2020-11-20, 23:30
Medlem
Pungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoldFinger100
Så enkelt är det ju inte, har dominion flippat röster under natten, självklart fyllde dom på med falska fysiska röster för att matcha den siffran. Eller tror du att du är så smart nu?

Men om man har förmågan att fylla på med fejkade röstsedlar. Varför inte bara ösa in fejkade röstsedlar och låta programmet räkna dem och presentera Biden som vinnare?

Det förefaller helt enkelt som ett märkligt sätt att fuska på. Skulle jag vilja påverka ett val och hade möjlighet att skjuta in falska röster skulle jag gjort det från början, sett till att min kandiderat höll en tydlig ledning från början till slut.

Jag skulle inte först ha låtit min fiende ta kraftig ledning, sedan mixtra med ett program så det såg ut som att min kandidat plötsligt gick om och därefter stoppa in mina fejkröster.

Framtår som mycket mer invecklat och riskfyllt än att bara pytsa in mina fejkröster från början och låta allt annat vara korrekt.
Medlem
TwinkleSmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Indeed. Sidney Powell har nog inte räknat med att hennes anklagelser mycket enkelt kan debunkas av alla som besitter ens ett uns kunskap om hur man programmerar en grafräknare.

That is why I'll ENJOY när hon presenterar sina "bevis" i domstolen för HUR programmet är designat för att kunna switcha röster rakt av.
It's gonna be a lovely show of ignorance.

Som jag sade tidigare: Hennes Duns när hon faller, kommer att höras jorden runt.

Vi två är inte på samma skala. Du är anti-trump jag är "semi-ok-trump".
Men det jag kommenterade dig kändes som vi två hade samma tanke, på den topic:en..

Jag tror det är relativt större chans att anti-demokraterna fuskat än alla andra.
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Man hamnar då hos Dominian. Mjukvaran påstås kunna manipuleras.

Det är en tillfredställande förklaring till varför kurvorna plötsligt och samtidigt började avvika.

Men jag förstår ändå inte hur någon skulle kunna tro sig kunna komma undan med det. I slutändan är det ju ändå fysiska sedlar som räknas. Dominian räknar sedlarna men kan inte tillverka dem.

Det är ungefär som att CNN naturligtvis skulle kunna presentera en graf som visar att Biden fått 75 procent av rösterna överallt. Visst kan CNN göra det, och visst skulle man kunna lura tittarna.

Men i slutändan är det ju bara att räkna de fysiska sedlarna och konstatera att den procentsats som Dominian spottade ur sig på valnatten var fel.

Skulle det vara fusket hade de enkelt kunnat avslöjats och hade varit avslöjat redan.

Dataanalyser pekar på att man gjorde ändringen i ett fåtal swing states bara. där Dem kunde ta över Rep.
Dem. stater och starka Rep. stater lät man vara för att minimera avtrycket.
Man shiftade röster och tog bort en del för att kompenera för inkörda falska förtidsröster.
Normalt så litar man på resultatet datorn ger, andra utmanaren ger sig och saken är klar.
2020-11-20, 23:31
Medlem
GoldFinger100s avatar
Varför har inte folk någon tålamod och spammar en och samma sak? Igår hade dom en presskonferans där dom hävdade var ett opening statment Ingen frisk människa tror att de kommer släppa bevis i detaljnivå. Låt Powel och resten göra sitt jobb, ljuger dom är dom sjuka i huvudet som kommer kosta dem karriären. Inget mer mer med det. Och ni som är partifärgade borde stanna upp och följa detta spännande spektakel istället för att tjaffsa i tråden
Senast redigerad av GoldFinger100 2020-11-20 kl. 23:34.
2020-11-20, 23:32
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Varför tror ni HD är någon slags sopranosfamilj som styr hela USAs demokrati?

Gissa vilken domare i högsta domstolen som har Circuit Court (tillsyn) för Georgia?

Clarence Thomas.

