Citat:
Ursprungligen postat av
RudyardKipling
Det har gått 17-18 dagar. Gore höll på i 47 dagar. Ett sådant här fall sa Sidney Powell häromdagen tar åratal att förbereda. De jobbar sannolikt dygnet runt. Jag trodde de hade hela statsapparaten till sin hjälp, men de driver detta som vilka vanliga civila advokater som helst. Deras intelligens och arbetskapacitet måste vara enorm.
Det förvånar mig att de inte tycks ha några federala myndigheter på sin sida än, om vi bortser från obekräftade uppgifter om att FBI skulle vara med på tåget, samt att Departement of Justice reser hit och dit. Mitt intryck är dock att de driver detta som vanliga civila advokater, vilket du skriver. Syftet? Att belysa det som ska fram på ett eller annat sätt.
Citat:
Ursprungligen postat av
aloc
Alltså, att Trump skulle vunnit 406 elektorer förstår ni väl själva inte stämmer? Trump är väldigt väldigt populär bland ungefär en tredjedel av amerikanska befolkningen, han är "accepterat" av ytterligare 10-15%, och inte ens Rasmussen eller Trafalgar:s polls inför valet hade Trump på i närheten av de siffror som behövs för att nå 406 elektorer. T ex så la Trafalgar Trump på 306, alltså 100 elektorer ifrån, i sin sista prediction och då är Trafalgar extremt pro-trump. Att de skulle vara 100 off, åt Trumps håll, är helt orimligt.
Om ni ska vara så källkritiska som ni vill med all MSM så måste ni ju vara i alla fall lite källkritiska på den här typen av siffror från alternativ media. Det där är inte rimliga siffror, ens om man är TeamTrump.
Ni? Om du läst mina tidigare inlägg har jag skrivit flera gånger att en jordskredsseger för Trump är synnerligen osannolik om man utgår från att vissa av de teorier om valfusket som lagts fram skulle stämma.
Att fuskarna skulle ha fått panik för att de underskattade (!) Trump känns... ja. I så fall är det mer troligt att det var jämnt och att algoritmer som ex. ger Biden en extraröst per tre Trump-röster överallt fällde avgörandet med trygg marginal. Eller att man har vägt siffrorna enligt modellen 0,75 röster per Trump-röst och 1,25 per röst på Biden. Sammantaget tjänar Biden på detta på ett inte helt genomskinligt sätt antingen när majoriteten Trump-röster trillar in i början (innan poströsterna på Biden räknas), eller när mängder med poströster på Biden räknas senare.