ut. Det jag KAN göra tills vidare är egna tolkningar. Jag har inte mycket att gå på. Men jag är för egen del rätt övertygad om att det nog ska gå att bevisa eventuellt valfusk på strukturell nivå. Om det sedan är Powell och Giuliani som lyckas med konststycket väljer jag att låta vara osagt.

Det de gör är att uppmärksamma att det finns avvikelser och indicier som pekar på att allt inte gått rätt till. Jag själv betraktar valet som i praktiken riggat från en plats bakom kulisserna, och därför skulle jag gärna se att vi får mer på fötterna innan vi säger bu eller bä. Bilder på valsedlar i en papperskorg säger mig ingenting särskilt.

Jag vill att man ska kunna gå ut offentligt och säga att myndigheterna låtit datatekniker analysera data, mjukvara etc. och att man vet hur valet kapades till Trumps förfång. Men, dit är det ännu en lång, lång väg.
Senast redigerad av Blot-Sven 2020-11-21 kl. 12:38.
2020-11-21, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldTrummp

Mike Pence
Är det verkligen så otroligt att det skulle vara ett systematiskt valfusk?

Man har fabricerat massa "skandaler" om Trump, försökt impeacha två gånger, hela medieetablissemanget har varit emot honom, reality TV, komiker osv.

Alla har varit emot honom och har gjort allt de kan för att få bort honom.

Att valfusk skulle ske kunde nog alla se, inte minst nu med alla bevis som läggs fram.
2020-11-21, 12:37
Medlem
Hittade ett intressant brev hos U.S. House of Representatives.

https://posey.house.gov/uploadedfiles/letter-doj-dni-dos-dhs-11-20-20-electionsoftware.pdf

Citat:
I am alarmed because of what is occurring in plain sight during the 2020 election for President of the United States. The circumstances and events are eerily reminiscent of what happened with Smartmatic software electronically changing votes in the 2013 presidential election in Venezuela.

What happened in the United States was that the vote counting was abruptly stopped in five states using Dominion software. At the time that vote counting was stopped, Donald Trump was significantly ahead in the votes. Then during the wee hours of the morning, when there was no voting occurring and the vote count reporting was off-line, something significantly changed.

When the vote reporting resumed the very next morning there was a very pronounced change in voting in favor of the opposing candidate, Joe Biden.

Citat:
We urge the Department of Justice, Department of State, the Office of the Director of National Intelligence and Department of Homeland Security to fully investigate allegations of election fraud, vote switching and vote recording errors with expediency. If these actions are widespread and deliberate, our national security may be at risk.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in