2020-11-20, 22:06
Medlem
postvagns avatar
Har läst väldigt mycket olika saker angående att träna bakfull. Själv kan jag tycka att om jag är måttligt bakis och tränar sent på dagen eller på kvällen, så märker jag ingen större skillnad i styrka. Dock är ju motivationen i botten och vill mest gå hem eller sluta lyfta tungt.

Så, till saken.

Beroende på HUR man söker på www, så får man olika träffar. Det mesta som dyker upp (för mig) när jag söker på "alkohol och träning", är att resultaten förmodligen inte kommer bli så bra.

https://www.sats.se/magazine/traning/motivation-och-mental-traning/paverkar-alkohol-din-traning/ (ett exempel).

Men om man söker på vissa bakissymptom + träning hittar man annat.

https://paihdelinkki.fi/sv/databank/informationssnuttar/alkohol/alkohol-och-hjarta (ett exempel).

Citat:
Baksmälla
Man har baksmälla 6–24 timmar beroende på hur kraftigt och långvarigt berusad man varit innan. Också en frisk person kan råka ut för rytmstörningar vid baksmälla men för hjärtpatienter är risken naturligtvis större. Och baksmälla ökar inte bara risken för rytmstörningar utan även risken för hjärtinfarkt och slaganfall.

Att sporta när man har baksmälla innebär mycket stor påfrestning för kroppen. Framför allt för äldre personer med hjärt- och kärlsjukdomar kan det vara livsfarligt att bota baksmälla med motion.

Det ena är ju = "äh, inte så farligt".
Det andra är ju = "du super, du kommer att dö!"
Citera
2020-11-20, 22:07
Medlem
bara en ursäkt

men såklart jobbigt att träna bakis. mycket skönare att träna först sen kan man kröka
Citera
2020-11-20, 22:09
Medlem
SolidSteels avatar
Det beror ju på är du dödsbakis så kan det vara schyst mot kroppen att bara behöva härja med giftet du fått i dig och inte belasta den ytterligare, är du bara bakis så gå och träna.
Citera
2020-11-20, 22:17
Medlem
Lost.Villains avatar
Kan vara. Ju mer bakis du är desto sämre är extrem träning. Promenad eller lätt viktträning brukar inte vara särskilt farligt. Skippa PWO dock.
Citera
2020-11-20, 22:20
Bannlyst
NEJ, det är inte farligt. Men du presterar sämre och kroppen är inte i balans.
Citera
2020-11-20, 22:33
Medlem
Hegamons avatar
Är du i riskzonen att få hjärtinfarkt eller slaginfall så ökar du risken. Iom högre blodtryck som följer med bakfylla. Och det i sin tur ökar risken för dessa två komplikationer. Likaså de som redan har rytmstörningar på sina hjärtan, exempelvis flimmer gör klokt i att inte träna ifall nu risken för flimmer ökar, vilket kan resultera i just hjärtinfarkt eller stroke.

Möjligen också att det sliter mera på de inre organen, men denna saken kan jag ej närmare.
Citera
2020-11-21, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima
NEJ, det är inte farligt. Men du presterar sämre och kroppen är inte i balans.

Inte nödvändigtvis. Beror mest på hur pass bra man kan hantera att träna när man mår dåligt. Diverse alkoholhaltiga drycker innehåller mycket kalorier. Speciellt om man dragit i sig en del öl. Det kan ge en skapligt med energi faktiskt.

Kolla upp simmaren Martin Strel i filmen Big River Man. En uthållighetsatlet av högsta rang som super.
Citera
2020-11-21, 08:46
Medlem
Krappfiskarns avatar
Bakisträning är ypperliga tillfällen att gå på tunga singlar. Går det skit kan du alltid skylla på bakfyllan.

Jag var redigt bakis första gången jag böjde 200 kg. Efter det åkte jag hem, drog ett runk och sov resten av dagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in