2020-11-20, 23:56
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Läs hur omröstningen sker i "underhuset" 50 stater, en röst per stat. Republikanerna har 37.

K.R.O.S.S

Jag vet hur det scenariot går till, men det kommer ju inte att ske. Biden vinner flest elektorsröster och dom kommer välja Biden. Du kommer ha fel som vanligt. Allt är i sin ordning
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Kan någon SNÄLLA förklara varför det tjafsas om källkod och program hela tiden?

För att vi som kan något om hacking och datakod är mäktigt intresserade av att verifiera de argument som Sidney Powell lade fram.

Det hon påstår, kan ENKELT verifieras om koden görs tillgänglig.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av temptedmania
Och detta har jag svårt att förstå.

varför vill Demokraterna att det hamnar i detta läge? Om inte demokraterna har fuskat så borde det vara bättre att ge Trump det han vill ha och stå där med lång näsa och sedan kan man gå vidare med den ny administrationen. vad har man att förlora om man inte fuskat? Eller hoppas man på att valet blir certifierat ändå och att Trump lägger sig platt.
Nej, Demokraterna försöker ju givetvis att till varje pris förhindra att det hamnar där! Man hävdar att det är "odemokratiskt" att låta någon annan än elektorerna få rösta. Detta är även den normala tågordningen, men nu ifrågasätts valet och resultatet, därför aktualiseras nu denna alternativa möjlighet som har stöd i konstitutionen.
2020-11-20, 23:57
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Nu har du läst ngt på twitter som fick upp din stirriga puls utan att du fattar varför.

Clarence har alltid haft det distriktet.

Lin Wood begärde en emergency stay gällande certifiering som slängdes ut. Clarence gjorde ingenting. Kan du förklara för en okunnig varför?

Jag letar efter slutresultat, du pratar om individuella händelser.
2020-11-20, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Kemp certifierade valet men tog upp en hel del av alla tveksamheter. Han pratar om att det vore enkelt att göra en audit över signaturer, vilket inte gjort nu.
Han sa att han följde lagen och certifierade. Men det var inget prat om tidernas säkraste val, snarare tvärt om.

https://www.youtube.com/watch?v=tr2ouwa-53g&ab_channel=BloombergQuicktake%3ANow
Ja han pratade även om ändringar i processen för röstning vilket känns dumt med tanke på att den utredningen som inte gjordes men var jättetrovärdig kom fram till att det varit det säkraste valet någonsin.
2020-11-21, 00:00
Medlem
Pungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sacramento
Det är inte programmet som sådant som räknat fel. Som jag uppfattat det kan personer med en viss typ av administratörsstatus gå in och ändra rösters tillhörighet, d v s skifta/fördela röster från en kandidat till en annan och det är det som man hävdar ha skett i alla fall

Och hur kan man bättre bevisa detta än att räkna de fysiska rösterna?

Jag tycker faktiskt ingen besvarar den frågan. Varför säger inte bara Trump-sidan (som jag ju själv tillhör) ”den har mjukvaran ger fel resultat, vi vill att rösterna räknas för hand”.

Det är det enda rimliga sättet att bevisa att programmet är fel. Även om man skulle kunna bevisa samma sak genom att någon expert förklarar hur en algoritm fungerar kommer man ju sen ändå tvingas räkna rösterna för att få veta det riktiga resultatet.
2020-11-21, 00:01
Medlem
Pungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
För att vi som kan något om hacking och datakod är mäktigt intresserade av att verifiera de argument som Sidney Powell lade fram.

Det hon påstår, kan ENKELT verifieras om koden görs tillgänglig.

Men vill man övertyga folk om att ett program räknar fel är det väl rimligen mest övertygande att låta människor räkna det och sedan visa exakt hur antalet skiljer sig.
2020-11-21, 00:03
Medlem
JackArrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Vad tror du ska hända i Georgia?

Se inlägg #13014.
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Jag letar efter slutresultat, du pratar om individuella händelser.

Men du lät upphetsad over Clarence, trots att han alltid haft det distriktet. Varför det? M du inte läst mgt på twitter du inte förstod.
Medlem
Nixters avatar
Clarence Thomas i Georgia.. Som sagt förmodligen anledningen till varför Trump-teamet inte har varit för orolig där..

Om Trump förlorar i "hovrätten" (appellate court - vilket han inte har gjort trots fake news) och 11:e Circuit väljer att inte agera, skulle Thomas utan tvekan stoppa certifieringen.

Ta bort GA / PA från Biden och han är ganska rökt.
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dannelius
Sidney Powell just confirmed that US Special Forces really did confiscate the election servers. I have a feeling that the reversal of this election is going to be the biggest news we've ever had in this country.
https://twitter.com/SusanStJames3_/status/1329907754673303552?s=20
Så hon säger att hon hört att "our forces" faktiskt beslagtog Scytl-servrarna för att par dagar sedan, vilket skulle kunna peka på att "the government" inlett en undersökning? Vet hon inte vad the government gör? Om inte får jag nästan mer förtroende för henne, om det är möjligt att se hennes uppgift som att först och främst exponera olika teorier.

"A global, criminal conspiracy that is just mindblowing, and we've only scratched the tip of the iceberg"...
2020-11-21, 00:04
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwinkleSmash
Vi två är inte på samma skala. Du är anti-trump jag är "semi-ok-trump".

Jag är för Bevisbar Realitet.

Om stämningarna kan visa på omfattande valfusk, så blir min dom emot Demokraterna inte nådig.

Citat:
Ursprungligen postat av TwinkleSmash
Jag tror det är relativt större chans att anti-demokraterna fuskat än alla andra.

TROR gör man i Kyrkan. Det enda vi intresserar oss för i Denna tråd är: Verifierbar Sanning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in