2020-11-20, 16:10
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
De flesta glömmer älvsjömässan.är den kvar?
Den är väl nedmonterad?
Citera
2020-11-20, 16:12
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Den är väl nedmonterad?

Men handlar det inte om att vi inte har tillräckligt med personal? Älvsjömässan lades väl ner pga det? Och så fick man order från socialstyrelsen hur triaget skulle utföras.

Det verkar ju än så länge som att de flesta läggs in på vanlig avdelning och sen kommer de äldre in på IVA för att sen avlida. Frågan är väl hur mycket personal vi har innan vi får hård triage?
Citera
2020-11-20, 16:12
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Den är väl nedmonterad?

O ja, redan i somras, eller kanske t.o.m. i våras
Citera
2020-11-20, 16:14
Medlem
Citat:
Den är väl nedmonterad?
Det var väl 100 vårdplatser?
Citera
2020-11-20, 16:15
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Men handlar det inte om att vi inte har tillräckligt med personal? Älvsjömässan lades väl ner pga det? Och så fick man order från socialstyrelsen hur triaget skulle utföras.

Det verkar ju än så länge som att de flesta läggs in på vanlig avdelning och sen kommer de äldre in på IVA för att sen avlida. Frågan är väl hur mycket personal vi har innan vi får hård triage?
Jo, det var en potemkinkuliss.
Citera
2020-11-20, 16:16
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Det var väl 100 vårdplatser?
Jag kommer inte ihåg men det finns inte personal heller så det blir ju svårt då.
Citera
2020-11-20, 16:17
Medlem
Men oj så många nya fall igen.
Citera
2020-11-20, 16:17
Medlem
Citat:
Jag kommer inte ihåg men det finns inte personal heller så det blir ju svårt då.
Det jag vill få fram är att vi har inga 1000 vårdplatser i kapacitet just nu.
Citera
2020-11-20, 16:18
Medlem
Citat:
Det är Kurt7777 som klipper i dina citat men i vissa lägger han bara in texten.

Det er da bemærkelsesværdigt at Kurt7777 har redigeringsmulighed i mine indlæg, mens jeg skriver dem, og dermed kan bestemme om meningen med indlægget kan manipuleres i den ene eller den anden retning - det er selvfølgeligt dybt utilfredsstillende og klart uacceptabelt.

Hvordan opnår en tilsyneladende almindelig bruger en status hvor han kan manipulere i andres indlæg imens de skrives, og findes der mange "almindelige" brugere som har disse muligheder?
Citera
2020-11-20, 16:19
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det glädjer mig att du inte tillhör skaran idioter som fortfarande väntar på denna eftersläpning.

För övrigt skiter jag i Stefans anti-fest-rekommendationer så länge galleriorna tillåts ”fira” black friday.
Nu är väl svarta dagar dåligt förknippat? I år i alla fall, är det inte? Med tanke på låg luftfuktighet, stora samlingsytor (som 'underlättar' virusförflyttning givet miljöförhållandena dvs) i samspel med allmänhetens sagolikt höga naivitet, är det inte då rimligt att vi också bör förvänta oss ett R-tal i världstopp framgent?

Somliga säger nej...inget jag tittar på säger ja. Hade mätinstrumenten varit 'tillräckliga' kanske man tänkt annorlunda...blir mer än gärna motbevisad.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Det jag vill få fram är att vi har inga 1000 vårdplatser i kapacitet just nu.
Exakt.
Citera
Medlem
Citat:
https://www.mitti.se/nyheter/nya-corona-sjukhuset-oppnar-nasta-vecka/reptcD!c07UTvArrsvR8masRpyLg/
Det var så mkt som 600 platser.
Då är nog beläggningen 93%
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in