Citat:
Ursprungligen postat av
revodneb
Just nu har jag inget liv, det är korrekt. Det är verkligheten jag beskriver, men du kan fortsätta sticka huvudet i sanden så slipper du bli rädd.
Var sprider jag skrämselpropaganda? I de europeiska länderna där du ser en avtagande kurva så har de haft lockdown, det är fakta! Sverige ligger några veckor efter dessa i utvecklingen och vår kurva stiger brant. Det är exakt samma förlopp som i våras, vi har ff rekommendationer, om än ett par extra. Att göra om samma sak och förvänta sig ett annorlunda resultat är definitionen på vansinne! Jag antar att du missat inslaget från CNN:
https://www.expressen.se/tv/nyheter/coronaviruset/lakarilska-i-uppsala-kunde-ha-undvikits/
Sprider den läkaren också skrämselpropaganda?
Helt sjukt. Lider med dig. Den här tråden börjar bli ett unikum. Jag läste om en kille som inte kramat sin flickvän på flera månader annat än bakifrån. Han verkade vara så rädd för hennes andedräkt att det var absurt.
Läste även om någon som la ut sina matvaror ”i karantän” för att det inte skulle finnas virus på dem när de kom in. Den rädslan är helt absurd, vad detta virus gjort med människor kan få den hårdaste att gråta. Eller han som hade en hink med klorinlösning där han doppade händerna varje gång han varit ute. Tragiskt. Att folk har så lite ryggrad. Det smärtar.
Tur då att några har rötterna i andra länder på ena sidan så de inte låter den svenska, mjäkiga, rädda sidan ta över. Jag menar, svenskar som ju är ett så ”fredskadat” folk verkar ju vika sig för alla påtryckningar utifrån. Såg jag inte nyss en ungrare på TV med en skylt ”Vi är modiga, vi gör som alla andra och som vi blir tillsagda!”
Önskar jag som helsvensk hade det drivet att våga erkänna en sådan mjäkighet.