2020-11-21, 01:00
Medlem
Pungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Nej på natten när man stängt ned och skickat hem folk har jag aldrig argumenterat för att det inte går att göra, citera gärna vart jag sagt det.

Är det inte bättre du förklarar hur du tror fusket har gått till?

Jag tror att det fuskats eftersom jag såg hur graferna plötsligt i swing-state efter swing-stats började avvika. Plötsligt blev Biden extrem-stark i spurten och det finns ingen förklaring till det. Poströster föreslår vissa. Men då borde han blivit stark i spurten i alla stater. Men de staterna har redan räknat poströsterna innan valdagen, brukar det då kontras. Men med det resonemanget borde Biden i dessa stater ha börjat starkt för att sedan bli svagare.

Jag ser alltså att något konstigt skedde.

Men det betyder inte att jag köper motsägelsefulla påståenden om fusk. Det är motsägelsefullt att det skulle fuskas både med program och fysiska röster. Den som pumpar in falska röstsedlar vill väl att rösterna räknas korrekt. Varför skulle den personen mixtra med programmet.

Att manipulera dominion framstår också som ett idiotiskt sätt att fuska på eftersom rösterna ändå kan kontrollräknas efteråt.

Du verkar påstå att det skett fusk både genom att manipulera programmet och pumpa in falska röstsedlar. Jag har inte bett dig bevisa det. Jag har bett dig förklara varför någon som har förmåga att pumpa in falska röst-sedlar skulle ha skäl att också manipulera själva räkningen.
2020-11-21, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
När Georgia bestämt sig för att fastställa resultatet från första räkningen utan att dra tillbaka beslutet, DÅ är det dags att ta fram riset och smiska den där guvernören. Kemp är en illojal skojare.

Och vad är det för fel med här två tomtarna? Så tufft kan det väl ändå inte varit? Vi läser ju 53 gånger om dagen i tråden att Trumps stämningsförsök går åt helskotta precis överallt.

Tror det mer har att göra med detta:

https://twitter.com/pnjaban/status/1329932720219176961?s=20
2020-11-21, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dannelius
Bevisar inget, har inte heller sett någon påstå det, det är däremot konservativa domare i MI, WI, PA, och GA: där fusk misstänks av Trumps försvar.. Så varför skulle inte SC ta upp detta enligt dig?
MI - Brett M. Kavanaugh
WI - Amy Coney Barrett
PA - Samuel A. Alito
GA - Clarence Thomas
För att SC inte tar upp fall om det inte finns skäl att ta upp fall, oavsett vilken domare som basar över den cirkusen...

Varför skulle de ta upp detta enligt dig?
2020-11-21, 01:03
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av temptedmania
Jag presenterade en intervju där en person har gått igenom manualen och kommit fram till att det är busenkelt att ändra valresultatet i Dominion maskinen.

Allt som är kvar är för denna intervjuade person är att under ed intyga att sådan manipulation skett under valet i USA samt av Vem.

If he can't do that, he has NO Value annat än som Kina-troll..
2020-11-21, 01:03
Medlem
Citat:
Av ca 3100 counties tar Trump 2500ish, hela kartan är ju röd för fan..
https://eu.usatoday.com/in-depth/graphics/2020/11/10/election-maps-2020-america-county-results-more-voters/6226197002/

Ja och? Alla counties är inte likvärdiga förstår du.
En politisk geografiska karta av usa är mest röd.
Men det är rätt hetydekseööst eftersom det är personer som röstar och inte mark.

En politisk demografisk karta över USA är däremot mest blå eftersom det är fler personer som Röster på demokraterna.

Tänk om du har 10 counties där 2 av dem har 60% av befolkningen.
Så är USA. Republikanerna har de 8 counties som tillsammans har 40% av befolkningen.
Och demokraterna har bara 2 counties men 70% av befolkningen.

Republikanerna styr av mer landyta och demokraterna över mer folk.
2020-11-21, 01:04
Medlem
Pungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Problemet är ju att kontrollräkningen visade tvärtom. Resultatet av alla räknade röster blev i princip exakt samma. Så därmed är det bevisat att programmet räknade rätt.

Ja, enligt min logik.

Då hävdar de som tror att det fuskats (vilket jag ju också tror) att det pumpats in falska röstsedlar. Det kan man tro på eller inte, men det är inte motsägelsefullt.

Vad som däremot är motsägelsefullt är att hävda att programmet räknade fel, men ändå stämmer det med sedlarna eftersom någon lagt dit falska sedlar. Meningen säger emot sig själv. Då har ju programmet räknat rätt.

Fattar inte att detta ska vara så svårt för vissa att fatta!
2020-11-21, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Är det inte bättre du förklarar hur du tror fusket har gått till?