PS. Troligen därför Team Trump inte varit speciellt oroliga där.
2020-11-20, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Titta på VILKA domare som ansvarar för respektive circuit court och stat.

MI - Brett M. Kavanaugh
WI - Amy Coney Barrett
PA - Samuel A. Alito
GA - Clarence Thomas

Vill nästan ta det till att vi nu har ordet "Schack" på väg...

Kan det vara detta som Trump Legal Team har väntat på och därför dröjt med att gå till domstol med sina Law Suit?

Inte för att jag riktigt förstår vad det skulle göra för skillnad
2020-11-20, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Visst, men nu höll Nixter på och insinuerade att det betydde att "Trumps domare" hade tagit direkt kontroll över alla frågor som gällde valet (på delstatsnivå) och att här skulle det kuppas via HD i stor stil.
Nej det insinuerades inte alls, bara att nu är sammansättningen i HD den perfekta för att Trumps stämningar och Dominionskandalen till slut ska hamna där och att då valresultatet kommer bedömas enligt konstitutionen och inte enligt annat politiskt/korrupt sätt som man försökt hittills.
2020-11-20, 23:34
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Dom vill följa lagen. Dom är konservativa domare. Även om det är samma sak som Trump vill så betyder det inte att HD gör som presidentkampanjen vill utan bara att dom kommer följa lagen och värna om konstitutionen och inget annat.

Precis. HD gör absolut ingenting om inte ärenden ”hamnar” på deras bord. Trumpkampanjen har inte kommit med något som är värt att forsla vidare till högre ort.

Att dom är konservativa kan snarare påverka olika moraliska delar av konstitutionen (som abort). Det finns ju ingen konservativ<—>progressiv fight i ett valresultat. Det är antal röster punkt slut. 2 är mer än 1. Det är inget konservatism ändrar på.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Gissa vilken domare i högsta domstolen som har Circuit Court (tillsyn) för Georgia?

Clarence Thomas.

PS. Troligen därför Team Trump inte varit speciellt oroliga där.

Men var det inte Georgia som precis certifierat sitt resultat?
Medlem
Pungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Dataanalyser pekar på att man gjorde ändringen i ett fåtal swing states bara. där Dem kunde ta över Rep.
Dem. stater och starka Rep. stater lät man vara för att minimera avtrycket.
Man shiftade röster och tog bort en del för att kompenera för inkörda falska förtidsröster.
Normalt så litar man på resultatet datorn ger, andra utmanaren ger sig och saken är klar.

Men vad jag menar är att det måste var hur enkelt som helst av motbevisa. Inte genom att tjafsa om källkod och beslagta servrar, utan genom att bara räkna röstsedlarna och se ifall resultatet överensstämmer med vad programmet presenterade.

Då hävdas att man incjencerat falska fysiska sedlar. Och då är min fråga. Ifall man har makt att göra det finns väl ingen orsak att mixtra med programmet.
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoldFinger100
Varför har inte folk någon tålamod och spammar en och samma sak? Igår hade dom en presskonferans där dom hävdade var ett opening statment Ingen frisk människa tror att de kommer släppa bevis i detaljnivå. Låt Powel och resten göra sitt jobb, ljuger dom är dom sjuka i huvudet som kommer kosta dem karriären. Inget mer om det

Var det för en eller två veckor sedan (kommer inte ihåg) som de också "hade" en stor nyhet som "skulle presenteras inom en vecka"?

Detta blir ju bara löjligt, lägg ner.

Om Trump gör en helomvänding nu ikväll, talar till nationen och erkänner sig besegrad och gratulerar vinnaren Biden, har han då en möjlighet att få ett något så när gått eftermäle? Eller är det totalt försent?
2020-11-20, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dannelius
Sidney Powell just confirmed that US Special Forces really did confiscate the election servers. I have a feeling that the reversal of this election is going to be the biggest news we've ever had in this country.
https://twitter.com/SusanStJames3_/status/1329907754673303552?s=20

Hon säger "forces" inte "us special forces". Vad forces betyder vet vi inte, än.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in