2020-11-21, 01:10
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
Man undrar ju , som Sidney sa a) Varför ingen av Dominions ägare träder fram och försvarar sig ?
De borde ju åtminstone gå ut på CNN och försvara sig ! b) Varför stänger de ner huvudkontoret i Toronto och medarbetarnas LinkedIn profiler raderas ?

övrigt:

I Pennsylvania dök de aldrig upp även fast de bestämt möte med beslutsfattarna där.

Department of Justice (!) har varit i Toronto i 3dgr..
2020-11-21, 01:11
Medlem
Pungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
Om du orkar kolla presskonferensen, så får du svar på alla dina frågor. Dvs, vad Trumps legala team påstår att de har både bevis och edsvurna vittnen på. Giuliani tar upp själva röstförfarandenas olika fusk de identifierat, Sydney Powell tar upp Dominion. Upp till dig om du orkar, men där är alla svar på vad de menar sig ha.

https://www.youtube.com/watch?v=buQCdCSDWQQ

Jag har sett det och jag fick inte svar på min fråga. Men du kanske kan hjälpa mig att förstå?

Vad är det man påstår?

1. Att programmet räknar fel och det redovisade resultatet inte överensstämmer med de fysiska röstsedlarna.

2. Att programmet räknade rätt men att många fysiska röstsedlar är ogiltiga/falska.

3. Att man både manipulerade räkningen OCH det var falska sedlar?

Om det är alternativ 3 varför använde man båda metoderna. Kan man pumpa in falska sedlar vill man väl att det ska räknas korrekt?
2020-11-21, 01:12
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Tom, Georgia har räknats som den räknades första gången, dvs inklusive felaktiga ballots. Man har dessutom ombett de som räknat att lägga in rösterna i ett datasystem som kontrolleras av samma person i GA som ansvarade för den första felaktiga räkningen. Resultatet du läser om är alltså silat genom han som utförde det första brottet, och landar på ungefär samma nivå, dck med 3000 nya röster funna i backar nånstans (bara detta ett problem då har man inte tittat på fusket).

Det som kommer hända i Georgia är att Team Trump kommer stämma för en ny felaktig räkning. Detta kommer efter "studsar" gå till Thomas som kommer besluta stoppa certifieringen då omräkningen inte är utförd på ett korrekt sätt, vet inte hurvida han kan be dem att utföra detta med signaturmatch (en elektronisk scanner som båda sidor har för att verifiera valsedeln) eller om han bara kan stoppa..

Övrigt. Denne Brian Kemp har redan en fot i finkan. Fy vilken oärlig typ.

Lät inte trovärdigt från dig. Tyvärr Nixter. Men du måste vara mer uppdaterad än så.

GA gick nyss till Biden och det finns inget som kan göra att GA blir osertifierad.

Nu ger GA inte lika mycket poäng som PA. Men hur ser det ut för andra stater?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
Man undrar ju , som Sidney sa a) Varför ingen av Dominions ägare träder fram och försvarar sig ?
De borde ju åtminstone gå ut på CNN och försvara sig ! b) Varför stänger de ner huvudkontoret i Toronto och medarbetarnas LinkedIn profiler raderas ?
Inte bara det. de dök aldrig upp på en bokad frågestund av Pennsylvanias House of Representatives.

https://www.youtube.com/watch?v=SiiLV56SDtA&feature=emb_logo
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Ja, enligt min logik.

Då hävdar de som tror att det fuskats (vilket jag ju också tror) att det pumpats in falska röstsedlar. Det kan man tro på eller inte, men det är inte motsägelsefullt.

Vad som däremot är motsägelsefullt är att hävda att programmet räknade fel, men ändå stämmer det med sedlarna eftersom någon lagt dit falska sedlar. Meningen säger emot sig själv. Då har ju programmet räknat rätt.

Fattar inte att detta ska vara så svårt för vissa att fatta!
Precis.