Jag tror att det fuskats eftersom jag såg hur graferna plötsligt i swing-state efter swing-stats började avvika. Plötsligt blev Biden extrem-stark i spurten och det finns ingen förklaring till det. Poströster föreslår vissa. Men då borde han blivit stark i spurten i alla stater. Men de staterna har redan räknat poströsterna innan valdagen, brukar det då kontras. Men med det resonemanget borde Biden i dessa stater ha börjat starkt för att sedan bli svagare.

Jag ser alltså att något konstigt skedde.

Men det betyder inte att jag köper motsägelsefulla påståenden om fusk. Det är motsägelsefullt att det skulle fuskas både med program och fysiska röster. Den som pumpar in falska röstsedlar vill väl att rösterna räknas korrekt. Varför skulle den personen mixtra med programmet.

Att manipulera dominion framstår också som ett idiotiskt sätt att fuska på eftersom rösterna ändå kan kontrollräknas efteråt.

Du verkar påstå att det skett fusk både genom att manipulera programmet och pumpa in falska röstsedlar. Jag har inte bett dig bevisa det. Jag har bett dig förklara varför någon som har förmåga att pumpa in falska röst-sedlar skulle ha skäl att också manipulera själva räkningen.

Om du orkar kolla presskonferensen, så får du svar på alla dina frågor. Dvs, vad Trumps legala team påstår att de har både bevis och edsvurna vittnen på. Giuliani tar upp själva röstförfarandenas olika fusk de identifierat, Sydney Powell tar upp Dominion. Upp till dig om du orkar, men där är alla svar på vad de menar sig ha.

https://www.youtube.com/watch?v=buQCdCSDWQQ
2020-11-21, 01:05
Medlem
Man undrar ju , som Sidney sa a) Varför ingen av Dominions ägare träder fram och försvarar sig ?
De borde ju åtminstone gå ut på CNN och försvara sig ! b) Varför stänger de ner huvudkontoret i Toronto och medarbetarnas LinkedIn profiler raderas ?
2020-11-21, 01:08
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Nixter!

Kan du inte förklara hur nuvarande status ligger till med GA och dess andra stater av USA?

Tom, Georgia har räknats som den räknades första gången, dvs inklusive felaktiga ballots. Man har dessutom ombett de som räknat att lägga in rösterna i ett datasystem som kontrolleras av samma person i GA som ansvarade för den första felaktiga räkningen. Resultatet du läser om är alltså silat genom han som utförde det första brottet, och landar på ungefär samma nivå, dck med 3000 nya röster funna i backar nånstans (bara detta ett problem då har man inte tittat på fusket).

Det som kommer hända i Georgia är att Team Trump kommer stämma för en ny felaktig räkning. Detta kommer efter "studsar" gå till Thomas som kommer besluta stoppa certifieringen då omräkningen inte är utförd på ett korrekt sätt, vet inte hurvida han kan be dem att utföra detta med signaturmatch (en elektronisk scanner som båda sidor har för att verifiera valsedeln) eller om han bara kan stoppa..

Övrigt. Denne Brian Kemp har redan en fot i finkan. Fy vilken oärlig typ.
Medlem
Danneliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apa123456
För att SC inte tar upp fall om det inte finns skäl att ta upp fall, oavsett vilken domare som basar över den cirkusen...

Varför skulle de ta upp detta enligt dig?
Vad gör dig så säker, när allt lämnats in av trumps lag så granskas bevisen innan man avgör om det tas upp eller inte? Känns lite tidigt att vara säker redan, open and shut säger ena, inget alls säger andra.. Vi får snart se..
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Vad svamlar du om?

saker som Du har noll insikt i, uppenbarligen..

Citat:
Om man låter ett program räkna röster och sedan, efter att ha kontrollräknat, kan konstatera att programmets resultat inte stämmer.

..så har man ett Case.
Oturligt nog har inga sådana diskrepanser upptäckts hittills.

Citat:
Så sjukt tröttsamt med alla incels på Flashback som sett för många amerikanska advokatserier och lider av massa vanföreställningar om att anglosaxisk rätt inte skulle tillåta sunt förnuft.

Argumentet "sunt förnuft" funkar bara i islamistiska rättssystem. It's troubling that You don't Know that...
Senast redigerad av Trolltestet 2020-11-21 kl. 01:16. Anledning: en bokstav för mycket...
2020-11-21, 01:10
Medlem
klybans avatar
Citat:
Av ca 3100 counties tar Trump 2500ish, hela kartan är ju röd för fan..
https://eu.usatoday.com/in-depth/graphics/2020/11/10/election-maps-2020-america-county-results-more-voters/6226197002/
Avbygden är inte många människor i jämförelse med staden, och svåre än så är det inte.
Så helt omöjligt för de som inte klarar av verkligheten.

Nå, kom det några bevis idag om valfusk?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in