Men det är precis vad Powell sade på presskonferensen?!
Hon sa att maskinerna var centrala för fusket, men omräkningen i Georgia motbevisar ju detta (i alla fall tills något annat presenteras i bevisväg). Men hon pratade också om massor med falska poströster.
Finns ingen logik i "Kraken" (om detta nu var "det stora avslöjandet").
2020-11-21, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dannelius
Vad gör dig så säker, när allt lämnats in av trumps lag så granskas bevisen innan man avgör om det tas upp eller inte? Känns lite tidigt att vara säker redan, open and shut säger ena, inget alls säger andra.. Vi får snart se..
Ja, det ska bli intressant att höra bortförklaringarna sen, när vi har sett...
Medlem
Citat:
Är det inte bättre du förklarar hur du tror fusket har gått till?
Nej när du felaktigt hönvisar till vad jag skriver vill jag peka ut det tydligt. Bristen på uppbackning tolkar jag som att du inser att du skrev fel.

Citat:
Men det betyder inte att jag köper motsägelsefulla påståenden om fusk. Det är motsägelsefullt att det skulle fuskas både med program och fysiska röster. Den som pumpar in falska röstsedlar vill väl att rösterna räknas korrekt. Varför skulle den personen mixtra med programmet.
Framtiden får utvisa vad som har hänt förhoppningsvis. Men det är inte orimligt att man fuskat på fler än ett sätt. Det är heller inte orimligt att man fuskat genom dominion och säkrat upp vid en eventuell kontrollräkning att det skulle se bra ut då man antagligen visste på förhand att man kunde pusha för att bara räkna men inte göra en audit.

Citat:
Att manipulera dominion framstår också som ett idiotiskt sätt att fuska på eftersom rösterna ändå kan kontrollräknas efteråt.
inte om man stoppade en toalett/pissoar, skyllde på vattenläckor och skickade hem folk för att sen köra dit en jävla massa röster för att göra det svårare att märka i efterhand.

Citat:
Du verkar påstå att det skett fusk både genom att manipulera programmet och pumpa in falska röstsedlar. Jag har inte bett dig bevisa det. Jag har bett dig förklara varför någon som har förmåga att pumpa in falska röst-sedlar skulle ha skäl att också manipulera själva räkningen.
En teori där är att det gick bättre än väntat för Trump. Det gjorde att det fusk man redan förberett med behövde ökas på och därför behövde man fylla på med fler fejkade röster. Om det stämmer kanske vet team Trump att ingen tillhörande signatur och poststämpel osv finns till dom breven.
Medlem
Danneliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Avbygden är inte många människor i jämförelse med staden, och svåre än så är det inte.
Så helt omöjligt för de som inte klarar av verkligheten.

Nå, kom det några bevis idag om valfusk?
Men Chicago, NY och LA blir inte 80 mille röster hur du än räknar..
2020-11-21, 01:14
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Jag garvade rätt friskt. Gång efter gång efter gång... Dom lär sig aldrig

Det som vore mest underhållande, vore om dessa twitterbilder presenterades som Bevis i en rättegång.

Have we learnt how to spell "CONTEMPT" yet?
2020-11-21, 01:15
Medlem
Citat:
övrigt:

I Pennsylvania dök de aldrig upp även fast de bestämt möte med beslutsfattarna där.

Lögn och fake news. Inget möte var bestämt.
2020-11-21, 01:15
Medlem
GoldFinger100s avatar
Citat:
övrigt:

Ja det är ett märkligt beteende, har man inget att dölja så dyker man upp oavsett vilka obekväma frågor som kan dyka upp. Sen att man stänger sitt kontor i Kanada är också märkligt..
2020-11-21, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Nej när du felaktigt hönvisar till vad jag skriver vill jag peka ut det tydligt. Bristen på uppbackning tolkar jag som att du inser att du skrev fel.

Framtiden får utvisa vad som har hänt förhoppningsvis. Men det är inte orimligt att man fuskat på fler än ett sätt. Det är heller inte orimligt att man fuskat genom dominion och säkrat upp vid en eventuell kontrollräkning att det skulle se bra ut då man antagligen visste på förhand att man kunde pusha för att bara räkna men inte göra en audit.

inte om man stoppade en toalett/pissoar, skyllde på vattenläckor och skickade hem folk för att sen köra dit en jävla massa röster för att göra det svårare att märka i efterhand.

En teori där är att det gick bättre än väntat för Trump. Det gjorde att det fusk man redan förberett med behövde ökas på och därför behövde man fylla på med fler fejkade röster. Om det stämmer kanske vet team Trump att ingen tillhörande signatur och poststämpel osv finns till dom breven.
Men vad är poängen med att fuska med programmet om man ändå måste fuska med valsedlarna också, för att ”säkra upp”...?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in